مداحی بتی در شام باقی بود زینب رفت سروقتش با نوای میثم مطیعی
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۴۶۱۸
به گزارش خبرنگارتکیه حسینی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛فایل صوتی و متن مداحی بتی در شام باقی بود زینب رفت سروقتش با نوای میثم مطیعی در اینجا قابل دریافت است.
بتی در شام باقی بود زینب رفت سروقتش
عیان میکرد راز دل، امان میداد اگر وقتش
میان قتلگه، کوتاه بود و مختصر وقتش
بجای درد دل، کاری مهمتر داشت بر عهده
بیان عشق و شرح غم، بماند بعد در وقتش
قرار این بود تا فتح برادر را کند کامل
غنیمت بود در آن معرکه، از هر نظر وقتش
در آن دربار و آن بازار، با اینکه معطل شد
در آن ساعات طولانی، نشد هرگز هدر وقتش
اسارت رفت فرزند خلیل الله؟ نه.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بتی در شام باقی بود زینب رفت سروقتش
تبر در بر، درآورد او دمار از روز شامیها
قیامت را رقم میزد چو میشد بیشتر وقتش
هرآنکس جان خود را وقف زینب کرد طوبى له
و الا بی ثمر عمرش و گرنه بی اثر وقتش
مداحی بتی در شام باقی بود زینب رفت سروقتش با نوای میثم مطیعی
دانلودانتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: مداحی اربعین حسینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
خبرگزاری مهر- گروه استانها: علی خزایی کارشناس فلسفه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است، نوشت:
در دوران خفقان و دیکتاتوری سخت و سنگین نظام طاغوت، فشار و هجمهای که علیه شأن و دیانت مردم ایجاد شده بود به اوج رسید. اما ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ پس از حضور امام خمینی (ره) در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور و دستگیری ایشان، این مردم بودند که وارد صحنه شده و از امام (ره) دفاع کردند.
آن روزها که فصل سنگین کار و برداشت محصول بود، مردم روستاهای ورامین مشغول کشاورزی برداشت گندم بودند؛ اما زمانی که خبر دستگیری امام (ره) به گوش آنها رسید، به سرعت و بدون فکر کردن به عواقب مادی و محرومیتهای حاصل از آن، که شامل زندانی شدن، ضبط اموال و … بود، به صحنه آمده و از امام (ره) دفاع کردند.
دفاع مردم ورامین از امام (ره) به شکلی بود که مردم از روستاهها در صحن امامزاده جعفر (ع) تجمع و کفنپوش در مسیر جاده تا سر رودخانه باقرآباد به سمت تهران پیاده با بیل و تجهیزات کشاورزی حرکت کردند.
این یک راهپیمایی عادی نبود؛ زیرا مردم ورامین از شهر و دیار خودشان با وجود نبود بیامکانات در سال ۱۳۴۲ برای راهپیمایی به تهران آمدند که آن اتفاق تلخ افتاد و تعداد زیادی از مردم به شهادت رسیده، جانباز یا مفقودالاثر شدند. به همین دلیل در تطبیق تاریخی حرکت مردم ورامین را به میثم تمار تشبیه میکنم.
میثم تمار زمانی که ابن زیاد به کوفه آمد و مردم را در مسجد کوفه جمع کرد، با کالاهایش که خرما بود به سمت شهر بازمیگشت. زمانی که به شهر رسید دید ابن زیاد بر منبر پیامبر اسلام (ص) نشسته و با تعبیر غلط آیات قرآن، حضرت سیدالشهدا (ع) را خارجی معرفی و ایشان را تخریب میکند.
همین جا میثم تمار از سیدالشهدا (ع) دفاع کرد و با صدای بلند گفت: «تفسیری که تو از آیات قرآن داری غلط و ناقص است.»
مناظرهای اتفاق افتاد که ابن زیاد در آن شکست خورد. به همین دلیل میثم تمار را مورد شکنجه قرار داده، زبانش را از حلقومش درآورد و سپس او را به شهادت رساند.
زمانی که میثم وارد مسجد شد، توجهی نکرد که بزرگان، شیوخ، کانونها ثروت و قدرت و شیعیان کوفه حضور داشته و سکوت کردهاند. او به عواقب کار نگاه نکرد و درجا از ولایت و مسیر حق دفاع کرد.
مردم ورامین هم زمانی که دیدند به ولایت توهین شده، درجا و بدون آنکه به عواقب دنیایی و مادی کار خود توجه کنند، سریع از ولایت دفاع کردند.
من قیام ۱۵ خرداد مردم ورامین و حضور مؤثر آنها در تاریخسازی و تعیین مسیر انقلاب را مانند حرکت میثم تمار میدانم؛ مؤثر، تاریخساز، فداکارانه و شهادت طلبانه.
کد خبر 6079192