Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه گاردین در گزارشی می‌نویسد که فرهنگ خشونت و آزار در مجلس عوام از مقامات آن شروع می‌شود و گزارش‌ها حاکی از آن است که هرگونه تغییر در آن تحت مدیریت مقامات کنونی بعید به نظر می‌رسد.

روزنامه گاردین در گزارشی می‌نویسد که فرهنگ خشونت و آزار در مجلس عوام از مقامات آن شروع می‌شود و گزارش‌ها حاکی از آن است که هرگونه تغییر در آن تحت مدیریت مقامات کنونی بعید به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین نوشت: در پی مطرح شدن اتهاماتی علیه سخنگوی مجلس عوام، یک تحقیق با شواهد محکم می‌گوید فرهنگ زورگویی و آزار در مجلس عوام تا زمانی که مقامات آن برکنار نشوند تغییر نخواهد کرد.

یک گزارش مستقل از سوی «دیم لارا کاکس» می‌گوید که یک سنت «تسلیم و سکوت» به طور فعالانه سوء‌استفاده گرانه را پوشش می‌دهد و هیچ محافظتی نیز از کسانی که این زورگویی و آزار‌های جنسی را گزارش داده‌اند نمی‌کند.

«دیم لارا کاکس» که به عنوان قاضی در دادگاه انگلیس مشغول فعالیت بوده و سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده وظیفه پاسخگویی به شکایت‌های فردی شامل شکایت‌هایی که علیه برکو شده را نداشته است با این حال او به این جمع‌بندی رسیده است: اهرم‌های تغییر به عنوان بخشی از تغییر مورد نیاز است و افراد باید موقعیت خود را در نظر بگیرند.

 

در این رابطه: لندن در محاصره جرایم روزافزون

 

این قاضی بازنشسته انگلیسی می‌گوید: هنگام خواندن این گزارش ممکن است برخی افراد به طور خصوصی رفتار خود را در برخی از رفتار‌های سوءاستفاده گرانه که من توضیح دادم تشخیص دهند.

در این گزارش ۱۵۵ صفحه‌ای کاکس نقل قول‌هایی را از کسانی مطرح کرده که می‌گویند شاید چندین نسل برای ایجاد این تغییر زمان نیاز باشد.

وی در این گزارش خود می‌نویسد که علاوه بر خشونت و زورگویی، گزارش‌هایی نیز از آزار جنسی کارکنان مجلس عوام از سوی برخی نمایندگان کنونی و سابق مجلس عوام دریافت کرده است.

ماه اکتبر سال گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضا یک گروه «واتس اپ» وابسته پارلمان انگلیس، گزارش‌هایی را در رابطه با اذیت و آزار جنسی زنان محقق و مشاور در پارلمان منتشر کردند.

روزنامه تایمز نیز در گزارشی از رابطه پنهان و ارسال پیام‌های غیراخلاقی چند نماینده پارلمان به زنان جوان خبر داد.

 

در این رابطه: بدتر شدن وضعیت تبعیض نژادی در انگلیس

این روزنامه انگلیسی افزود: این افراد که شامل دو نماینده حزب محافظه‌کار و دو نماینده حزب کارگر هستند، همچنین به پیشنهاد‌های غیراخلاقی و نامناسب به زنان جوان متهم می‌باشند.

این روزنامه انگلیسی همچنین فاش کرد: یکی از نمایندگان متأهل حزب محافظه‌کار و از اعضاء کابینه دولت ترزا می، طی چندین سال گذشته با چندین خانم جوان که برای امور تحقیقاتی وارد مجلس شده‌اند، رابطه پنهانی داشته‌اند. چهارمین متهم این رسوایی اخلاقی نیز به چندین زن خبرنگار پیشنهاد غیراخلاقی داده بود.

سال ۲۰۱۷ همچنین کانال ۴ تلویزیون انگلیس در جریان تهیه یک مستند، ۷۰ کارمند پارلمان انگلیس که در سمت مشاور یا دستیار مشغول به کار بودند را مورد پرسش قرار داده و در این فرایند یک سوم از این افراد گفته بوند که دست­کم یک بار از سوی نمایندگان پارلمان مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند و این در حالی است که این موضوع تمامی جناح‌های مختلف موجود در پارلمان این کشور را شامل می‌شده است.

یک چهارم دیگر نیز با استناد به این بررسی، گفته بوند که شاهد آزار و اذیت جنسی شخص دیگری بوده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس عوام انگلیس انگلیس آزار جنسی سوء استفاده جنسی رسوایی جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کارکرد احزاب در کشور گفت: احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند. FATF، برجام، سند ۲۰۳۰، طرح‌های یونسکو و … براساس فرهنگ غربی‌ها نوشته شده و ما باید اینها را در کشورمان بومی کنیم.

وی اظهار کرد: حزب و تشکیلات آن باید در کشورمان مردمی باشد لذا احزاب نباید تشکیلات یک جریان خاص باشند همچنین حزب در ایران نباید مثل غرب از راس هرم به کف هرم باشد بلکه باید از قاعده به هرم باشد یعنی خواست مردم در مدنظر باشد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: حزب در غرب دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند یعنی به اعضایشان می‌گویند ما فلان کار را می‌کنیم و شما باید این کار را اتجام دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حزب نباید افراد را مسلوب‌الاختیار کند مثلا می‌گویند اگر کسی طرفدار حزب دموکرات باشد در انتخابات باید فقط از دموکرا‌ت‌ها انتخاب کند، اما در ایران ممکن است من عضو یک حزب باشم، اما در انتخابات از حزب خودم به کسی رای ندهم.

جلالی گفت: حزب در ایران باید به صورت خوشه‌ای مثل درخت انگور باشد چراکه در درخت انگور خوشه‌ها به هم وصل هستند و هیچ راسی ندارند لذا گروه‌ها باید به هم وصل باشند.

وی افزود: در احزاب حالت دگماتیسمی می‌بینم مثل تحمیل، زور و اجبار که با اخلاق ایرانی‌ها سازگار نیست، چون ایرانی‌ها دوست دارند خودشان انتخاب کنند لذا اگر کسی بخواهد حزبی تاسیس کند باید ببیند خواست مردم چیست نه اینکه بگوید همان که ما می‌گوییم و جز این نباید باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان کرد: احزاب در ایران تابع قانون همه و هیچ هستند یعنی بین سیاه و سفید فکر می‌کنند و می‌گویند یا لیست ما یا هیچ لیست دیگر که این درست نیست، چون ما حزب‌گرا نیستیم بلکه حق‌گرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اگر حزب در ایران جواب می‌داد بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که در راس آن شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی و… بود که امام خمینی (ره) فرمودند جمعش کنید.

وی افزود: اینکه امام فرمودند حزب جمهوری اسلامی را جمع کنید به این دلیل بود که چینش، تشکیلات و سازوکار حزب غربی بود بنابراین باید از نو حزب را در ایران تعریف کنیم و تشکیلات حزب را سامان‌دهی کنیم.

جلالی بیان کرد: حزب‌هایی که شب انتخابات کرکره را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات کرکره آن را پایین می‌کشند حزب نیستند و درواقع NGO‌هایی هستند که یک شبه می‌آیند و می‌روند و فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • (ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است