Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، این کتاب از منابع متعددی گردآوری شده است که می تواند در یادگیری هرچه بیشتر دانشجویان موثر واقع شود. از آنجا که آمار، درسی است که نیاز به تمرین مکرر دارد کتاب پیش رو با بیش از 200 مسئله حل شده مجموعه ای است از تمرینات مختلف آمار در کلیه سرفصل های مرتبط با آمار استنباطی است و می تواند برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های متفاوت علوم انسانی علی الخصوص مدیریت و حسابداری مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیشگفتار مولف با ارائه تعریفی از درس آمار می گوید:

بهترین راه برای یادگیری آمار حل مسائل آن است و اکثر کتابهای درسی به شما می گویند که پاسخ تمرینات چیست اما نمی گویند که چطور می توان آنها را حل کرد. زمانی که یک کتاب ریاضیات سعی در مراحل حل یک مسئله را دارد کار درستی را انجام نمی دهد. تقریبا هر نوع مسئله آماری در این کتاب آمده است. هدف از این کتاب که ترجمه ای است از کتب مختلف آماری که فهرست آن در منابع آورده شده و ارائه مناسب آماری است که باید به عنوان بخش مهمی از آموزش عمومی یک دانشجو تلقی شود زیرا دانش آماری افراد عمدتا با تکرار روش های آماری افزایش می یابد.

کتاب « راهنمای آمار استنباطی و ارائه راه حل برای مسائل» در 7 فصل مجزا تدوین شده است. فصل اول به بازه های اطمینان برای میانگین حجم نمونه اختصاص دارد. فصل های دوم، سوم و چهارم مربوط به آزمون های فرض آماری ، خی دو و واریانس برای پارامترهای جامعه است. فصل پنجم به تحلیل واریانس، فصل ششم به همبستگی و تحلیل رگرسیون ساده و دست آخر فصل هفتم به آزمون های ناپارمتری می پردازد.

کتاب «راهنمای آمار استنباطی و ارائه راه حل برای مسائل» نوشته زهرا امیرحسینی استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در 256 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه با قیمت 15 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد شهرقدس منتشر شد.

انتهای پیام/

28 / 28 کتاب دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کتاب دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای هم‌فکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوانان عضو شورای ششم توانستند تناسب مدنظر رهبر انقلاب که «باتجربه» و «جوان» در شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و دولت کنار هم قرار گیرند را تحقق بخشند، در این راستا نمره خوبی برای آن‌ها قائل هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: در اصفهان مدل فکری مردم مبتنی بر تجربه و کم‌تر خطا کردن در تصمیم‌گیری‌ها است، بر این اساس حضور جوانان در عرصه‌ها سخت است، اما وقتی اعتماد می‌شود، فرصت بسیار خوبی است که تلاش بیشتر و جسارت برای تصمیم‌گیری بیشتری داشته باشند و با وقت‌گذاری بیشتر، پرانرژی به‌دنبال مسائل سختی بروند که در گذشته بر روال عادی حل نشده است؛ انتظاری که در اصفهان با مدل فکری یک جوان در عرصه نیز، بر همین اساس است.

وی افزود: از زمان تحصیل در دانشگاه مسائل حوزه مدیریت بخش عمومی و شهری را دنبال می‌کردم، همچنین در حوزه رسانه فعال بودم، البته فشار کار رسانه بیست‌وچهار ساعته است و انتظار داشتم در شورای اسلامی شهر نیز همین فشار از نظر کاری وجود داشته باشد که با پیش‌بینی من سنخیت داشت.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیچیدگی و تنوع مسائل در حوزه مدیریت شهری وجود دارد، تصریح کرد: شاید فشار کار از حوزه‌های دیگر به جهت آنکه کار تقسیم شده است، کمتر باشد، اما محدوده فعالیت و نظارت شورا و مدیریت شهر از ۳۴ متر زیرزمین که سازمان قطار شهری برای احداث مترو فعالیت می‌کند تا ۲۳۰۰ متر بالای سطح دریا با شرکت توسعه سیاحتی و فعالیت تله‌کابین، است.

صالحی ادامه داد: تنوع حوزه‌ها و تفاوت تخصص‌ها، مقداری تصمیم‌گیری و اظهار نظر و ورود به مسائل را سخت و پیچیده می‌کند، اگر بدون تأمل، مطالعه و نگاه کارشناسی وارد شویم، مسائل در سطح تصمیم‌گیری و نظارت، دچار مشکل و پیچیده‌تر از گذشته می‌شود.

صالحی با بیان اینکه مردم اصفهان فرصتی برای من فراهم و اعتماد کردند تا در کنار کسانی که پنج دوره سابقه حضور در شورای اسلامی شهر را داشتند، حضور داشته باشم، افزود: با توجه به حضور افرادی که مخزن تجربیات ملی و استانی هستند، تلاش کردم که این فاصله تجربی را با دقت بیشتر و با رفتن به دنبال مسائل سخت، تلاش و انرژی بیشتر جبران کنم.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوانان عضو شورای ششم توانستند تناسب مدنظر رهبر انقلاب که «با تجربه» و «جوان» در شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و دولت کنار هم قرار گیرند را تحقق بخشند، در این راستا ریسک‌پذیری، خطر کردن، وقت‌گذاری بیشتر آن‌ها در کنار تجربه، دانش و تأمل بیشتر، ترکیب خوبی را رقم زد، از این جهت نمره خوبی برای جوانان شورای اسلامی شهر از جمله خودم قائل هستم که وقتی را از دست ندادیم.

صالحی با اشاره به اینکه در این دوره از شورا حجم زیادی از انتظارات و مطالبات وجود داشت که در این راستا اعضا تلاش کردند راهکاری برای گره‌های بازنشده ارائه کنند، افزود: مشکلات و موضوعاتی همچون هتل ارگ جهان نما پس از ۳۰ سال، زمین‌های موسوم به اراضی علی‌آباد کلنگان با نام‌گذاری آن با عنوان شهرک شهید آرمان علی‌وردی، تصویب طرح شهرک شهید کشوری رفع شد تا مخاطرات پیش‌روی آن رفع شود و اتفاقاتی از این جنس همچون احداث خط دوم مترو و رینگ چهارم ترافیکی در دست انجام است.

وی تاکید کرد: همه این اتفاقات و گره‌های بازنشده قدیمی در شورایی انجام شد که به ظاهر همه با هم هم‌فکر بودیم و از یک لیست به شورا راه پیدا کردیم، اما این شورای همفکر، تضارب آرا بالایی دارد، در جلسات نظرات متنوع و متفاوت به نفع مردم و شهر مطرح می‌شود.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دغدغه من این است که به‌عنوان جوان‌ترین عضو شورای ادوار، پرچمدار خوبی باشم و البته جدی‌ترین نگرانی من این بود که سدی برای ورود جوان‌های بعدی نباشم.

کد خبر 739230

دیگر خبرها

  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • ۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز به مسافران‌نوروزی خدمات ارائه می دهند
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • «رواق خدمت» با هدف ارائه گزارش آستان قدس رضوی منتشرشد
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای هم‌فکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد
  • استقرار ۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز
  • کتاب «اولین لاله‌ سرخ» منتشر شد