Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران که سال‌هاست رتبه نخست رده‌بندی فیفا در آسیا را در اختیار دارد و خود را برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند از ساعت 19:30 امشب (سه‌شنبه) در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی بولیوی خواهد رفت. شاید پس از هشت سال حضور کارلوس کی‌روش در ایران و روی نیمکت تیم ملی، تنها نتیجه‌ای که فوتبال دوستان را راضی کند، قهرمانی در آسیا است که توقعی زیادی هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارلوس کی‌روش پس از جام جهانی برای تمدید قراردادش شرایطی را خواست که تیم ایران را به قهرمانی در جام ملت‌ها نزدیک کند و فراهم کردن این شرایط از سوی فدراسیون فوتبال، شرط ماندن کی‌روش بود. یعنی حالا که کی‌روش مانده، شروطش اجرا شده و این مربی باید بدون دغدغه ایران را به سمت قهرمانی در جام ملت‌ها سوق دهد.

کارلوس کی‌روش که به جهت انتخاب حریفان تدارکاتی برای بازی‌های دوستانه تیم ملی ایران بارها مورد انتقاد بوده، این بار هم مورد انتقاد قرار گرفت. اینکه چرا حریفان ایران در جام ملت‌ها به مصاف رقبایی چون آرژانتین، برزیل، اروگوئه و... می‌رود، اما حریفان تدارکاتی ایران تیم‌هایی چون ازبکستان، بولیوی، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و... هستند. البته که کارلوس کی‌روش یک بار در خصوص پیشنهاد بازی دوستانه با آرژانتین گفته بود اگر چنین پیشنهادی باشد معجزه است و روی زانوهایش تا دبی می‌رود، اما پس از مشخص شدن این پیشنهاد واقعی سکوت پیش گرفت و فدراسیون هم اعلام کرد به دلیل نامعتبر بودن شرکت ارائه دهنده این پیشنهاد، وارد مذاکره نمی‌شود. با این حال این بار کی‌روش منطقی‌تر و البته فنی‌تر در خصوص بازی‌های دوستانه با تیم‌هایی چون بولیوی و ونزوئلا صحبت کرده است.

کی‌روش در خصوص اینکه آیا از بازی با تیم‌هایی چون بولیوی، ونزوئلا و ترینیداد و توباگو راضی و خوشحال است یا نه، پاسخ داد که بله، خوشحال است چون تیم ملی می‌تواند مقابل این تیم‌ها تمرین کند. کی‌روش از نظر فنی معتقد است ایران می‌تواند مقابل تیمی چون بولیوی 50، 60 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و بازی کردن را به خوبی تمرین کند، اما اگر مقابل تیمی چون آرژانتین قرار بگیرد، مالکیت توپ در اختیار حریف است و با شکست هم اعتماد به نفس بازیکنان کم می‌شود. با این حال در خصوص بولیوی هم صحبت‌هایی شده مبنی بر اینکه آنها تیمی قدرتمند در آمریکای جنوبی هستند و می‌توانند حریفی خوب برای ایران محسوب شوند.

تیم بولیوی در سال‌های اخیر موفق به شکست تیم‌هایی چون آرژانتین، برزیل، شیلی، اکوادور و... شده است. آنها حتی پیروزی 6 بر یک مقابل آرژانتین را هم رقم زده‌اند، اما تفاوتی عمده میان نتایج بولیوی در خانه و خارج از خانه وجود دارد. اگر به جدول بازی‌های بولیوی نگاهی بیندازید، این تیم در بیشتر بازی‌های خانگی‌اش توانسته حریفان را اذیت کند. بولیوی در ورزشگاه هرناندو سیلس که سه هزار و 600 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، تیمی قدرتمند است. به این دلیل که در این ارتفاع اکسیژن کمتری وجود دارد و با توجه به اینکه بازیکنان بولیوی به بازی در این شرایط عادت دارند، می‌توانند تیم‌ها را حسابی اذیت کنند. ورزشگاهی که بازی در آن حتی باعث حالت تهوع لیونل مسی شده بود، جهنمی است برای حریفان بولیوی و در اصل حریف امروز ایران شیر هرناندو سیلس محسوب می‌شود.

بولیوی دومین حریف تدارکاتی تیم ملی در راه آماده‌سازی برای حضور در جام ملت‌هاست. این دیدار هم اولین بازی ایران در خانه پس از جام جهانی محسوب می‌شود. دیداری که کارلوس کی‌روش درخواست کرده هواداران برای حمایت از یوزهای ایرانی به ورزشگاه بیایند تا از بازی تیم ملی لذت ببرند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا

به گزارش ورزش سه، خسرو حیدری در گفتگویی که با آنتن داشت درباره سخت‌ترین تقابل هایی که با وینگر‌های چپ فوتبال ایران و دنیا داشت صحبت کرد و خاطره جالبی از دیدار ایران و آرژانتین تعریف کرد.

حیدری ستاره اسبق تیم ملی نیجریه را سخت‌ترین رقیب فوتبالی‌اش معرفی کرد و گفت: بازیکن چلسی که برای تیم ملی نیجریه بازی می‌کرد وحشتناک بود، ویکتور موزس روی ضد حمله توپ را جلو انداخت و استارت زد و سرعت او واقعا عجیب بود، بازی کردن مقابل او خیلی سخت بود.

خسرو حیدری خاطره جالبی از بازی با آرژانتین و تقابل با دی‌ماریا داشت و گفت: زمانی که مقابل او قرار می‌گرفتم هی پا عوض می‌کرد و منتظر بود که حرکت کنم، نمیدونست من خودم سر توپ زن هستم بابا! می‌خواستم بهش بگم تا صبح هم پا عوض کنی من تکان نمی‌خورم!

او در صحبت‌هایش درباره اینکه بازی مقابل کدام بازیکن ایران سخت بود گفت: من خودم همیشه تو حمله بودم و تو دفاع کمتر بودم،اما بازیکنان زیادی بودند که کیفیت بالایی داشتند اما اگر یک چپ پا بخواهم بگویم(بعد از مکث و فکر کردن) یادم نمی‌آید!

دیگر خبرها

  • امید ابراهیمی به ایران برمی‌گردد!
  • سرمربی ازبکستان: می‌خواهیم مقابل ایران به هدف خود برسیم
  • سرمربی تیم ملی فوتسال ازبکستان: مقابل ایران به هدف خود می‌رسیم
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا
  • تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • برنات: مثل بازی با ژاپن، مقابل ایران هستیم
  • تیم ملی با لباس همیشگی در یک چهارم جام ملت‌ها