Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@11:07:15 GMT

باران کوثری و ممنوع التصویری در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۴۶۱

باران کوثری و ممنوع التصویری در تلویزیون

عصر ایران ؛ نهال موسوی - این روزها باران کوثری فیلم "عرق سرد" را بر پرده سینما دارد و بازهم تبلیغ این فیلم در تلویزیون به دلیل بازی باران کوثری با حاشیه هایی همراه شده است.سهیل بیرقی (کارگردان فیلم عرق سرد) اظهار کرده: « صداوسیما به ما اعلام کرده که تیزری را باید در اختیار آنها قرار بدهیم که هیچ صحنه‌ای از بازی باران کوثری در آن استفاده نشده باشد و از آنجا که با توجه به ساختار فیلم امکان ساخت چنین تیزری وجود ندارد، از تبلیغات تلویزیونی محروم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

زمستان سال گذشته نیز شرایط عجیب تلویزیون برای پخش تصویر این بازیگر در تیزرهای فیلم «شنل» خبرساز شد. پخش‌کننده «شنل» اعلام کرد پس از ارسال تیزرها به تلویزیون، مدیران صداوسیما به او گفته‌اند که در این تیزرها باید تنها یک پلان از باران کوثری وجود داشته باشد. در تبلیغ فیلم عصبانی نیستم نیز همین ماجرا تکرار شد.

سوال مهم این است که چرا و به چه دلیلی این بازیگر ممنوع التصویر است؟ آن هم برای بازیگری که سابقه بازی در یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های دینی تلویزیون یعنی "صاحبدلان" را در کارنامه دارد.


هیچ گاه جواب واضح و روشنی به این پرسش داده نمی شود و هیچ قانون و آئین نامه مدونی هم برای مشخص کردن چهارچوب و سیستم وجود ندارد که بفهمیم تا چه حد این ممنوع التصویری‌ها بحق یا ناحق بوده است، یا حداقل از همان اول تکلیف صاحب فیلم روشن باشد. معمولا فقط در جلسات خصوصی به عوامل فیلم این نکته اعلام می گردد که دلیل پخش نشدن تیزر فیلم شما فلان است یا بهمان!

باران کوثری بازیگری است که در فیلمی با مجوز وزارت ارشاد نقش آفرینی کرده است و باز با مجوز وزارت ارشاد این فیلم اجازه اکران پیدا کرده است، پس هیچ عمل غیر قانونی از این بازیگر سرنزده است که دلیل بایکوت تیزرهای فیلم مذکور را باران کوثری دانست.

اگر استدلال این ممنوع التصویری‌ها گرایشات سیاسی باران کوثری باشد هم باز باید یادآوری کرد فعالیت‌های سیاسی باران کوثری عمدتا در زمان انتخابات ریاست جمهوری بروز بیشتری یافته است که آن هم حمایت از کاندید مد نظر خودش بوده است، آنهم در چارچوب انتخاباتی که در کشور مجاز بوده و حمایت از نامزد انتخاباتی که او هم از فیلترهای لازمه عبور کرده و کاندید ریاست جمهوری شده است، آیا طرفداری قانونی از یک کاندید رسمی ریاست جمهوری جرم یا عملی خلاف است؟


بهرحال باران کوثری بازیگری است که در چارچوب قانون کشور جمهوری اسلامی زندگی و فعالیت داشته است و هیچ‌گاه پا را از این محدوده خارج نگذاشته است حال به چه دلیلی رسانه ملی او را ممنوع التصویر می‌کند را ما نمی دانیم اما یک نکته واضح است

باید به مدیران مربوطه صدا و سیما یادآوری کرد: فیلم سینمایی محصول سرمایه، زحمت و هنر مجموعه‌ای متنوع از فعالان حوزه سینماست که از سرمایه‌گذاران، هنرمندان و حتی عواملی چون مسئول پذیرایی، حمل و نقل و ... شامل آن می شوند.

تیزر تلویزیونی یکی از بهترین و مهمترین مواد تبلیغی یک فیلم سینمایی است و با هیچ معیاری نمی‌توان پذیرفت که امکان بیشتر دیده شدن آنرا دریغ کنند به دلیل حضور یک بازیگر(هر کسی باشد فرقی نمی کند). زمانی که امکان دیده شدن یک فیلم گرفته می‌شود (تفاوتی نمی کند هر فیلمی که در چارچوب قانون تولید شده باشد) در واقع جلوگیری از نمایش نتیجه عملکرد و زحمات تمام آن اعضا تولید فیلم است. آیا این عادلانه است؟

اساسا این ممنوع التصویر بازی چه دست‌آوردی داشته است غیر از بی اعتمادی مخاطب؟ آیا با نشان ندادن کسی که در میان مردم جایگاهی دارد دل مردم را بدست آورده‌ایم یا دل چند مدیر که به هر دلیلی دستور ممنوع التصویری را صادر کرده‌اند و هیچ شفافیتی هم برای حکم‌شان صورت نگرفته است!

از منظری دیگر و ساده‌تر باید گفت در سالی که حمایت از کالای ایرانی اولویت امور است آیا این اقدام صدا و سیما در تضاد با حمایت از یک کالای فرهنگی ایرانی محسوب نمی‌شود؟



بعد تحریر : سعی شد که در 2 نوع ممنوعیت دیگر این فیلم (!) ورود نکنیم (لغو کردن نمایش مردمی مشهد و تحریم سینماهای متعلق به حوزه هنری) والا این نوشته بسیار به درازا کشیده و مثنوی هفتاد من می‌شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: باران کوثری عرق سرد تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟

به گزارش همشهری آنلاین دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه: پیوست عدالت برای احکام استخدامی، موضوع بند الف ماده ۱۰۶» مطرح کرده است که عدالت اساسی‌ترین اصل در تدوین قوانین بوده و نیز در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بر «پیشرفت توأم با عدالت» تأکید شده است.این گزارش تلاش دارد تا به بررسی ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم بپردازد که به راهکاری برای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی پیشنهاد شده است و قصد دارد این موضوع را با میزان انطباق و همراستایی با عدالت را بررسی کند.در این گزارش با اشاره به اینکه براساس ارزیابی‌های انجام شده، این بند از برنامه هفتم با عدالت انطباق کمی دارد، آمده است که اولا تشخیص صحیحی از مسأله صورت نگرفته و موضوع استخدام رسمی ضریب و اثر چندانی در ایجاد بهره‌وری ندارد.

ثانیا در عرصه توزیع اولیه اثر منفی کم و در عرصه توزیع فرآیندی و عدالت تأمینی اثر منفی زیادی دارد. برابری‌های اساساسی همچون برابری تمهیدی و برابری فرآیندی شده نقض کرده و منتهی به تبعیض‌های ناموجه خواهد شد.این گزارش ادامه می دهد که این بند در برش‌های جمعیتی اثر منفی بر برش نسلی و برش قشری خواهد داشت. در شاخصه‌های فساد امکان و ظرفیت ایجاد تعارض منافع در این پیشنهاد وجود دارد. همچنین در شاخصه‌های حکمرانی مردمی به واسطه عدم اقناع جامعه نسبت به چنین پیشنهادی، اثر منفی بر احساس عدالت در پی تصویب آن را شاهد خواهیم بود.
این گزارش پیشنهاد می‌کند که بند الف ماده ۱۰۶ برنامه هفتم توسعه یا حذف شود یا در آن اصلاحات جدی و بسیار اساسی صورت گیرد.

کد خبر 840964 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم استخدام

دیگر خبرها

  • ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • عکس عاشقانه سمانه پاکدل و هادی کاظمی زیر باران
  • ورود روس‌ها به استرالیا ممنوع می‌شود
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • تردد کامیون و تریلی در جاده های اصلی استان ممنوع
  • فدراسیون فوتبال به AFC: بازی روی چمن مصنوعی را ممنوع کنید!
  • فعالیت های دریایی در مازندران ممنوع شد
  • صید و صیادی در خزر ممنوع شد