Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@20:33:34 GMT

دنیا چگونه جایی برای انسان است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳۹۶۶

به گزارش پارس نیوز، 

اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام على علیه‌ السلام:

أخرِجوا مِنَ الدُّنیا قُلوبَکُم مِن قَبلِ أن تَخرُجَ مِنها أبدانُکُم، فَفیهَا اختُبِرتُم و لِغَیرِها خُلِقتُم.

پیش از آن که بدن‌هایتان از دنیا بروند، دل‌هایتان را از آن بیرون ببرید؛ زیرا دنیا آزمایشگاه شماست و براى غیر آن، آفریده شده ‌اید.

نهج البلاغة، خطبه ۲۰۳

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مسلمانان قرآن قرآن مسلمانان پارس دنیا انسان جایی پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر در جلسه هفتگی اخلاق عمومی که با عنوان «شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه» برگزار شد گفت: تجارت دنیا نتیجه‌ای جز تضییع عمر و حساب و کتاب سخت اخروی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: در طرف مقابل، تلاش در جهت آبادانی آخرت، نشانه عقلانیت آدمی و دارو و شفای تمام دردهای اوست. عالم آخرت، ثمره، ثواب و عوض تمام مجاهدت‌ها، سختی‌ها و بلاهای دنیوی انسان است. به عنوان نمونه، بنا بر روایتی از امام صادق (ع)، در بهشت درختی است که وقتی باد در بین شاخه‌های آن می‌پیچد، صوت دلنوازی از آن نواخته می‌شود که به گوش احدی از مخلوقات نرسیده است. این صوت را تنها کسانی می‌توانند بشنوند که مسموعات حرام دنیا را به سبب ترس از خدا ترک کردند.

هاشمی علیا خاطرنشان کرد: در واقع یکی از حکمت‌های وجود لذات و نقمات دنیوی، درک لذات و عذاب‌های اخروی است؛ اگرچه این دو قابل قیاس با یکدیگر نیستند، اما به طور مثال، درک حرارت و سوزانندگی آتش دنیا راهی برای درک آتش آخرت است. در رابطه با لذات معنوی و عذاب‌های روحی نیز همین طور است. خداوند در روز قیامت، اهل بهشت و جهنّم را به یکدیگر نشان می‌دهد و مواجهه با حقیقت از دست دادن بهشت، از بزرگ‌ترین عذاب‌های روحی اهل جهنّم است.

این استاد اخلاق گفت: هدف از خلقت انسان، بهره‌مندی از فیض و لطف و احسان دائمی خداوند و تحصیل نور و کمال و حیات مطلق است که قابلیت می‌خواهد و حکمت الهی بر این قرار گرفته که قابلیت بندگانش را برایشان احراز کند. بنابراین دنیا هدف نیست، ولی طریق آخرت و راه حصول بهشت است. اگرچه دنیا بسیار مذمّت شده، اما طبق فرمایش امیر مؤمنان (ع) همین دنیا محلّ عبادت، موعظه، عبرت و توانگری است برای کسی که از آن در جهت کسب توشه آخرت بهره گیرد و فریفته جلوه‌های آن نشود.

کد خبر 6048168 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را مضحکه دنیا کرد
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا به جنگ سرطان می‌رود!
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • دنیا متوجه قدرت کشورمان شده است + فیلم
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!