Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فوتبال پایه در سال‌های اخیر دستخوش اتفاقات ناگواری شده و تیم‌های پایه که می‌توانستند به کیفیت فوتبال کمک کنند به روزی رسیدند که باید فوتبال ایران به داد پایه‌ها برسد. مدرسه‌های فصلی که برای درآمدزایی تشکیل شدند. تعدادی از چهره‌های نام آشنای ورزشی هم با استفاده از اسامی خود به دنبال درآمدزایی هستند و کسانی که در مستطیل سبز فقط به دنبال گسترش و توسعه بودند اکنون مدارس فوتبال را به بنگاه اقتصادی تبدیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*آموزش بدون کیفیت!

مدارس فوتبال باید به دنبال بازیکن سازی باشند و علاوه بر آموزش فوتبالی باید به نکاتی فرهنگی و تربیتی بازیکنان هم توجه ویژه‌ای شود. مدارس فوتبال به شکل فصلی در ایران فعالیت می‌کنند. با گذشت فصل تابستان تعداد بسیاری از بازیکنان برای ادامه تحصیل، مدارس فوتبال را ترک می‌کنند. الفبای مدارس فوتبال در ایران به شکل خوبی صرف نشده و با کاستی‌های بسیاری مواجه است. بسیاری از خانواده‌ها با نگاه تجاری و تفریحی فرزندان را به مدارس فوتبال می‌فرستند. باشگاه‌ها هم برای جذب بازیکنان با سخت گیری خاصی تیم را جمع می‌کنند که بسیاری از بازیکنان با پرداخت هزینه‌های هنگفت توسط تعدادی از افراد خاص راهی باشگاه‌ها می‌شوند. 

فراز فاطمی، بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس که به نام خود مدرسه فوتبال دارد، درباره کیفیت آموزش در مدارس فوتبال در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: تعداد بسیار کمی از مدارس وجود دارند که به شکل حرفه‌ای و اصولی آموزش می‌دهند. در گذشته علاقمندان به فوتبال در کوچه و خیابان بازی می‌کردند و به قول معروف در زمین‌های خاکی الفبای فوتبال را یاد گرفتند و استعداد های ناب میان آنها کشف می‌شد اما اکنون مدارس فوتبال در تلاش هستند تا علاقمندان فوتبال را جذب و در قالب اصولی و حرفه‌ای آموزش دهند.

سیامک رحیم‌پور، مسئول آکادمی باشگاه پیکان در اینباره در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: باشگاه‌ها، سعی می‌کنند با اصول حرفه‌ای بازیکنان با استعداد را کشف کنند و بدون در نظر گرفتن فصل تابستان و زمستان آموزش حرفه‌ای را به بازیکنان ارائه دهند تا در آینده بازیکنان با کیفیت به فوتبال ایران معرفی شوند. آموزش در باشگاه‌ها زیر نظر کادرفنی مجرب انجام می‌شود اما در بسیاری از مدارس فوتبال با استفاده از  نام چهره‌ها از مربیان مجرب استفاده نمی‌شود. البته بسیاری از مدارس فوتبالی هم در ایران وجود دارد که بازیکنان با کیفیتی را به جامعه فوتبال ارائه می‌کنند.

 

 

*جای خالی استعداد پروری در فوتبال پایه

فوتبال ایران در چند سال اخیر نشان داده که استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد اما استفاده از این استعدادها همیشه با مشکلات بسیاری مواجه بوده است. تیم‌های بزرگ همانند بارسلونا، چلسی، یوونتوس، آژاکس و آث میلان به دلیل امکانات حرفه‌ای که برخوردار هستند توانستند استعدادها را در باشگاه ماندگار کنند. در سطح آسیا هم در این چند سال اخیر ژاپن، کره جنوبی و چین از امکانات خوبی برخوردار شدند و توانستند بازیکنان با کیفیتی به مستطیل سبز معرفی کنند. کره جنوبی در 10 سال گذشته پارک جی سونگ را به فوتبال دنیا معرفی و مقطعی در تیم منچستریونایتد بازی کرد. بعد از گذشت چند سال بازهم کره جنوبی پدیده‌ای به فوتبال معرفی کرد به نام سون هیونگ مین که در تاتنهام توانست عملکرد درخشانی به نمایش بگذارد. در ایران استعدادهای خوبی وجود دارد که با کمبود امکانات به اروپا برسد. علیرضا جهانبخش از داماش گیلان توانست راهی اروپا شود. وی فصل گذشته در لیگ هلند توانست آقای گل شود. در ایران هم استعدادهای ناب وجود دارد اما باید این استعدادها به درستی کشف شوند.

مدیریت آکادمی باشگاه پیکان درباره امکانات تیم‌های پایه، گفت: استعداد در ایران بسیار است اما استعدادپروری در اولویت قرار دارد. زمین‌های چمن خوبی در اختیار تیم‌های پایه قرار نمی‌گیرد. در صورتی که باید به فوتبال پایه اهمیت بیشتری بدهند اما چمن‌هایی در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد که باعث مصدومیت شدید بازیکنان جوان می‌شود. بازیکنانی که امکان دارد به دلیل مصدومیت مسیر فوتبالی آنها تغییر پیدا کند. باشگاه‌ها بودجه‌های بسیار کمی را در اختیار پایه‌ها قرار می‌دهند که این امر باعث می‌شود تیم‌های پایه در هزینه‌های تغذیه تا تهیه توپ با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

 

 

*چگونگی حضور دلالان در فوتبال پایه؟

فوتبال پایه ایران این روزهای حال خوشی ندارد. ورود دلالان و درآمدزایی از بازیکنان پایه باعث شد تا فوتبال پایه برای تعدادی افراد خاص به بنگاه اقتصادی تبدیل شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند مدارس فوتبال عامل اصلی ورود دلالان به فوتبال پایه است. تعدادی از باشگاه‌های بزرگ هم به تازگی اسیر تاجران فوتبال شدند. ظاهرا تعدادی از مدارس فوتبال بدون مجوز هم فعالیت می‌کنند و این امر سبب تشدید حضور دلالان در فوتبال پایه است.

فاطمی درباره تبدیل شدن فوتبال پایه به منع درآمدزایی تا پرورش بازیکنان با کیفیت، در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: حضور دلالان در همه رده‌های سنی فوتبال ایران زیاد شده است اما تعداد آنها در فوتبال پایه بسیار است. از نزدیک تجارت در فوتبال را شاهد هستم اما موارد بسیاری وجود دارد. تعدادی از مدارس فوتبال سعی می‌کنند با معرفی بازیکنان به باشگاه‌های مطرح منابع درآمدی خود را تامین کنند.

رحیم‌پور با اشاره به اینکه مدارس فوتبال برای تهیه امکانات مورد نیاز باید هزینه‌های بسیاری انجام دهد، افزود: مدارس فوتبال هم مجبور هستند برای تامین نیازهای مالی از منابع مختلف استفاده کنند. فوتبال پایه به دلیل مشکلات مالی به سمت درآمدزایی سیاه رفت. بسیاری از خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در تیم‌های بزرگ هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنند البته تعداد بسیار کمی از خانواده‌ها هم وجود دارند که به وسیله استعداد و کیفیت بازی توانستند چشم تیم های بزرگ را به سمت خود معطوف کنند. باشگاه پیکان هرساله با اعلام تست رایگان، بازیکنان مورد نیاز خود را جذب می‌کند و با اطلاع رسانی فراوان اعلام می‌کنیم این تست‌ها رایگان هستند و هرگز بابت شرکت در این تست مبلغی را به شخص خاصی پرداخت نکنند. 

 

 

*مشغله زیاد هیات فوتبال دردسرساز شد

هیات فوتبال استان تهران به دلیل مشغله زیاد خود نتوانست به شکل مطلوب نظارت خوبی بر فوتبال پایه داشته باشد. در گذشته قرار بود مدارس فوتبال زیر مجموعه باشگاه‌ها قرار گیرد اما این امر شکل نگرفت و نظارت‌های خوبی بر فوتبال پایه انجام نشد. علیرغم ادعای مدارس فوتبال بر نظارت دقیق بازرسان اما حضور دلالان در فوتبال پایه نشان می‌دهد که نظارت ها هنوز کامل نشده است. تنها نظارت بازرسان هیات فوتبال تهیه فرم‌های نظر سنجی است که در اختیار مدارس قرار می‌گیرد که مسئولان مدارس هم می‌توانند به راحتی فرم‌های موجود را پر کرده و تحویل بازرسان قرار دهند. 

خبرنگار برنا برای صحت موضوعات مطرح شده چندین بار با حبیب‌الله شیرازی تماس گرفت اما رییس هیات فوتبال تهران بعد از معرفی خبرنگار مربوطه تماس را قطع و هرگز پاسخگو خبرنگار خبرگزاری برنا نشد.

به گزارش برنا؛ براساس سایت رسمی هیات فوتبال تهران، 94 مدرسه فوتبال در بخش مردان و 2 مدرسه بانوان در بخش بانوان با مجوز رسمی فعالیت می‌کنند. برای رسیدن به فوتبال پایه با کیفیت به امکانات، آموزش به‌روز و نظارت دقیق نیاز است. برای جلوگیری از حضور دلالان باید مدارس فوتبال زیر مجوعه باشگاه‌ها قرار گیرند تا با نظارت ویژه به فعالیت خود بپردازند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده داماش گیلان ژاپن فوتبال ایران مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم

همزمان با فصل بهار که رویش دوباره طبیعت می‌باشد شاهد شکوفا شدن درختان آلبالو، گیلاس، سیب، هلو، زردآلو و درختان دیگر در باغ ها، پیاده رو‌ها و حیاط خانه‌ها در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی هستیم که علاوه بر عطر آگین کردن محیط، با رنگ‌های متنوع از جمله سفید و صورتی چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه به تماشای آن بنشینید.

منبع: حسین عبادی - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سایبان خودرو بدون پایه
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • با مدارس فوتبال فاقد مجوز برخورد می‌شود
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • ورود اینتر اینزاگی به لیست تاجران قهرمانی در اروپا
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...