Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@14:58:17 GMT

مهم‌ترین سرمایه انسان در زندگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۴۷۵

اکبر قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه انسان در زندگی، خودآگاهی است و متاسفانه هر بلایی که در زندگی بر سر انسان می‌آید، عمل کردن بدون دانایی و دانایی بدون عمل کردن است. این مساله به قدری اهمیت دارد که در قرآن کریم نیز آیات مختلفی در این رابطه نازل شده است و خداوند به روشنی عنوان می‌کند که خلیفه بودن انسان به خاطر ظرفیت علمی او است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولین اصل، خودآگاهی و خودباوری است، چون شناخت باعث باور و باور نیز باعث احساس خوب می‌شود؛ در واقع همه زندگی انسان بازتاب وجود مقدس خود او است و خلق آینده‌ای زیبا مستلزم ملاقات درست و اصولی با خود است.

قاسمی با تاکید بر این‌که ملاقات با خود مثل ملاقات با خدا است، تصریح کرد: خودآگاهی دوقسمت دارد. یکی این‌که ظرفیت‌های انسان و دیگری این‌که ظرفیت‌های منحصر به فرد خود را بشناسیم. خداوند هنگام خلق انسان، قدرت اندیشه و تفکر را در مغز انسان قرار داد. از این‌رو انسان شگفت‌انگیزترین موجود هستی و مغز انسان شگفت‌انگیزترین عضو است.

این مشاور با اشاره به این‌که کار مغز تولید فکر است، یادآور شد: اندیشیدن به قدری اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم حدودا 300 مرتبه انسان را به اندیشیدن دعوت کرده است. ولی متاسفانه در جهان امروز، وقتی دانایی بدون هدف مشخص از جوانب مختلف وارد مغز می‌شود، اوج نادانی را رقم می‌زند و پوچی را به انسان حاکم می‌کند.

وی تاکید کرد: دومین قدرت جذاب انسان، قدرت روحی و احساس است. قلب دائما احساس تولید می‌کند و ارتباط عمیقی بین قلب و مغز وجود دارد؛ در واقع اندیشه زیبا، احساس زیبا می‌سازد. سومین قدرت انسان نیز قدرت اراده و اختیار است و با ارزش بودن عمل انسان، به خاطر قدرت اراده و اختیار او است.

قاسمی با بیان این‌که هیچ روحی به جز روح خدایی زیبنده انسان نیست، افزود: اگر انسان مقام خود را بشناسد، طور دیگری زندگی می‌کند و اسیر روزمرگی نمی‌شود. انسان با خودآگاهی، عاشق خودش می‌شود و با دست‌یابی به عزت نفس، شخصیت والایی برای خود می‌سازد؛ در واقع انسانی که به عزت نفس دست یافته است به خوبی می‌داند که تنها کسی که مسئول خوشحالی، آرامش، ثروتمند بودن و رسیدن به سعادت او است، خودش است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: همه زندگی، آینده، انتخاب‌ها و ارتباط‌های ما(به خصوص شغل، همسر، دوستان ، ارتباط با خداوند و...) با این‌که شما چه شناختی، چه باوری و چه احساسی در مورد خودمان داریم ارتباط مستقیم دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری

محمد فولادی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشکین دشت، اظهار کرد: صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت، در محدوده سوزن بانی شیخ آباد_ مشکین دشت قطار تهران_ تبریز با این مرد برخورد کرد. وی ادامه: متاسفانه شدت جراحات وارده به قدری بود که منجر به فوت این عابر شد.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اشک‌های سردار رادان در قم
  • (عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • خلاصه بازی مس رفسنجان ۱ (۵) - پیکان ۱ (۴)
  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • سریال جدید مهران مدیری در راه است
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود