Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@19:40:47 GMT

رد مشروبات مسموم بندرعباس در ناصرخسروی تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۴۳۴۸

صراط:

 یک‌ماه از گشوده شدن پرونده مسمومیت ده‌ها نفر در بندرعباس به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم می‌گذرد و رسیدگی به این پرونده با دستگیری دو نفر در تهران وارد مرحله تازه‌ای شده است. شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد تاکنون ۲۴ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۳۰۰ نفر مسموم شده‌اند که همگی مشروبات الکلی را از طریق زن و شوهری جوان تهیه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خراسان این زن و شوهر که سابقه زیادی در زمینه تهیه و توزیع مشروبات الکلی دارند، الکل صنعتی را با آب محلول می‌کردند و در کیسه‌های نایلونی به مشتریان‌شان می‌فروختند و در بازرسی از خانه‌شان تعداد زیادی گالن مشروبات دست‌ساز کشف شد. اما ادامه تحقیقات نشان می‌داد که در پشت پرده فعالیت این زوج جوان فردی سابقه‌دار قرار دارد که با وجود این که از مدتی قبل دستگیر و زندانی شده، اما همچنان با تماس‌های تلفنی شبکه تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز را هدایت می‌کند. علاوه بر این معلوم شد چهار نفر دیگر از اعضای این باند نیز مسئولیت توزیع مشروبات الکلی در روستا‌های اطراف را بر عهده دارند.

اما این همه ماجرا نبود، چراکه تجسس‌های مأموران نشان داد مواداولیه تولید مشروبات دست‌ساز که الکل است از تهران به بندرعباس فرستاده می‌شود. در چنین شرایطی بود که گروهی از مأموران با اخذ نیابت قضایی راهی پایتخت شدند. تجسس‌های این تیم از مأموران نشان می‌داد فردی که محموله‌های الکل را از طریق باربری به بندرعباس می‌فرستد در محدوده خیابان ناصرخسروی تهران فعالیت می‌کند. به این ترتیب او در عملیاتی غافلگیرکننده دستگیر شد. این متهم مدعی بود محموله الکل را از فرد دیگری که او نیز در ناصرخسرو است تهیه می‌کند و همین اظهارات موجب دستگیری متهم دیگری شد. با انتقال تازه‌ترین متهمان پرونده به بندرعباس، آن‌ها تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند تا ابعاد تازه‌تری از این پرونده برملا شود. متهمان در بازجویی‌های اولیه مدعی شدند که نمی‌دانستند مشتری‌شان در بندرعباس الکل‌ها را برای تولید مشروبات الکلی خریده است. یکی از آن‌ها گفت: «آن‌ها می‌گفتند الکل را برای کار‌های صنعتی و ضدعفونی‌کردن نیاز دارند و ما هم که از نوع مصرف‌شان بی‌خبر بودیم چندین مرتبه برای شان الکل فرستادیم.» اظهارات متهمان، اما قانع‌کننده نبود و به‌نظر می‌رسید تلاش می‌کنند تا واقعیت را کتمان کنند. به همین دلیل تحقیقات از آنان ادامه یافت تا این که این بار در اظهاراتی جدید مدعی شدند از مصرف الکل به‌عنوان نوشیدنی اطلاع داشته‌اند. یکی از متهمان در اعترافاتش گفت: «بعد از نوسانات ارزی و وضعیت اقتصادی اتانول که مصرف دارویی دارد در بازار کم شد و وقتی از بندرعباس با من تماس گرفتند گفتم که اتانول ندارم و فقط متانول که مصرف صنعتی دارد و خوردنش کشنده است دارم. اما آن‌ها گفتند فرقی ندارد و فقط برایشان مهم این است که الکل باشد. من هم مقدار زیادی متانول برایشان فرستادم تا این که بعد از مدتی خبردار شدم افراد زیادی در بندرعباس به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم جان خود را از دست داده‌اند.» براساس این گزارش هم‌اکنون متهمان به اتهام تسبیب در ۲۴ فقره قتل عمدی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات ادامه دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مشروبات الکلی تهران ناصرخسرو صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد از کشته شدن دو نفر در اثر تیراندازی در جشن عروسی خبر داد و گفت: متاسفانه در اثر تیراندازی شامگاه هفتم اردیبهشت ماه در جشن عروسی، دو نفر کشته شدند. 

یزدان افشاری‌پور در گفت و گو با ایسنا با ابراز تاسف از بکارگیری سلاح گرم در مراسم شادی به عنوان یک سنت غلط که به دفعات شاهد تبعات مرگبار بودیم، اظهار کرد: شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت ماه در یک جشن عروسی، یکی از میهمانان اقدام به تیراندازی کرده که براثر این اقدام، خواهر و خاله داماد در دم جان باختند. 

وی استفاده از مشروبات الکی را نیز در عدم کنترل احساسات فردی از دیگر علل تیراندازی‌های مرگبار به عنوان یک فرهنگ غلط نام برد و افزود: متاسفانه حادثه اخیر به دست فردی رقم خورده که در اثر استفاده از مشروبات الکلی و با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی نموده و دو خانم ۲۴ و ۳۰ ساله قربانی این جهالت و هنجارشکنی شدند. 

در حالی فرماندار عنبرآباد از هشدار نسبت به خطرات جانی ناشی از تیراندازی ها در جشن‌ها سخن به میان آورد که متاسفانه علی رغم تذکر به صاحبان مراسم شادی و عروسی، شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. 

اگر چه رئیس شورای تامین شهرستان عنبرآباد از اهتمام ویژه در برخورد با عاملان هر گونه هنجارشکنی در سطح منطقه و جشن‌ها خبر می‌دهد که پیش از این دستگاه‌های قضایی و امنیتی طی نشست‌های خبری از جمع آوری تعداد قابل توجهی سلاح غیرمجاز خبر داده‌اند. 

افشاری پور برخورد جدی با تهیه، توزیع و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و سلاح‌های غیرمجاز را از برنامه‌های ویژه عنوان کرد که در سطح جنوب کرمان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

فرماندار عنبرآباد از متولیان امر فرهنگ و هنر خواست در این راستا ورود کنند و با این شیوه تبعات مرگبار استفاده از سلاح در جشن‌ها و مصرف مشروبات الکلی را به تصویر بکشند که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خوهد بود. 

اینکه فرماندار عنبرآباد دست استمداد به سوی جامعه فرهنگ و هنر دراز کرده، جای خرسندی است اما از طرفی تاکنون هیچ گونه اقدام عملی از طرف شورای فرهنگ عمومی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر نسبت به بازار گرم هنجارشکنی‌های ناشی از بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز دیده نشده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی این روزهای شاهد ضریب نفوذ محتواهای شبکه‌های اجتماعی در بدنه جامعه هستیم که حتی از این ابزار ارزان قیمت و قابل دسترس هم آنگونه که انتظار می‌رود در راستای روشنگری نسبت به تبعات دو فرهنگ غلط و کشنده بنام حمل سلاح و مصرف مشروبات الکلی استفاده نشده و هر روز به نوعی شاهد تلفات جانی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت