Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@21:56:17 GMT

استرالیا سفارتخانه خود را به قدس منتقل می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۲۹۱۶

 «اسکات موریسن» نخست وزیر استرالیا تمایل به شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت کشورش در فلسطین اشغالی به این شهر دارد.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، قرار است موریسن این مطلب را فردا سه شنبه در یک سخنرانی پیرامون سیاست خارجی دولتش اعلام کرده و علت مخالفتش با ریاست فلسطین بر گروه 77 سازمان ملل را تشریح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه استرالیایی، همچنین انتظار می رود موریسن در سخنرانی سه شنبه خود موضعی شدیدتر علیه ایران گرفته و اعلام کند که کشورش در همراهی یا عدم همراهی با آمریکا در موضوع خروج از برجام بازنگری می کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته در اقدامی یکجانبه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی کرده و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس را صادر کرد.

این اقدام ترامپ با واکنش منفی جامعه جهانی از جمله از سوی متحدان واشنگتن روبرو شده و به مخالفت شورای امنیت با آن منجر شد.

در نشست شورای امنیت با همین موضوع که به قطعنامه پیشنهادی کویت برای محکومیت این تصمیم ترامپ اختصاص داشت، همه اعضای این شورا رای موافق به این قطعنامه دادند اما در نهایت با تک رای مخالفت واشنگتن وتو شد.

این قطعنامه سپس در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شد که با موافقت اکثریت قاطع کشورها تصویب شد. استرالیا در آن زمان رای ممتنع به این قطعنامه داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی

بین الملل تابناک: وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه، هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم، وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید، افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی و اعلام حمایت تمام قد بشار اسد از فلسطین و مقاومت از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن شنبه شب گزارش داد: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد و منطقه برای عملیات به دقت رصد می شود.

 الشامی به المیادین گفت: هدفی که آغاز کردیم آن است که جنگ غزه پایان یابد محاصره مردم منطقه به پایان برسد.

وی افزود: هر سلاحی که دشمن استفاده می‌کند ما به سرعت برای غلبه بر توان نظامی دشمن در صدد توسعه پدافند آن هستیم.

الشامی افزود: شمار جنگجویان آماده برای ورود به جنگ به دو میلیون رزمنده می‌رسد.

هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم

 مجارستان بعنوان یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد چنانچه یکی از کشورهای هم پیمان در این ائتلاف نظامی مستقیما خود را درگیر جنگ اوکراین کند، آنگاه جهان شاهد وقوع یک جنگ جهانی جدید خواهد بود.

تارنمای هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت: «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در جریان مراسمی که توسط حزب حاکم «اتحاد مدنی فیدز-مجارستان» (Fidesz-Hungarian Civic Alliance) برگزار شد، نسبت به افزایش دخالت کشورهای عضو ناتو در جنگ روسیه و اوکراین هشدار داد.

وزیر امورخارجه مجارستان در باره این هشدار گفت: اگر تنها یک کشور اروپایی (عضو ناتو) هم درگیر این جنگ (اوکراین) شود، زمینه ساز خطر بروز جنگ جهانی می شود چراکه این کشور، قطعا یک کشور ناتو خواهد بود.

سیارتو افزود: اگر یکی از کشورهای عضو ناتو بطور مستقیم وارد درگیری با روسیه شود، پیامد آن بطور اجتناب ناپذیری یک جنگ جهانی جدید خواهد بود.

نیوزویک نوشت: ماده پنج پیمان ناتو تصریح می کند که حمله نظامی به یکی از اعضای ناتو به منزله حمله به تمامی کشورهای عضو آن تلقی می شود.

وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید

پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد فردی که خودروی او به موانع امنیتی اطراف کاخ سفید برخورد کرده بود، کشته شده است.

براساس اعلام دپارتمان پلیس واشنگتن، واحدهای گشتی این دپارتمان دیشب در تقاطع خیابان‌ (پانزدهم و پنسیلوانیا) در نزدیکی کاخ سفید گزارش تصادف دریافت و پس از حضور در محل حادثه، جسد یک نفر را پیدا کردند.

هنوز جزئیات دیگری درباره این حادثه، علت یا انگیزه احتمالی آن مخابره نشده است.

افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی

وزارت خارجه کره جنوبی سطح هشدار خود را در پنج سفارتخانه و کنسولگری در دنیا در پی آنچه «توطئه کره شمالی برای انجام حملات تروریستی علیه مقام‌های سئول و شهروندان کره جنوبی ساکن خارج کشور» خوانده شده، افزایش داده است.

 سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

اعلام حمایت تمام قد بشار اسد از فلسطین و مقاومت

ئیس جمهوری سوریه بر حمایت تمام قد از فلسطین و مقاومت تاکید و اعلام کرد که موضع این کشور در قبال مقاومت، نه تنها تغییر نخواهد کرد، بلکه راسخ تر نیز خواهد شد.

به گزارش المیادین، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با اشاره به راسخ تر شدن موضع سوریه در قبال مقاومت، از حمایت بی دریغ کشورش از فلسطینیان خبر داد.

وی بر ثبات موضع کشورش در قبال موضوع فلسطین و مقاومت با وجود شرایطی که سوریه پشت سرگذاشته است، تاکید کرد.

بشار اسد با اشاره به اینکه موضع سوریه در قبال مساله فلسطین از سال ۱۹۴۸ (شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل) ثابت بوده، به نبود تزلزل در موضع دمشق با وجود شرایطی که با آن رو به رو بوده است، پرداخت.

رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که در حد توان و بدون درنگ از هیچ اقدامی در حمایت از فلسطینیان یا مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دریغ نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه موضع دمشق در قبال مقامت دچار کوچکترین خللی نشده است، افزود: موضع ما در قبال مقاومت به عنوان یک مفهوم یا عمل، نه تنها تغییر نخواهد کرد، بلکه راسخ تر نیز خواهد شد.

بشار اسد ادامه داد: روند تحولات ثابت کرده، هرکسی تصمیمی ندارد، امیدی هم به آینده ندارد و هر که قدرتی ندارد، در این جهان جایی ندارد و هر آنکه از کشورش دفاع نکند، اساسا لیاقت وطن را ندارد. سوریه امروز عقب نخواهد نشست، زیرا موضع اساسی تغییری نکرده و دشمن همان بوده و تغییری نکرده است. تنها تغییر، تحولات و رویدادهای بیرونی است.

وی گفت: جانبداری کورکورانه کشورهای غربی از صهیونیست‌ها، موضوع جدیدی نیست. تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موضع ما را حتی به اندازه جابجا کردن یک تار مو تغییر نخواهد داد.

رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد: تسلیم شدن، احساس کاذب امنیت و شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد، اما به محض اینکه ماموریت لازم انجام شد، افراد و کشورها کنار گذاشته می‌شوند و هنگامی که این واقعه رخ دهد، مفهومش ویرانی و زوال کشورها است.

 

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • نماهنگ/شریک جرم
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها