Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@23:46:35 GMT

رایانه‌ها به جنگ آلزایمر و پارکینسون می روند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۴۲۹۱

رایانه‌ها به جنگ آلزایمر و پارکینسون می روند

به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، گروهی از محققان بین المللی توانستند اولین مدل رایانه ای را ابداع کنند که با بررسی پروتئین های مسموم منتشر شده در شبکه عصبی مغز انسان می تواند نحوه گسترش بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزامیر را بررسی کند. توانمندی مدل رایانه ای یادشده این است که بررسی خود در زمینه انتشار پروتئین های مسموم در بدن را در یک بازه زمانی 30ساله انجام می دهد و لذا جزئیات ارزشمند و بی نظیری را در دسترس دانشمندان قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان با بررسی اطلاعات به دست آمده از این نرم افزار رایانه ای هم می توانند تشخیص خود در مورد ابتلا به بیماری های فوق الذکر را تقویت کنند و همین روش های درمانی جدیدی را برای مبارزه با این دو بیماری خطرناک و مرگبار که هنوز درمان قطعی ندارند، ابداع کنند.

گفتنی است که این مدل برای تشخیص و مقابله با یک بیماری خطرناک دیگر در شبکه عصبی مغز موسوم به amyotrophic lateral sclerosis (ALS) مناسب است. این بیماری که در فارسی به  بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شهرت دارد، موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند