Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان در واکنش به برخی انتقادها به دلیل تعطیل نشدن مدارس در روز گذشته به دلیل وجود پدیده گرد و غبار در ساعات اولیه صبح، عنوان کرد: بخاطر فعالیت یک ساعته این پدیده جوی نمی شود مدارس را تعطیل کرد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در ستاد استانی مقابله با گرد و غبار، اظهارداشت: ورود سلیقه ای به موارد مشکل ساز است و لازم است موارد را با معیارهای علمی و بین المللی سنجید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سیاه نمایی کمبودها و مشکلاتی مانند پدیده گرد و غبار، اقدام قابل قبولی نیست، گفت: باید صادقانه مشکلات را بیان کرد و در همین راستا لازم است فقط افراد مسئول در خصوص مسائل اظهارنظر کنند.
نماینده عالی دولت در خوزستان در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر تعطیل نکردن مدارس اهواز در روز گذشته، اعلام کرد: بخاطر فعالیت یک ساعته پدیده گرد و غبار در اهواز نمی توان همه مدارس را تعطیل کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: اینگونه تعطیلی ها به وضعیت آموزشی دانش آموزان آسیب می زند و در این صورت است که خوزستان در رقابت با دیگر استان های کشور با افت مواجه می شود.
شریعتی همچنین خطاب به اعضای ستاد استانی مقابله با گرد و غبار عنوان کرد: اگر طرح های کارگروه ملی مقابله با ریزگردها در استان از سطح لازم برای اجرا در استان برخوردار نیست، دستگاه ها موارد و برنامه های جایگزین خود را اعلام کنند تا اعتبارات در مسیر اصلی و مورد نیاز استان هزینه شود.

قضاوت های غیر کارشناسی درباره تعطیلی مدارس
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز در خصوص ایجاد پدیده گرد و غبار در صبح روز گذشته، عنوان کرد: از شب قبل از ایجاد گرد و غبار با مدیرکل هواشناسی استان در حال بررسی نقشه ها بودیم تا در زمینه فعالیت مدارس و ادارات تصمیم گیری صحیحی انجام شود.
کیامرث حاجی زاده با اشاره به اینکه فشارهای زیادی به مدیریت بحران به منظور تعطیل اعلام کردن مدارس و ادارات وارد شد، ادامه داد: با این وجود اعلام کردیم که روز دوشنبه تعطیل نیست و بعد از این قضاوت های چندانی خوبی را شاهد نبودیم.
وی ادامه داد: مدیریت بحران از این به بعد پاسخگوی کم کاری دیگر دستگاه ها در حوزه گرد و غبار نخواهد بود و لازم است تا مسئولان مرتبط به وظایف خود توجه بیشتری داشته باشند.

/6002/7148

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خوزستان گرد و غبار تعطيلي مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد