Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@01:48:03 GMT

پل تاریخی تنکابن در معرض شکستن ! + عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۴۳۰۹

پل تاریخی تنکابن در معرض شکستن ! + عکس

رکنا: کارشناس سازه های هیدرولیکی از احتمال تخریب پل تاریخی چشمه کیله تنکابن خبر داد.

به گزارش رکنا، اسماعیل طلوعی با ابراز نگرانی از تخریب پل Bridge تاریخی چشمه کیله، اظهار کرد: پل تاریخی چشمه کیله تنکابن به دلیل فرسایش در مسیر پایاب و تندآب، در معرض خطر جدی قرار داشته و احتمال فروپاشی این بنای تاریخی محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح طراحی مسیر تندآب در پل های قدیمی، تصریح کرد: وجود مسیر تندآب در پائین‌دست پل، باعث کشتن Killing و استهلاک انرژی آب شده و خطر سیل‌بردگی برای پل را به حداقل می رساند.

کارشناس آب و سازه های هیدرولیکی با بیان اینکه پل چشمه کیله در قسمت فرودست و در مسیر تندآب دچار فرسایش شدید شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از مسیر تندآب در اواسط پل تخریب شده که این میزان از آب‌بردگی در اثر سیل اخیر تشدید شده است و احتمال ریزش این مسیر تا زیر پایه های پل وجود دارد.

طلوعی در ادامه با اشاره به اینکه اگر جلوی تخریب گرفته نشود، احتمال فروپاشی این بنای تاریخی وجود دارد، گفت: بسیاری از مردم از وخامت اوضاع بی اطلاع بوده و مسئولان نیز به دلیل عدم آگاهی از ساختار و عملکرد سازه نسبت به تخریب بخش تندآبی آن واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی، دست بردن در ترکیب سازه های تاریخی را نشان از عدم اطلاع مدیران و کارشناسان تصمیم گیرنده دانست و تصریح کرد: اقداماتی که بر پایه بی دانشی و ناآگاهی از عملکرد این قبیل سازه ها انجام می گیرد نشان از ضعف سطوح مدیرتی در کشور بوده که این نقیصه در تمامی زمینه ها به وضوح دیده می شود.

تصمیم‌های غیرتخصصی بلای جان پل تاریخی تنکابن

وی در ادامه به تجاوز Rape در دو سمت پل چشمه کیله اشاره و تاکید کرد: بر پایه تصمیمات نادرست مدیران در سنوات گذشته، دو پاساژ در معبر خروج آب با تغییر کاربری و کوچک شدن رودخانه دستخوش تغییر شد و یکی از آنها برای سهولت در تردد خودروها و کاهش ترافیک شهر مورد استفاده قرار گرفت که امروز به دلیل سیل تخریب شده است، این امر در واقع مصداق واقعی دخالت در سازه و تصمیماتی غیرتخصصی بود که در حال حاضر خطرات و احتمال تخریب پل را افزایش می دهد.

این مدرس دانشگاه با اظهار همکاری در ترمیم و تعمیر این بنای تاریخی، تاکید کرد: چنانچه مدیران تنکابن تصمیماتی مبنی بر مرمت و ترمیم پل داشته باشند ظرفیت ها و استعدادهایی در شهرستان وجود دارد که بتوانند با مهارت و اتکا بر دانش و توانایی اقدامات ترمیمی و احیای این بنای تاریخی را برعهده بگیرند.

پل تاریخی چشمه کیله تنکابن مربوط به دوره پهلوی اول بوده و در سال 1309 به همت مهندسان آلمانی و روسی طراحی و توسط معمار ایرانی به اجرا درآمد که ساخت آن در سال 1311 به پایان رسید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نوعروس را زیر پل شهید رجایی تهران از کنار داماد دزدید ! + جزییات وعکس فریبا در تریلی شوهرش عکس او با عروس جوان را دید! عروس کچل پس از ماه عسل به دادگاه تهران شکایت کرد + عکس جزییات فاجعه خونین در هسته مرکزی بجنورد آخرین خبر از حضور دوباره مهران مدیری در تلویزیون ! دستگیری گردانندگان باند «داف‌های تهران» در فیس‌بوک! پشت پرده پرش خطرناک یک سلبریتی از هواپیما بدون چتر نجات! شوهرم گفت برو چون زن دیگری را دوست دارم!/ میهمانان اتاق پیرزن چه کسانی بودند؟! جزییات سرقت مسلحانه 6 نقابدار از بانک مرکزی + عکس دوربین مداربسته درگیری شدید فوتبالیست و خواننده‌ مشهور ترک جنجال به پا کرد / شوخی با همسر خواننده آغاز ماجرا بود +تصاویر جزییات مرگ بازیگر فیلم های ناجور که با وثیقه آزاد بود! + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا راز زیبایی برخی زنان آرایشگر لو رفت! تیراندازی وحشتناک مرد سیاهپوش در پارک کودک سنندج / شب گذشته رخ داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پل Bridge کشتن Killing تجاوز Rape کارشناس تخریب پل تنکابن احتمال عکس ایران تصاویر قتل فیلم زن مشهور پرونده یک زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلیج عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ضمن بزرگداشت مقام شامخ گفت؛ شهرستان تنکابن ۲۵ هزار دانش آموز و ۸۰۰ نونهال پیش دبستانی دارد.

وی افزود: هزار و ۴۲۶ همکار شاغل و سه هزار و ۱۳۶ همکار فرهنگی بازنشسته عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش شهرستان تنکابن هستند.

گلیج با ییان اینکه ۱۹۳ مدرسه در مقاطع مختلف در تنکابن وجود دارد، اظهار داشت: تنکابن مجموعاً هزار و ۱۰۵ کلاس درس دارد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن با بیان اینکه ۳۵ مدرسه غیردولتی در این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به کادر این اداره اضافه شدند.

این مسئول درباره مولد سازی هم گفت: برخی مدارس بلا استفاده در روستاها که سال‌ها راکد بودند، به افراد واجد الشرایط اجاره داده شده و محل درآمدی برای آموزش و پرورش ایجاد شده است.

گلیج با اشاره به گستردگی پروژه‌یپژوهش سرای دانش آموزی تنکابن، تصریح کرد: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیگیر تأمین اعتبار آن هستیم تا این پژوهش سرا تکمیل شود.

وی ادامه داد: مدرسه شاقوزکتی هم در حال ساخت بوده و در تلاش هستیم تا امسال به بهره برداری برسد.

گلیج هوشمندسازی ۱۰ باب از مدارس و وصول بیش از دو میلیارد از عوارض شهرداری‌ها و سند دار شدن بیش از ۱۴۰ ملک از مجموع ۲۴۴ ملک این اداره از جمله اقداماتی است که انجام شد.

وی گفت: کسب رتبه استانی در بهداشت و درمان، کسب رتبه عالی استان در هفته‌ی مشاغل، برگزاری آزمون‌های غربالگری، جلسات توانمند سازی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و.. از جمله کارهایی است که توسط این اداره انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن، برگزاری مسابقات ورزشی در ۲۳ رشته ورزشی، برگزاری اردوهای دانش آموزی راهیان نور، اجرای طرح شهید خرازی، تلاوت جهانی قرغن، حضور فعال دانش آموزان در مناسبت‌های ملی و مذهبی و تشییع شهدای خوشنام را از دیگر اقدامات اداره آ پ تنکابن برشمرد.

وی از کسب رتبه نخست دانش آموزان تنکابنی در کنکور سال گذشته سخن گفت و پیش بینی کرد که بر اساس بررسی‌های کارشناسان، در سال جاری وضعیت مطلوب‌تر خواهد بود.

گلیج گفت: دو مدرسه تک کلاسه در حال حاضر در روستاهای بالادست تنکابن وجود دارد که دانش آموزان در آنها مشغول تحصیل هستند.

این مسئول همچنین از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران در تنکابن نیز خبر داد.

کد خبر 6097594

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • تخریب منزل مسکونی با سازه چوبی در پیشوا/۴نفر مصدوم شدند
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • شکست‌ناپذیری در ۴۷ بازی متوالی؛ خیز لورکوزن برای شکستن رکورد تاریخی بنفیکا
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور