Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@17:00:45 GMT

سالانه هشت هزار واحد مسکونی در قزوین ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۸۷۰

سالانه هشت هزار واحد مسکونی در قزوین ساخته می شود

آتوسا آفاق پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت استان قزوین در سال 90 در 25 نقطه شهری 869 هزار نفر بوده که در سال 95 به 942 هزار نفر افزایش یافته است.
وی گفت: طی سال های 90 تا 95 ، 256 هزار خانوار استان به 295 هزار افزایش یافته است که نشان می دهد سالانه هفت هزار و 600 خانوار به جمعیت استان افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی گفت: سالانه هشت هزار واحد مسکونی نیز در استان ساخته می شود که نشانگر تولید مسکن بیش از نیاز استان است.
وی افزود: این میزان ساخت واحدهای مسکونی پاسخگوی نیازهای مسکن استان خواهد بود و با این روند نیاز هر خانوار جدید استان به یک واحد مسکونی مرتفع خواهد شد.
آفاق پور خاطر نشان کرد: هم اینک نیز به ازای هر 102 هزار خانوار 100 هزار مسکن در قزوین وجود دارد که نشان می دهد قزوین نسبت به میانگین کشور از وضعیت مسکن بهتری برخوردار است.
این پژوهشگر افزود: نرخ رشد خانوارها در قزوین سریعتر از نرخ جمعیت آن است که به دلیل تغییر در نگرش های اجتماعی، تغییر سبک زندگی خانواده ها و ازدواجهای زودهنگام به وقوع پیوسته و نیاز به مسکن را بیشتر کرده است.
مشاور طرح مطالعاتی تحلیل و برآورد ساختار تقاضای مسکن در مناطق شهری قزوین گفت: در سال 85 قزوین به 17 هزار واحد مسکونی نیاز داشت که با ساخت و سازهای صورت گرفته در 10 سال اخیر این رقم به 6 هزار واحد مسکونی کاهش یافت.
آفاق پور اضافه کرد: برای رفع مشکل مسکن در قزوین ساخت 54 هزار واحد مسکن مهر برنامه ریزی شد که تاکنون حدود 40 هزار واحد تحویل داده شده است.
وی افزود: با تولید مسکن در شهرهای پیرامونی مرکز استان مانند ناحیه شهری مهرگان در محمدیه، کمبود واحدهای مسکونی شهر قزوین پاسخ داده شد ولی نیاز به مسکن شهرهای پیرامونی تغییری نکرد.
این پژوهشگر با بیان اینکه میزان تاثیرگذاری مسکن مهر در رفع کمبود واحدهای مسکونی شهرهای مختلف استان متفاوت بوده است، اضافه کرد: این طرح در شهرهای با جمعیت کمتر استان از قبیل اسفررین، شال و خرمدشت کمبود مسکن را پاسخ داده و نیاز به 2 هزار و 200 مسکن در این شهرها در سال 90 به هزار و 100 واحد در سال 95 کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه تولید مسکن به مشکل خانه های خالی در استان افزوده است، گفت: در سال 90 ، 22 هزار و 200 واحد خالی در شهرهای استان وجود داشت که این رقم در سال 95 به 44 هزار واحد مسکونی خالی افزایش یافت.
عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی گفت: دلیل این امر به ظرفیت تولید مسکن توسط بخش خصوصی که هنوز مورد تقاضا قرار نگرفته و مهاجر پذیری قزوین باز می گردد.
مشاور طرح مطالعاتی تحلیل و برآورد ساختار تقاضای مسکن در مناطق شهری استان گفت: قزوین اصولا تا قبل از سرشماری سال 90 استانی مهاجر فرست بوده است ولی از سال 90 با شروع تولید مسکن به استانی مهاجر پذیر تبدیل شد.
وی افزود: در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت مسکن ساخته شده در استان یا خالی مانده یا به مصرف مهاجران خارج از استان رسیده، به همین دلیل کمبود مسکن استان یا شهرستان های قزوین پاسخ داده نشده است.
این پژوهشگر با بیان اینکه 33 درصد خانوارهای استان مستاجر، 60 درصد مالک و هفت درصد موارد دیگر هستند، اضافه کرد: نصف جمعیت برخی شهرهای استان مانند محمود آباد، اقبالیه و الوند مستاجر و بیش از نصف جمعیت برخی شهرهای دیگر مانند اسفرورین و سیردان مالک هستند.
وی با اشاره به افزایش آپارتمان نشینی در قزوین، گفت: 46 درصد جمعیت شهرهای قزوین در سال 90 آپارتمان نشین بوده اند که این رقم در سال 95 به 59 درصد افزایش یافته است.
آفاق پور گفت: مشکل مسکن در قزوین بیش از آن که کمی باشد به کیفیت بر می گردد چون در برخی از شهرهای استان مانند سگزآباد 83 درصد واحدهای مسکونی فاقد اسکلت هستند که یک زنگ خطر است.
استان قزوین 25 شهر دارد.
6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان استان قزوین بخش خصوصی خانواده سبک زندگی مسکن مهر راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: برنامه ۴ ساله شهرستان بندرلنگه در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار و ۹۳۹ واحد است که برای یک هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی پروانه اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به همراه فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه از پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کرد.

سلحشور در حاشیه این بازدید به ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات شهرستانی جهت تسریع در اجرا اشاره کرد و عنوان داشت: این بازدید به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های در حال احداث مسکن توسط پیمانکاران مختلف و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در شهر کنگ و بندرلنگه انجام شد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: برنامه 4 ساله شهرستان ساخت سه هزار و 939 واحد است، برای یک هزار و 966 واحد مسکونی پروانه اخذ شده که بالغ بر یک هزار و 324 واحد فونداسیون به اتمام رسیده است و افزون بر 635 واحد دارای اسکلت و سقف است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از یک هزار و 385 نفر از متقاضیان آورده 40 میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: 12 هزار و 765 نفر در شهرستان بندرلنگه در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر 2 هزار و 552 نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی