Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تهیه‌کننده برنامه «حجره قیمه خان» در ابتدای این نشست گفت: تمام تلاشمان این است که در برنامه‌مان از کالاهای ایرانی حمایت کنیم و توجه ویژه‌ای به سبک زندگی ایرانی داشته باشیم.

مسعود خاکباز نویسنده و کارگردان این برنامه نمایشی گفت: حجره قیمه خان، برنامه ترکیبی است که هم نمایشی و هم تاک‌شو به شمار می‌رود و هدف اصلی از تولید چنین اثری حمایت از کالای ایرانی است و ما در یکی از آیتم‌هایمان مهمان هنرمند و یا ورزشکاری داریم که وارد این حجره می‌شوند و درباره کالای ایرانی و فعالیت‌های خودشان صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگفته وی ، در داستان این برنامه قیمه خان برادری به نام مجید و خواهر زاده‌ای به نام طلعت و شاگردی به نام فومن دارد که نقش هرکدام از آنها را یکی از بازیگران این برنامه بازی می‌کنند.

خاکباز کارگردان حجره قیمه خان هم با اشاره به شباهت این عروسک به جناب خان نیز گفت: به خاطر سن و سال بالایی که داشت نمی‌توانستیم هر نامی را برایش انتخاب کنیم و واژه خان را در ادامه اسمش قرار دادیم و ربطی به جناب خان ندارد. چند اسم انتخاب کردیم و این نامگذاری ما را محدود می‌کرد تا اینکه گفتیم اسمی انتخاب کنیم که هم طنز باشد و هم کسی را ناراحت نکند که در نهایت به قیمه خان رسیدیم.

وی در ادامه با اشاره به هدف این برنامه افزود: ما تمام تلاشمان را در راستای هدف برنامه می‌کنیم و مخاطبین باید به ما فرصت بدهند. اولویت اولمان جذب مخاطب بود و بعد اینکه اهدافمان را به مخاطب بگوییم.

خاکباز افزود: طبق طرح اولیه‌ای که داشتیم قرار بود ۲۰ نفر از مردم در این لوکیشن و همراه ما باشند اما به دلیل کمبود فضایی که در اختیارمان قرار دادند، این امر محقق نشد.

وی درباره پخش این برنامه از شبکه ایران کالا و نسیم نیز گفت: تا الان پخش محدودی داشتیم که در اصل آزمایشی بوده و هنوز پخش اصلی شروع نشده است و سازمان و سایر شبکه‌ها باید کمک کنند تا این کار به خوبی دیده شود و تا الان ۲۰ قسمت دوم این کار را ضبط کردیم و در پخش جدید قیمه خان علاوه بر شبکه ایران کالا از شبکه نسیم هم پخش خواهد شد.

مسعود خاکباز درباره انتخاب فضای سنتی در لوکیشن برنامه نمایشی قیمه خان گفت: چنین فضاهایی در کارهای تولیدی سازمان نبود و ما می خواستیم فضای جدیدی را تجربه کنیم.

خاکباز با اشاره به رِنج سنی مخاطبان حجره قیمه خان افزود: فضای ما سنتی است و سعی کردیم همه قشر به خصوص جوان‌ها را جذب این کار کنیم‌. برخلاف اینکه ممکن است بگویند طرح اولیه سفارشی بوده باید بگویم طرح اولیه توسط گروه ما به شبکه ارائه شد.

احمد آکشته یکی از عروسک‌گردان های این برنامه تلویزیونی نیز در این نشست گفت: قیمه خان دو عروسک‌گردان دارد یکی فک و یکی دست‌هایش را بازی می‌دهد. من بازی دهنده دهان عروسک و آقای افشاری دست‌هایش را به عهده دارد.

پور عیسی مدیر این برنامه تلویزیونی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: زمانیکه ما این کار را شروع کردیم شبکه ایران کالا تازه تاسیس بود و مشکلات خود را داشت و مشکل بودجه و فضا داشتیم و طراحی که شده بود با نتیجه‌ای که مشاهده می‌کنید  تفاوت داشت. ما دو عروسک طراحی کرده بودیم که به دلیل کمبود فضا یکی از آنها حذف شد.

وی افزود: بعد از پخش ۱۱ قسمت اول و آسیب شناسی ، توانستیم راهمان را پیدا کنیم و در ادامه شبکه نسیم تقاضا داشت که حجره قیمه خان را پخش کند و برهمین اساس بعد از ماه صفر از این شبکه هم پخش میشود.

پور عیسی در ادامه بیان داشت: سبک زندگی ایرانی یکی از بحث‌های اصلی ما در تولید این کار است و امیدوارم بتوانیم به خوبی در این بخش ظاهر شده باشیم.

امیر سلطان احمدی صداپیشه عروسک قیمه خان که در اتاق فکر برنامه خندوانه نیز حضور دارد، در پاسخ به این سوال که این عروسک چه تفاوت هایی با جناب خان دارد، بیان داشت: بعد از اینکه قرار شد همکاری را شروع کنیم اولین سوال ماهم این بود چرا قیمه خان؟ و با توجه به حضورم در اتاق فکر جناب خان، نمی‎خواستیم این دو عروسک حتی در نام هم یکی باشند و این موضوع دغدغه ما بود.در ادامه در بخش ساخت و ساز عروسک از من راهنمایی خواستند وتا جایی که توانستم همکاری کردم.

وی افزود:  از ابتدا می دانستیم که اگر قرار است عروسکی ساخته شود تکنیکی داشته باشد که همیشه جذاب باشد. جالب این بود که تعدادی می‌گفتند عروسک جناب خان هم شبیه عروسکای سسمی استریت است!

احمدی ادامه داد: با توجه به کاراکتری که در ذهن آقای خاکباز بود قیمه خان شکل گرفت و در ادامه سعی کردیم تکنیک کوچکی مثل تکان خوردن ابرو که در جناب خان نداشتیم را به کار بگیریم‌.

احمدی در ادامه بیان داشت: ما بارها شاهد این بودیم که برای عروسک‌هایی هزینه‌های بسیاری شده و نتیجه نداده و برعکسش را هم دیدیم مثل عروسک کلاه قرمزی که از گنجه درآوردند و این همه مورد استقبال قرار گرفت و همه چیز به شرایط موجود بستگی دارد.

وی که ترانه سرایی اغلب آثاری که در آنها حضور دارد، را به عهده دارد درباره ترانه سرایی در مجموعه حجره قیمه خان گفت: اتفاقا از سمت گروه پیشنهادش بود اما فکر کردیم دیدیم ترانه‌های مرتضی احمدی که در یکی از کتاب‌هایش چاپ شده برای این برنامه مناسب‌تر است.

لاله صبوری که ایفاگر یکی از نقش‌های این مجموعه تلویزیونی است در ادامه این نشست ضمن توضیح نقش خود گفت: من خواهرزاده قیمه خان را بازی می کنم که فردی خشن است و البته تکواندو کار. باید بگویم که تا به حال تعدادی از دوستانی که به عنوان مهمان به اینجا آمدند گفتند که این شخصیت عروسکی واقعا برایمان زنده است.

وی ادامه داد: من سالها تجربه حضور در کارهای عروسکی داشتم و متن‌هایمان را دوست دارم و آینده خوبی را برای این عروسک می‌بینم.

مجید شهریاری دیگر بازیگر حجره قیمه خان در بخش دیگری بیان داشت : نویسنده برنامه  ، بسیار کاربلد است و قلمش را دوست دارم و امیدوارم با حمایت دولت و مردم که شرط اصلی برای ما است پیش رویم. نقشم در این کار خاکستری است و برادر قیمه خان را بازی می کنم.

مهیار مجیب بازیگر نقش فومن ، در توضیح نقش خود نیز گفت: من نیز نقش فومن را در این کار دارم و از نیمه کار وارد شدم. فومن برادر هومن با بازی رامین ناصر نصیر است. او نماینده نسل جوان ما است که سرگردان است و به دنبال کار می‌گردد.

خاکباز درباره دکور این مجموعه عروسکی نیز گفت: دلمان می‌خواست چند فضا داشته باشیم اما به خاطر کمبود بودجه این اتفاق نیفتاد. سخت است که با چنین فضایی بخواهیم ۶۰ دقیقه مخاطب را پای تلویزیون نگه داریم. فرید احمدی صدابردار نیز در ادامه با اشاره به فعالیت خود در این اثر گفت: تمام تلاشمان را به کار بستیم تا صدای خوبی را به گوش مردم برسانیم.

جهانی کارگردان تلویزیونی حجره قیمه خان نیز گفت: این کار در فضای غیر حرفه ای ساخته می شود و  همین روی کیفیت برنامه تاثیر دارد‌. اما حضور بچه‌های حرفه‌ای باعث شده تا کارمان شکل بهتری پیدا کند.

خاکباز در ادامه با اشاره به تعداد قسمت‌هایی که در این اثر ضبط شده گفت: فاز اول خجره قیمه خان ۵۰ قسمت است که ما تا به حال ۳۵ قسمت از آن را ضبط کرده‌ایم.

پورعیسی مدیر گروه پویانمایی شبکه ایران کالا ضمن ارائه توضیحاتی گفت: در حال حاضر ۵۰ قسمت مصوب شده است. مشکلات بسیاری در زمینه تولید داریم که یکی از آنها دستمزد پایین عوامل است. دلیلش هم عدم توانایی لازم برای شبکه ای نوپا است. اگرچه مدیریت شبکه روی پرداخت ها حساس هستند اما بچه ها به ما واقعا کمک می کنند و تمام تلاششان را به کار بستند.

خلیلی مدیر طرح مجموعه خجره قیمه خان نیز گفت:  بچه های گروه واقعا کار دلی می‌کنند و در این ۷ ماه مشکلات مالی زیادی داشتیم و متاسفانه تا به حال به عروسک گردان ها دستمزدی ندادند.

امیر سلطان احمدی در ادامه با اشاره به میزان دستمزد عوامل گفت: ۷ سال پیش برای شبکه استانی مرکز اهواز کاری انجام دادم و برای هر برنامه دقیقه ای ۱۴۰ تومان به ما پرداخت می‌کردند و اینجا دستمزدمان پایین‌تر از اهواز است. اما با همه این تفاسیر انصاف نیست که بگوییم چونکه پول نمی‌دهید نمی‌آییم!

مهیار مجیب نیز گفت: در کارهای هنری همه چیز پول نیست و در کنار آن قول افراد و همکاری گروهی هم مهم است.

 

 

 

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پول تلویزیون ذهن ساخت و ساز نمایشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک شبکه‌های سیما برای برنامه‌های نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ­­آقای سید محمد رضا خوش رو مدیر شبکه نسیم و دبیر کارگروه برنامه‌های نوروزی سیما با حضور در استدیوی شبکه خبر گفت: برنامه‌های سال تحویل تقریبا در همه شبکه‌های سیما که تولیدی هستند (غیر آرشیوی ها) طراحی شده و بخشی از ان‌ها روی آنتن رفته، دو شبکه الان برنامه هایشان در حال پخش است، ­ویژه سال تحویل شبکه یک، یک ویژه برنامه مفصل خواهد داشت، شبکه دو، برنامه «شب عیدی» را خواهد داشت، شبکه سه­­برنامه آن آغاز شده ولی در شب سال تحویل برنامه آن ویژه‌تر خواهد بود، شبکه نسیم برنامه ویژه‌ای خواهد داشت از افطار تا سحرو همین طور سایر شبکه‌ها این ویژه برنامه را خواهند داشت. ­
آقای خوشرو ادامه داد: بر حسب مطالعات صورت گرفته از مطالبه مخاطبان، ذائقه مخاطب به این گونه است که دوست دارند برنامه‌هایی که به صورت مهمانی برگزار می‌شود، ببینند، مهمانانی از چهره‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و... حضور پیدا می‌کنند که تلاش شده از بین نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان، اساتید و شعرا و خوانندگان­­در این گونه برنامه‌ها دعوت شوند. ­­
وی در باره مجریان این برنامه‌ها هم گفت: حداقل در سه شبکه برنامه‌ها شروع شده و مجریانی که قبلا اسامی آنها اعلام شده حضور دارند و برنامه ها­ را اجرا می‌کنند، ­ البته در شبکه تهران تغییر مجری را داشتیم ولی سایر شبکه‌ها با همان مجریانی که قبلا اعلام شده برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. ­
خوشرو در خصوص­ برنامه «مهمانی» شبکه نسیم گفت:مراحل پیش تولید­این برنامه قدری با تاخیر پیش رفت، امیدواریم که قسمت‌های اولیه این مجموعه برنامه ۳۰ قسمتی به ایام نوروز برسد، چون گروهی شبانه روز برای این امر تلاش می‌کنند.
وی در خصوص توزیع برنامه‌ها در شبکه‌های سیما هم گفت: متناسب با ماموریت شبکه‌ها این توزیع صورت گرفته و برنامه‌های مختلفی در این سال جدید مشاهده می‌کنیم که تنوع برنامه‌ها خیلی گسترده است به همین علت متناسب با ماموریت شبکه ها­ و تنوع ماموریتی که دارند توزیع صورت گرفته و برنامه را عمدتا خود شبکه‌ها طراحی کردند و یک آرایش رسانه‌ای هماهنگی هم متناسب با تحول سازمان امسال صورت گرفته که برنامه‌ها در کدام شبکه‌ها و با چه رویکردی طراحی شوند و به تولید برسند. ­
وی ادامه داد: فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها به هیچ وجه هم پوشانی ندارند به طور مثال همزمان شبکه‌ها به پخش فیلم و سریال نمی‌پردازند، ولی در برخی از هم پوشانی‌های دیگر­ برنامه‌های نوروزی مثل مهمانان سال تحویل هر ساله این مشکل را داریم (مهمانان تکراری) ولی امسال­ تلاش شده که در ستاد معاونت سیما این هماهنگی بیشتر صورت گیرد و میزان تکرار را به حد اقل برسانیم.
مدیر شبکه نسیم گفت: به قدری میزان تولیدات ویژه ایام نوروز صورت گرفته که ما بازپخش خیلی کم داریم و عمدتا شبکه‌ها برنامه‌های اختصاصی جدید تولید کرده اند. وی ادامه داد: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن برای ما یک فرصت ارزشمند بود و برخی از برنامه‌های شاخص و فاخر ما مثل محفل در ایام ماه مبارک رمضان شروع شدند، در ایام نوروز هم با یک طراوت بهتری در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند و این دو رویداد به هم کمک کردند که یک نشاط اجتماعی را در کنار یک نشاط معنوی امسال داشته باشیم.
آقای خوشرو در خصوص شکل برنامه‌ها بعد از پایان شب‌های قدر گفت: تدارک برنامه‌های نوروزی به این شکل است که برخی از سریال‌ها مثل «زیرخاکی» ­ در ایام شب قدر­ اتمام آن برنامه‌ها را خواهیم داشت که در ادامه سریال «نون خ» را خواهیم داشت که جایگزین آن می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای که تدارک دیده شده مثل «ایران دوست داشتنی» که در ایام نوروز در شبکه یک سیما­ با عنوان «نوروز دوست داشتنی» در ادامه به اسم «ایران دوست داشتنی» ادامه دارد، برنامه‌هایی که­ متناسب با ماه مبارک رمضان­ بوده مثل برنامه «هلال» ­ و یا برنامه «شصتادیا» و برنامه «پاورقی» و «پانتو لیگ» ­ آنها هم ادامه خواهند یافت و برای عید فطر هم ویژه برنامه داریم یعنی همین برنامه‌ها به صورت ویژه برنامه هستند و تک و توک برنامه جدید برای عید فطر خواهیم داشت.
آقای خوشرو­ در خصوص مستند‌های ایرانی و خارجی هم گفت: ترکیب قابل توجهی از مستند‌ها را دوستان ما در شبکه مستند آماده کردند و در شبکه‌های دیگرسیما هم مستند‌های متنوعی را­­در کنداکتور خود قرار دادند.
وی در پایان در خصوص برنامه‌های شبکه نسیم در سال ۱۴۰۳ گفت: شبکه نسیم با ماموریت سرگرمی و ایجاد نشاط در جامعه همواره در حال طراحی برنامه‌های سرگرمی ساز هست و در سال جدید هم برنامه‌های جدیدی­شبیه «مهمانی» به صورت ویژه خواهیم داشت، برنامه‌های معمول مثل «بگوبخند» و «­خوش نمک» ­ که با یک فصل جدید خوش نمک که با تغییر مجری هم­همراه خواهد بود، ادامه می‌دهیم، ­ «کودک شو» را ادامه خواهیم دادکه ویژه برنامه نوروزی خواهد داشت و چند برنامه جدید هم طراحی شده که در عید فطر آنها را خواهیم داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



­­­

دیگر خبرها

  • ایرج طهماسب با کدام عروسک‌ها به شبکه نسیم می آید؟
  • بازی‌های «کودک شو» متنوع شد/ ایرج طهماسب با کدام عروسک‌ها می‌آید؟
  • روایت مدیر شبکه نسیم از «مهمانی» ایرج طهماسب؛ امیدواریم به آنتن نوروزی برسد
  • تدارک شبکه‌های سیما برای برنامه‌های نوروز
  • اولویت شبکه تامین، استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی
  • «احمد مجدزاده» نه، تلویزیون «احمد خطر» را دوست دارد
  • بازگشت عروسک‌های محبوب به تلویزیون
  • بازگشت عروسک‌های محبوب به تلویزیون در غیاب «کلاه قرمزی» و «پسرخاله»
  • بازگشت عروسک‌های محبوب «کلاه قرمزی» و «مهمونی» در غیاب خود «کلاه قرمزی» و «پسرخاله»
  • تحقق شهر و شهروندان الکترونیک از اولویت‌های شهرداری ابهر است