Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر،  اسحاق آل حبیب عصر دوشنبه در نشست کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی سازمان ملل این مطلب را مطرح کرد.

وی با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، افزود: در حالی که طبق 12 گزارش پیاپی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران تاکنون به کلیه تعهدات هسته ای خود بر اساس برجام عمل کرده است، خروج آمریکا از برجام غیرقانونی بود و این کشور تعهدات‌ خود را در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت به طور مداوم نقض می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: علاوه بر این، آمریکا وقیحانه دیگر کشورها را هم تحت فشار قرار می دهد که آن قطعنامه را نقض کنند و این برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل است که کشورها نه برای تبعیت از قطعنامه های شورای امنیت، بلکه برای نقض آنها تحت فشار قرار گرفته و حتی تهدید به مجازات می شوند.

آل حبیب خاطرنشان کرد: این وضعیت به ضرر دیپلماسی و چندجانبه گرایی است و جامعه بین المللی نباید در قبال بی‌توجهی نسبت به مقررات بین المللی و یکجانبه‌گرایی آمریکا سکوت کند.

وی همچنین وجود تسلیحات هسته ای را تهدیدی واقعی علیه بشریت دانست و گفت دولت های دارنده سلاح هسته ای باید در مسیر خلع سلاح کامل حرکت کنند. 

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: از سال گذشته تاکنون امنیت و ثبات بین‌المللی بدتر شده و این از جمله نتیجه اقدامات و سیاست‌های هسته‌ای آمریکا است و تا زمانی که این سیاست‌ها تغییر نکند، پیشرفتی در خلع سلاح هسته‌ای حاصل نخواهد شد.

آل حبیب به تهدیدات ناشی از تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: برخورداری از سلاح هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه سیاهی در ارتکاب اشغال، تجاوز، تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت دارد، بسیار خطرناک بوده و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

وی تاکید کرد: وقاحت آن رژیم به جایی رسیده است که نخست وزیر آن در کنار تاسیسات هسته ای زیرزمینی خود، ایران را به نابودی هسته ای تهدید می کند. 

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: همه دولت ها باید برای رفع تهدید هسته ای آن رژیم اقدام و شورای امنیت نیز به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

کد خبر 4431399

منبع: مهر

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد اربعین ۹۷ مجلس شورای اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران حسن روحانی علی لاریجانی ایالات متحده آمریکا ارتش جمهوری اسلامی ایران کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم سپاه پاسداران اربعین 97 وزارت کشور رئیس جمهور اسلامی ایران محمد جواد ظریف عبدالرضا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در شبکه احتماعی ایکس از دیدار با «محسن نذیری اصل» نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته آینده در سفری به تهران ضمن دیدار با مقامات ایرانی در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان شرکت می‌کند. 

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان با حضور مهمانانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

او قرار است در روز نخست این کنفرانس در ضیافت شام به میزبانی «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کند.

گروسی همچنین روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟