Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:11:50 GMT

نفت در برابر نفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۴۵۱۰

نفت در برابر نفت

ایران، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان از 8 ماه مه که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا دستور خروج کشورش از توافق هسته‌ای با ایران را صادر کرد، تلاش‌ها برای از هم نپاشیدن شالوده توافق هسته‌ای را آغاز کردند. مهندسی دورزدن تحریم‌های امریکا در چندماه گذشته در کشورهای باقی مانده در برجام چه با تغییر سبک معامله با ایران در سطح دوجانبه و چه بررسی راهکارهای چندجانبه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و 5 کشور باقی‌مانده در برجام در چندماه گذشته تلاش کردند جزییات ساز و کارهای جدید را علنی نکنند تا بدین وسیله تدابیر جدید در تار و پود تحریم‌های امریکا گرفتار نشود اما با نزدیک شدن به 4 نوامبر (13 آبان) که روز اجرایی شدن تحریم‌های ثانویه امریکا است آنچه در چندماه گذشته پشت پرده در جریان بوده ماهیت شفاف‌تری به خود گرفته و همزمان علنی‌تر هم می‌شود.

درحالی که اروپایی‌ها به ساز و کارهایی نظیر فعال کردن بانک‌های ملی، احیای قوانین مسدودکننده و تشکیل حساب با کاربرد ویژه روی‌آورده‌اند، چین و روسیه نیز بیکار ننشسته و دست به اقدام‌هایی چه جداگانه و چه در قالب همکاری‌های چندجانبه زده‌اند. روز گذشته رسانه‌های اسراییلی با اعلام این خبر که به سند محرمانه همکاری ایران و روسیه در دوره جدید دست یافته‌اند مدعی شدند که تهران و مسکو در توافق نفتی جدید، هندسه همکاری‌های نفتی را به گونه‌ای تعریف کرده‌اند که برآیند آن دور زدن تحریم‌های ثانویه امریکا خواهد بود.

** دو قدرت نفتی علیه تحریم‌ها
امریکا تمام تلاش خود را برای به نمایش گذاشتن تدابیر ضدایرانی و انعکاس یافتن آن در رسانه‌های بین‌المللی به کارگرفته است. انتشار توصیه‌نامه 19 صفحه‌ای وزارت خزانه‌داری امریکا و سفر برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور ایران به هند و اروپا از تازه‌ترین موارد تلاش‌های واشنگتن برای منفی نشان دادن فضای رابطه تجاری با ایران است. در چنین شرایطی کشورهای درگیر با ایران در قضیه جبران نبود امریکا در برجام تلاش می‌کنند در ملاعام چندان خودنمایی نکنند تا راهکارهای موجود برای ادامه رابطه تجاری ایران با کمپانی‌ها و موسسه‌های مالی کوچک و متوسط آسیب جدی نبیند.

علاوه بر امریکا به عنوان دشمن فرامنطقه‌ای، در داخل منطقه نیز عربستان و رژیم اسراییل تلاش می‌کنند فشارها بر ایران را به حداکثر خود برسانند. در حالی که سعودی وعده جبران کمبود نفت ایران در بازارهای بین‌المللی را داده، سیستم‌های اطلاعاتی اسراییل نیز به کشف و گزارش راهکارهای ایران و اعضای باقی‌مانده در برجام می‌پردازند.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای اسراییلی روز گذشته با استناد به مدارک محرمانه‌ای که وزارت خارجه این رژیم در دست دارد از توافق جدید ایران و روسیه در حوزه نفتی خبردادند. براساس این گزارش‌ها، این سازوکار امکان صادرات نفت خام ایران به روسیه از طریق دریای خزر را فراهم می‌کند. این نفت سپس با تصفیه در پالایشگاه‌های روسیه به دیگر کشورها صادر می‌شود. مسکو در مقابل دریافت نفت خام ایران، امتیازات و خدمات تجاری به ایران ارایه خواهد داد.

در سند وزارت خارجه ادعا شده که روسیه و ایران به منظور دورزدن تحریم‌های نفتی که از روز 13 آبان بر تهران تحمیل می‌شود به اجرایی کردن این ساز و کار روی آورده‌اند. این خبر در حالی منتشر شده که پس از مطرح شدن آغاز تحریم نفتی ایران از سوی امریکا، برخی از آمار نفتی حاکی از این بود که روسیه و عربستان با بالابردن سطح صادرات نفتی خود درصدد جبران نبود نفت ایران در عرصه بین‌المللی برآمده‌اند.

براساس داده‌های گزارش‌های رسانه‌های اسراییلی، روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه نشست سه‌جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران درباره این معامله نفتی توافق کردند. حسن روحانی و ولادیمیر پوتین ماه گذشته در تهران با هم دیداری دوجانبه داشتند که گفته می‌شود جزییات توافق نفتی در آن دیدار نهایی شده است.

سیاست امریکا در قبال ایران به صفر رساندن خرید نفت سایر کشورها از تهران است اما در اسنادی که وزارت خارجه رژیم اسراییل در اختیار رسانه‌ها قرار داده هشدار داده شده که بازماندگان در برجام تمام تلاش خود را در مسیر معکوس نیت امریکا به کار گرفته‌اند. ایران بارها تاکید کرده که دو مساله در دوره برجام بدون امریکا برای تهران مهم است که یکی از این دو حفظ نسبی رقم فروش نفت ایران پس از آغاز تحریم‌های امریکا است.

** اروپا، حامی پنهان توافق‌های نفتی ایران
درحالی که برخی از منابع اروپایی می‌گویند سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا نقشه‌هایی برای حفظ رقم خرید نفت از ایران از تاریخ 4 نوامبر به بعد دارند به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها موافق با تداوم فروش نفت ایران به کشورهای مختلف در آسیا هستند و حتی حاضرند کانال‌های مالی را که برای پرداخت وجوه ناشی از فروش نفت ایران در اروپا در نظر گرفته‌اند در اختیار مشتری‌های آسیایی نفت ایران هم قرار بدهند. رسانه‌های اسراییلی در گزارش‌های خود درباره توافق نفتی جدید ایران و روسیه هدف از این ساز و کار را تلاش برجامیان برای جلوگیری از سقوط اقتصاد ایران دانسته‌اند.

در بخش‌هایی از این گزارش به دیدار اخیر روحانی و پوتین در تهران اشاره شده و نویسنده آن را بسیار قابل توجه خوانده است. رسانه‌های اسراییلی ادعا کرده‌اند که در حقیقت روسای جمهور ایران و روسیه برای نقض تحریم‌های امریکا توافق کرده‌اند.

** روسیه نقش ضربه گیر را برای ایران بازی می‌کند
خبر رسانه‌های اسراییلی درباره توافق نفتی ایران و روسیه بلافاصله در رسانه‌های بین‌المللی هم بازتاب پیدا کرد. رسانه‌های متفاوت با پوشش این خبر آن را به کمک فاحش روسیه به ایران در دوره جدید تحریم‌های امریکا تشبیه کردند. رسانه روسی اسپوتنیک در این باره نوشت: هدف تحریم‌های امریکا وارد کردن ضربه به بدنه اقتصادی ایران است و این در حالی است که روسیه قصد دارد با توافق‌های مخفیانه با ایران نقش ضربه‌گیر این ماجرا را ایفا کند. در این میان اروپایی‌ها نیز با کمک‌های فنی خود نقش تسهیل‌کننده توافق تهران و مسکو را ایفا خواهند کرد. از سوی دیگر کمک‌کنندگان به ایران در دوره جدید اجرایی شدن تحریم‌های یکجانبه امریکا فقط اعضای رسمی حاضر در توافق هسته‌ای نیستند و ایران می‌تواند بر کمک‌های ویژه هند و ترکیه هم حساب باز کند. روسیه، ترکیه و ایران به توافقی دست یافته‌اند که براساس آن می‌توانند میزان تاثیر منفی تحریم‌های امریکا بر اقتصاد ایران را مدیریت کرده و آن را به حداقل برسانند.

اسپوتنیک در بخش‌هایی از این گزارش اعلام کرده که رییس‌جمهور ترکیه نیز در جریان این توافق قرار دارد و این توافق در نشست سه‌جانبه سران سه کشور در تهران موافقت هر سه مقام را کسب کرده است. پیش از این برخی رسانه‌های امریکایی مانند بلومبرگ اعلام کرده بودند که اتحادیه اروپا برای حفظ ایران در توافق هسته‌ای چشم امید به کشورهای آسیایی مانند روسیه و چین دوخته تا آنها میزان خرید نفتی خود از ایران را افزایش دهند؛ لذا به نظر می‌رسد که این توافق جدید میان ایران و روسیه با حضور ترکیه به عنوان شاهد با چراغ سبز اروپا ولو در پشت پرده روبه‌رو شده باشد.

اسپوتنیک در ادامه گزارش خود می‌نویسد: ماه گذشته دیپلمات‌های ایرانی و امریکایی بررسی طرحی را آغاز کردند که در نتیجه آن بتوانند از طریق روسیه نفت ایران را به اروپا فروخته و در ازای آن کالاهای مورد نیاز را از اروپا خریداری کنند. به نظر می‌رسد که اکنون همین الگو در معامله از سوی برخی کشورهای آسیایی نیز دنبال می‌شود. در حالی که برخی از کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن در برابر فشارهای امریکا کوتاه آمده و میزان خرید نفت خود از ایران را به شکل فاحشی کاهش داده‌اند برخی دیگر مانند هند و چین پای قراردادهای نفتی خود با چین محکم ایستاده‌اند و راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌های امریکا تعریف کرده‌اند.

**توافق تلخ برای تل‌آویو
درخبری که رسانه‌های اسراییلی به نقل از اسناد محرمانه وزارت خارجه منتشر کرده‌اند قید نشده که آیا منبع اصلی این اطلاعات درباره توافق ایران و روسیه، امریکایی‌ها هستند یا خیر. از سوی دیگر گفته نشده که اگر اسراییلی‌ها مستقلا به اخبار این توافق دست پیدا کرده‌اند آیا جزییات آن را در اختیار امریکایی‌ها قرار داده‌اند یا خیر. اهمیت توافق اخیر میان ایران و روسیه برای اسراییلی‌ها فراتر از مساله دورزده شدن تحریم‌های امریکا توسط این دو کشور است بلکه نشان از فصل جدیدی در رابطه تهران و مسکو دارد که آغاز آن می‌تواند زنگ‌های خطر بیشتری را در تل‌آویو به صدا درآورد. در حالی که اسراییلی‌ها به دنبال استفاده از نفوذ روسیه بر ایران در سوریه برای دور نگاه داشتن نیروهای نظامی مورد حمایت ایران از مرزهای سرزمین‌های اشغالی هستند، هر روز خبر جدیدی درباره همکاری‌های تهران و مسکو منتشر می‌شود.

درحالی که روس‌ها در چندسال گذشته از بحران سوریه تلاش کرده‌اند مانع از تنش مستقیم میان ایران و اسراییل در سوریه شوند اما مقام‌های اسراییلی در پشت پرده مسکو را برای مقابله با حضور ایران در سوریه تحت فشار قرار داده‌اند. با این وجود موضع رسمی و عیان روسیه این است که حضور ایران در سوریه به خواست دولت بشاراسد بوده و در این‌سوی میدان ایرانی‌ها هم می‌گویند که تا هرزمان که دمشق اجازه بدهد ایران در سوریه می‌ماند. خبر توافق نفتی ایران و روسیه در روزهایی منتشر شده که رابطه مسکو و تل‌آویو به دلیل هدف قرارگرفتن هواپیمای جاسوسی روسی در سوریه توسط اسراییلی‌ها دچار تنش‌هایی شده است.

** روحانی از فروش نفت ایران مطمئن است
رسانه‌های اسراییلی همزمان با پوشش خبر توافق محرمانه ایران و روسیه به سخنان اخیر حسن روحانی اشاره کردند که تاکید کرده بود ایران همچنان و با وجود تلاش‌های امریکا به صادرات نفت خود پس از 13 آبان ادامه خواهد داد. تایمز اسراییل در بخش‌هایی از گزارش خود در این باره نوشته است: حسن روحانی در سخنانی در روز 5 سپتامبر یعنی درست دو روز پیش از دیدار با پوتین و اردوغان در تهران اعلام کرد که ایران به استخراج و صادرات نفت ادامه خواهد داد. پس از دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در تهران که حالا معلوم شده میوه آن توافق نفتی جدید بوده نیز رییس‌جمهور ایران در تمام سخنرانی‌های خود تلاش‌های دونالد ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را به سخره گرفته و تاکید داشت که این آرزوی امریکایی‌ها هرگز محقق نخواهد شد.

این رسانه اسراییلی در ادامه گزارش خود نوشته که مشخص نیست کشورهای دیگری جز روسیه و چین تا چه اندازه مقابل تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران مقاومت می‌کنند چرا که لازمه این مقاومت پذیرفتن ریسک تنبیه توسط واشنگتن است.

** قاسمی: آرزوی امریکا محقق نخواهد شد
همزمان با نزدیک شدن به 4 نوامبر، نگرانی‌ها در افکار عمومی ایران درباره فروش نفت کشورمان نیز پررنگ‌تر می‌شود و برهمین اساس در نشست خبری روز گذشته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه چند خبرنگار سوال‌های خود را به سیاست ایران برای مقابله با تحریم‌های نفتی امریکا اختصاص دادند.

بهرام قاسمی با اشاره به اینکه واشنگتن برای به صفر رساندن فروش نفت ایران تلاش بسیار زیادی کرده است، گفت: این آرزو محقق نخواهد شد. مکانیسم‌ها و راهکارهای لازم برای مقابله با این مساله از گذشته طراحی شده بود و در مذاکراتی که با بسیاری از کشورها صورت گرفت و هنوز هم ادامه دارد، تدابیری اندیشیده شده است. فکر می‌کنم صادرات ما می‌تواند در حد مطلوب ادامه یابد و این موضوع توسط وزارت نفت و سایر ارگان‌های اقتصادی و در بخش‌هایی از وزارت خارجه دنبال می‌شود. تصور می‌کنم ترامپ نمی‌تواند به این نقطه‌ای که هدف‌گذاری کرده بود، دست یابد.

منبع: روزنامه اعتماد، 1397.7.24
گروه اطلاع رسانی**2002**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روزنامه اعتماد ايران و روسيه تحريم و نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها

همشهری آنلاین: چقدر طول کشید که از پیرمرد شجاع و وفادار و بامزه «آپ/ بالا» خوشتان بیاید و با او همدلی کنید؟ نوازنده شکست‌خورده انیمیشن «روح» که در زندگی نتوانسته دنبال رؤیای نوازندگی‌اش برود و تازه پس از مرگ در عالم ارواح شجاعت لازم را برای تغییر زندگی‌اش به دست می‌آورد، چقدر شما را به خطر کردن و پی رؤیاهای‌تان رفتن ترغیب کرده؟همین اواخر، انیمیشن معمولی «لئو» چقدر دیده شد و پیام ساده و عملی‌اش که ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است، به دل‌ها نشست. ۸ انیمیشنی که در ادامه معرفی شده بخشی از خاطره چند نسل از دنیای انیمیشن است.

شرک (۲۰۰۱)

کارگردان: اندرو آدامسون و ویکی جنسون

محصول: امریکا

یک شخصیت چطور وارد فرهنگ عامه ــ آن‌هم نه فقط فرهنگ عامه کشور سازنده بلکه فرهنگ عامه بسیاری از مردم در سرتاسر جهان ــ می‌شود، پاسخش شرک است. اگر شما کسی را به شرک تشبیه کنید بلافاصله مخاطب شما متوجه می‌شود که منظور شما چیست. شرک و دیگر شخصیت‌های این انیمیشن دیدنی خیلی زود جای خود را در میان شخصیت‌های ماندگار انیمیشن باز کردند. بچه‌ها و بزرگ‌ترها به سرعت عاشق این موجود سبز گنده بداخلاق، اما مهربان و شجاع شدند و حالا سال‌هاست که تماشاگر دنباله‌های آن هستند. حتی اگر دیگر انیمیشنی از شرک تولید نشود، شرک همیشه به حیات خود ادامه می‌دهد.

شرکت هیولاها (۲۰۰۱)

کارگردان: پیتر داکتر

محصول: امریکا

در مانستروپولیس، هیولاها با ترساندن بچه‌ها از صدای جیغ آن‌ها انرژی تولید می‌کنند. اما کارخانه تولیدکننده جیغ بچه با مشکل تامین انرژی روبه‌رو است، چون کودکان دیگر مثل سابق نمی‌ترسند. هیولاها از هر گونه تماس با بچه‌ها مطلقا منع شده‌اند، اما سالی و مایک، دو هیولای متخصص ترساندن بچه‌ها، در اثر اشتباهی وارد دنیای بچه‌ها می‌شوند و همه‌چیز به هم می‌ریزد. در این بین سالی و مایک کشف می‌کنند که صدای خنده کودکان انرژی بیشتری تولید می‌کند. کمتر انیمیشنی به اندازه «شرکت هیولاها» در ترغیب آدم‌ها در مواجهه با ترس‌های‌شان که علت و اساس‌شان را هم نمی‌دانند موفق بوده است.

عصر یخبندان (۲۰۰۲)

کارگردان: کریس وج

محصول: امریکا

حتی اگر فرنچایز «عصر یخبندان» را هم ندیده باشید، احتمالا آن سنجابی را که با چنگ و دندان برای حفظ دانه بلوطش خودش را به آب‌وآتش می‌زند و بلاهای زیادی سر خودش و دنیای اطرافش می‌آورد دیده‌اید. یکی دیگر از انیمیشن‌های ماندگار سال‌های آغازین هزار سوم میلادی که تا همین امروز خاطره خوش آن در ذهن تماشاگرانش باقی مانده، «عصر یخبندان» است. داستانی درباره دوستی، مدارا، پذیرش تفاوت‌ها و در عین حال احترام به محیط زیست با شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌ای مثل مندی و سید که زوج ناجور اما جدانشدنی‌ای هستند. درامی جاده‌ای، اکشن و ماجراجویی که شوخی‌های بامزه‌اش به حفظ قوام و انسجامش کمک زیادی کرده.

در جست‌وجوی نمو (۲۰۰۳)

کارگردان: اندرو استنتون و لی آنکریچ

محصول: امریکا

درونمایه جست‌وجو در اغلب انیمیشن‌ها قابل تشخیص است. انگار از روز اول که قرار بر پا گرفتن صنعت انیمیشن بوده، طالع شخصیت‌های انیمیشن را با جست‌وجو و سفر نوشته‌اند. سه مرحله کلی سفر قهرمان که به «جدایی» (سفر به دنیای ناشناخته‌ها)، «تشرف» (ماجراجویی در دنیای ناشناخته‌ها) و «بازگشت» (برگشت به دنیای عادی) قابل تقسیم است در این انیمیشن و بسیاری انیمیشن‌های دیگر کاملا رعایت شده. اینجا سفر درونی با سفر بیرونی هم‌راستا و هم‌زمان شده و تماشاگر راحت‌تر می‌تواند تاثیر سفر در پخته شدن خام را دریابد. فیلم اکرانی بسیار موفق داشت و این موفقیت با ساخت دنباله «در جست‌وجوی دوری» تدوام یافت.

کورالاین (۲۰۰۹)

کارگردان: هنری سلیک

محصول: امریکا

انیمیشن استاپ موشن را اصولا گرم و گیراتر از انیمیشن دوبعدی و سه‌بعدی می‌دانید یا نه؟ اگر فکر می‌کنید استاپ موشن فضایی صمیمی و دوستانه دارد، «کورالاین» حسابی غافلگیرتان می‌کند. اگر فکر می‌کنید که استاپ موشن اصولا فاقد صمیمت و جذابیت انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی است، باز هم «کورالاین» شما را متحیر می‌کند. شاید اگر تیتراژ این انیمیشن جذاب را نبینید، حدس بزنید که کارگردانش تیم برتون است که البته فانتزی‌هایش تاریک‌تر و دلهره‌آورتر شده. «کورالاین» پاسخ به پرسشی کنجکاوی‌برانگیز ولی در عین حال ترسناک است که هر آدمی در بچگی با آن مواجه شده: اگر پدر و مادر آدم جوری دیگری بودند، چه می‌شد؟

مری و مکس (۲۰۰۹)

کارگردان: آدام اِلیوت

محصول: امریکا

مری و مکس، دو آدم با دنیایی فاصله میان‌شان، دوست مکاتبه‌ای هستند. مری که در استرالیا زندگی می‌کند و خانواده‌ای ازهم‌پاشیده دارد در هشت‌سالگی از سر اتفاق شروع به نامه‌نگاری می‌کند با مکس چهل‌وچهارساله چاق و مشکل‌دار در روابط اجتماعی. رابطه این دو به تدریج عمیق‌تر می‌شود و مثل هر رابطه دوستانه دیگری به مشکل می‌خورد. مری و مکس مستعدند که به تیره‌روزی‌های زندگی با شدت و حدت واکنش نشان دهند و همین ویژگی هم هست که برای تماشاگر ملموس‌شان می‌کند. انیمیشنی ماندگار با تکنیک استاپ موشن.

انومالیزا (۲۰۱۵)

کارگردان: چارلی کافمن و دوک جانسون

محصول: امریکا

مردی میان‌سال به نام مایکل که متخصص خدمات مشتریان است برای سخنرانی در کنفرانسی وارد هتل فرگولی می‌شود. هتل فرگولی در ظاهر هیچ شباهتی به هتل اوِرلوک فیلم «درخشش» (۱۹۸۰) استنلی کوبریک ندارد که ساکنانش را به انزوا می‌کشاند، روح‌شان را با سیاهی تغذیه می‌کند و دست آخر باعث جنون‌شان می‌شود. در واقع فرگولی برای مایکل به مراتب بدتر از اورلوک است. در این هتل است که مایکل با خودش و زندگی پوچ و بی‌روحش مواجه می‌شود. این انیمیشن که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده همان روح فیلمنامه مشهور «درخشش ابدی یک ذهن پاک» را دارد؛ غمگین و دریغ‌خوار که با سردی رئالیستی‌اش برگشت‌ناپذیر بودن زندگی را توی گوش مخاطب می‌زند و خوشبختانه پایانی نسبتا خوش دارد.

لاکپشت قرمز (۲۰۱۶)

کارگردان: مایکل دودوک دی ویت

محصول: فرانسه و ژاپن

اگر در انیمیشن دنبال آواز و حرکات موزون و دیالوگ‌های بامزه هستید، این انیمیشن به هیچ وجه مناسب شما نیست. این انیمیشن بی‌کلام است و صدای طبیعت و موسیقی گوش‌نواز راوی آن. مردی که با جریان آب به جزیره‌ای متروک و دورافتاده آورده شده، تصمیم می‌گیرد با قایقی از جزیره بگریزد، اما لاکپشت قرمز عظیم‌الجثه‌ای بزرگ‌ترین مانع بر سر راه او برای رهایی است. مرد برای بازگشت به اجتماع و خلاصی از طبیعت هرچه در توان دارد رو می‌کند، ما خلاصی واقعی او در صلحی است که با طبیعت نصیبش می‌شود. «لاکپشت قرمز» تماشاگرش را به فکر می‌اندازد که زندگی در طبیعت چه بهایی دارد.

کد خبر 848659 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کارتون مجله انیمیشن پویا نمایی - انیمیشن

دیگر خبرها

  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • واکنش کاربران به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • امریکا / تصادف مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟