Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@06:52:32 GMT

اتکا به ظرفیت داخلی برای کاهش واردات تجهیزات مترو

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۴۶۰۹

اتکا به ظرفیت داخلی برای کاهش واردات تجهیزات مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام در مراسم امضای تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی و شرکت مترو با ابراز خرسندی از این امر گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تامین قطعات و تجهیزات مترو منعقد شد تا با توجه به ظرفیت، تجهیزات مورد نیاز با تکیه بر ظرفیت داخلی تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جدید شهری، اتکا به توان داخلی را در دستور کار قرار داده و جهاد دانشگاهی برای تامین و ساخت تجهیزات و قطعات مترو اعلام آمادگی کرد، افزود: مطمئناً در مقابل این تفاهم‌نامه تعهد داریم که در آینده نشان دهیم این همکاری تنها روی کاغذ باقی نخواهد بود و با همدلی میان جهاد کشاورزی و شرکت واگن سازی این مهم را در عمل محقق می کنیم و نیاز به تجهیزات خارجی را با کمک جهاد کشاورزی و شرکت های داخلی به حداقل می رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران موجب شد که استفاده از توان و اتکای تولیدات داخلی را در دستور کار قرار دهیم، گفت: همکاری مترو و جهاد دانشگاهی در زمینه‌هایی همچون سیستم رانش واگن‌های مترو، گیت‌ها، سیگنالینگ، ساخت تجهیزات فلزی مورد نیاز صنعت مترو، پست‌های RS، تجهیزات برقی و... است. همچنین بومی‌سازی و ساخت تجهیزات  مورد نیاز ایستگاه‌های مترو و تجهیزات تعمیرگاهی ناوگان، منطبق بر استانداردهای معتبر بین‌المللی نیز جزء مفاد این تفاهم‌نامه خواهد بود.

به گفته امام، زمینه همکاری بین مترو تهران و جهاد کشاورزی تنها در حوزه موارد اشاره شده در تفاهم نامه نیست و در آینده اگر ظرفیت بیشتری برای همکاری با جهاد کشاورزی فراهم باشد، استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 4431225 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران علی امام مترو اربعین ۹۷ نیروی انتظامی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اربعین 97 محمد علی افشانی پلیس راهور سردار حسین اشتری سازمان تامین اجتماعی بیمه سید محمد بطحایی سازمان حج و زیارت خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با حضور محمدعلی نیکبخت در گرمسار که در قالب سفر استانی دولت سیزدهم به استان سمنان صورت گرفت، واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر احداث شده است، به بهره برداری رسید.

با فعالیت هر دو خط تولید این کارخانه، هر سال ۴۰ هزار تن از خوراک مورد نیاز دام های عشایر منطقه تامین می شود.

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی در جمع خبرنگاران گفت: در این مجموعه، انواع نهاده‌ها تبدیل به کنسانتره و محصول نهایی مورد استفاده دام‌ها می‌شود و همه مراحل و جزئیات لازم از قبیل نظارت‌های بهداشتی، تعیین جیره غذایی و یا کنترل فنی برای بهینه سازی روند تولید اجرا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اتمام عملیات احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گندم در گرمسار حداکثر تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: سازهاصلی از لحاظ ساختاری ۱۰۰ درصد کامل شده و جزئیات باقیمانده مانند تاسیسات برق در سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

در دومین سفر آیت الله رئیسی و وزرای دولت سیزدهم به استان سمنان چندین طرح عمرانی دیگر نیز افتتاح می شود.

دیگر خبرها

  • داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان