Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:17:22 GMT

تصمیم‌گیری مجلس درباره ۲ نرخی شدن بنزین

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۲۶۷

تصمیم‌گیری مجلس درباره ۲ نرخی شدن بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی ۲ نرخی شدن بنزین در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از بررسی ۲ نرخی شدن بنزین در این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است، در جلسه روز (یکشنبه ۲۹ مهر) این موضوع بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای مجدد سامانه هوشمند کارت سوخت، کاهش مصرف سوخت، بهینه‌سازی مصرف سوخت از جمله محورهای این جلسه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که نظر اعضای کمیسیون درباره احیا کارت سوخت و ۲ نرخی شدن نرخ بنزین چیست، اظهار داشت: با توجه به عملکرد نامناسب دولت، وزارت نفت و همچنین افزایش شدید مصرف سوخت چاره دیگری جز ۲ نرخی شدن و فعال شدن کارت سوخت نیست. احتمالاً نظر اعضای کمیسیون هم در این باره مثبت باشد.

بیشتر بخوانید:

بنزین از چه زمانی دو نرخی می‌شود؟

خادمی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی که باعث اختلاف قیمت بنزین در کشور ما با کشورهای همسایه شده در افزایش قاچاق بنزین تأثیر گذاشته است، گفت: استفاده از کارت سوخت از قاچاق بنزین جلوگیری و موجب کاهش آن می‌شود؛ بنابراین کمیسیون انرژی تصمیم گرفت نخستین جلسه خود را به موضوع فعال‌سازی کارت سوخت اختصاص دهد تا مباحث کارشناسی آن در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین قیمت بنزین کارت سوخت کاهش ارزش پول ملی کمیسیون انرژی مجلس مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد