Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@16:39:08 GMT

سیری در روزنامه های عرب زبان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۴۵۶۳

سیری در روزنامه های عرب زبان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه " الوطن "عمان در یادداشتی بدون نام با عنوان " تعهد غیر قابل تغییر "به بررسی تعهدات آمریکا به اسراییل از زمان شکل گیری این رژیم پرداخته و آن را تعهدی غیر قابل تغییر برای این کشور دانسته است، به گونه ای که تغییر روسای جمهور آمریکا در این اصول ثابت تاثیرگذار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه می نویسد: " در طی گذشت دهه ها از وقوع نزاع و درگیری میان کشورهای عربی با اسراییل، آمریکا هیچ گاه موضع ثابتش را در قبال اسراییل ترک ننموده و تاکید کرده که به هم پیمان استراتژیکش تعهد و وفاداری مطلق دارد. اگر در گذشته آمریکا به دلایلی تلاش می کرد تا برخی از مواضعش را آشکار نکند اما اکنون به وضوح از تعهد غیر قابل تغییرش نسبت به این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در قبال مردم فلسطین و ملت های منطقه دفاع می کند و به پنهان نمودن آنها نیز می پردازد. این در حالی است که بسیاری از ابزارهای قتل، کشتار و ویرانگری که اسراییل علیه مردم استفاده می کند، ساخت آمریکا بوده و در مجتمع های تسلیحاتی این کشور ساخته می شود".

"مصطفی سعید"در روزنامه" الاهرام" مصر در یادداشتی با عنوان "پوتین میان ایران و اسراییل " به چالش میان اسراییل و روسیه پرداخته و در آن اشاره داشته که نتانیاهو تلاش می کند تا از تحویل موشک اس 300 به سوریه خودداری نموده و نقش ایران را در این کشور کاهش دهد اما روسیه با علم به توانمندی های نظامی ایران نمی تواند از هم پیمان راهبردی اش در منطقه چشم پوشی نماید. نویسنده در این زمینه می نویسد: " نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در دیدار آینده اش از روسیه تلاش می کند تا روابط به هم ریخته این رژیم را با روسیه از زمانی که موشک اس 300 را به سوریه تحویل داد، اصلاح نماید. بر همین اساس سعی می کند به روسیه فشار وارد کند تا از تصمیم تحویل این موشک صرف نظر نماید اما پاسخ روسیه برای این رژیم کاملا ناامید کننده بود و روسیه اعلام کرد که نه تنها این موشک ها را به سوریه تحویل داده بلکه به آموزش آن نیز برای نظامی های سوریه از روسیه اقدام شده است. این موشک ها به رادارهایی مجهز شده اند که می توانند اهداف دوست و دشمن را به خوبی تشخیص دهند. علاوه بر سوریه، اسراییل تلاش می کند تا با وارد شدن از در دوستی با روسیه، میان روسیه و ایران قرار گیرد اما پوتین در دام نقشه ای که نتانیاهو برای روسیه کشیده است، قرار نمی گیرد".

روزنامه "​ الرای " اردن در مقاله ای با عنوان " آمریکا میان انزوا و بازگشت دوباره سلطه" به قلم "ناصر السعدی" به سیاست خارجی آمریکا اشاره می کند. این نویسنده سیاست های کلی آمریکا را از ابتدا تاکنون میان انزواگرایی و سیطره طلبی قرار داده و در این زمینه نوشته است: "سیاست خارجی آمریکا یک روز هم ثابت نبوده بلکه از ابتدا تا الان بر اساس موقعیت های داخلی و خارجی اش تغییر کرده است. این کشور از زمان استقلالش تا جنگ جهانی اول سیاست انزواگرایی را در پیش گرفت و برای اتخاذ این سیاستش هم انگیزه های امنیتی و اقتصادی در نظر داشت. در جنگ جهانی دوم نیز نسبت به کشورهای هم ردیفش با برتری نظامی و اقتصادی خارج شد و فضای باز بیشتری به رویش در جهان دید به گونه ای که بعد از فروپاشی شوروی، هیمنه و سیطره اش بر جهان تا حادثه یازده سپتامبر به حد اعلای خودش رسیده بود . این حادثه سبب گردید تا بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد به عراق حمله نماید. آمریکا هم اکنون تلاش می کند تا سیطره اش را بر جهان از طریق گسترش پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی اش نشان دهد".

روزنامه " الحیات "عربستان در مطلبی با عنوان " چه کسی مسئول افزایش قیمت نفت است؟" به قلم "ولید خدوری" به علت یابی افزایش قیمت پرداخته است. از نظر وی اقدام اوپک سبب افزایش این قیمت شده است. وی می نویسد: "قیمت نفت در هفته گذشته به 83 دلار در هر بشکه رسید و ما شاهد صف های طولانی ماشین ها جلوی ایستگاه های سوخت نبودیم اما در عوض مشاهده کردیم که ترامپ به روش هالیوودی و در میان جمهوری خواهان تغییرات در بازار نفت را بر عهده کشورهای عربی انداخت که بر آمریکا هزینه های مالی تحمیل کردند. این افزایش قیمت زمانی است که اوپک تولیداتش را از 31 میلیون بشکه در روز به 33 میلیون افزایش داد."

انتهای پیام/

159 / 159 الاهرام الوطن الرای الحیات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: الاهرام الوطن الرای الحیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست

به گزارش "ورزش سه"، یولیان گرسل، هم تیمی لیونل مسی، در اینترمیامی تایید کرد که تو علیرغم یادگیری زبان انگلیسی هنوز دو زبانه است و بیشتر به اسپانیایی صحبت می‌کند.

مسی، برنده 8 توپ طلا، در تابستان 2023 با سابقه حضور در بارسلونا و پاری سن ژرمن به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد. ورود به یک کشور انگلیسی زبان می‌توانست چیزی شبیه به یک شوک فرهنگی باشد، اما مسی خوش شانس بود یک جامعه بزرگ اسپانیایی زبان در فلوریدا حضور دارند.

این فوق ستاره آرژانتینی تمام تلاش خود را می کند تا کمتر به زبان اسپانیایی صحبت کند و گرسل، بازیکن تیم ملی آمریکا، به پادکست بازیکن/مربی در مورد نحوه انجام این فرآیند گفت: "مکالمات مسی با ما ادامه دارد، کلمات کوتاه انگلیسی به من، یا به طور کلی به تیم می‌گوید. واضح است که در زبان اسپانیایی ارتباطات بیشتری وجود دارد، گاهی اوقات او حتی در حال حاضر کمی به زبان انگلیسی شوخی می‌کند و وقتی صحبت می‌کنیم، عباراتی مانند نمی‌دانم، برای مثال، یا برخی چیزهای دیگری را به انگلیسی می‌گوید اما قطعا او هنوز دو زبانه است!"

مسی که به زبان خاص خودش در زمین فوتبال صحبت کرده و آمار او اکثر اوقات گویای همه چیز است، این کار را در سال 2024 ادامه می‌دهد. او با 11 گل در 10 بازی این فصل به اینترمیامی کمک کرده تا در صدر کنفرانس شرق لیگ حرفه‌ای آمریکا قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی