Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا ابراهیمی مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در استان فارس بیش از ۳۴۵ سایت الگویی ترویجی وجود دارد که پایگاهی برای آموزش و اطلاع دهی به بهره‌برداران است.

وی افزود: برای محقق کردن بهتر اهداف ترویج در بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی فارس اقدام به ایجاد نظام نوین ترویج کرده است که از سه رکن پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی، تجهیز مراکز جهاد کشاورزی و شبکه دانش تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی ادامه داد: تلاش همه جانبه در زمینه مدیریت شبکه دانش و اطلاع به بهره‌برداران با شیوه‌های متعدد استان فارس را در رتبه برتر کشور جای داده است.

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استفاده از رسانه‌های انبوه و ارائه یک برنامه آموزشی تلویزیونی و سه برنامه رادیویی به طور متوسط در هفته، برگزاری بیش از ۱۸۴ هزار نفر روز آموزش در قالب کلاس، کارگاه، بازدید و دوره‌های مهارتی در سال ۹۶ و ایجاد بیشترین سایت‌های الگویی ترویجی در سطح استان فارس از جمله فعالیت‌هایی است که فارس را در رتبه بالای آموزش کشاورزی قرار داده است.

ابراهیمی از این سایت‌های الگویی ترویجی به عنوان مدارس مزرعه‌ای یاد کرد که در زمینه‌های مختلف در عرصه‌های استان فارس پایگاهی برای آموزش و اطلاع دهی به بهره‌برداران است.

وی گفت: در مزارع یا باغ بهره‌بردارانی که عملکرد مطلوبی داشته‌اند آموزش و ترویج به صورت عملی اتفاق می‌افتد تا هم بهره‌برداران دیگر به این باغ یا مزرعه موفق دعوت شوند و آموزش ببینند و هم اطلاعاتی به خود بهره‌بردار داده شود. ابراهیمی گفت: در زمینه ترویج اقدامات بسیاری انجام شده، اما در این زمینه هنوز جای بسیاری برای کار وجود دارد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس به تعداد بالای بهره‌برداران در فارس اشاره کرد و گفت: هر یک از این بهره‌برداران مخاطب برنامه¬‌های ترویجی در زمینه‌های مختلف هستند و نیاز به آموزش و اطلاع‌رسانی دارند.

ابراهیمی ساماندهی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی را از دیگر ارکان نظام نوین ترویج استان فارس بیان کرد و افزود: مراکز جهاد کشاورزی پایگاه ارتباط میان بهره‌برداران بخش کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی گفت: همچنین در زمینه پهنه‌بندی به عنوان یکی دیگر از ارکان این نظام ترویجی، استان فارس به ۶۱۰ پهنه به لحاظ جغرافیایی تقسیم شده و در هر یک از این پهنه‌ها یک متخصص به عنوان مروج پاسخگوی نیاز‌های بهره‌برداران است و در این زمینه مسئولیت دارد.
انتهای پیام/ر

فارس رتبه برتر در مدیریت ترویجی بخش کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن اشاره به خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سالجاری تعداد ۱۴۷ طرح تکمیل به بهره برداری خواهند رسید این طرحها در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند .

نوبخت اژدری گفت: با بهره برداری از این طرحها برای تعداد ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲هزارو ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی استان افزود : بررسی ها نشان می دهد تعداد ۲۹ طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعا با اتمام این طرحها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: برنامه ریزی های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد ۱۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اژدری در ادامه سخنان خود افزود: توسعه کشت متراکم گلخانه ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرحها در سالجاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد گردد .

وی فعال سازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال،توسعه زیرساختهای شهرکهای کشاورزی،احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای و ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری  برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های الویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در البرز راه اندازی می‌شود
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • قابل توجه بهره برداران خسارت دیده از سیل فروردین ۱۴۰۳
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی