Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با حضور مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شد و هر کدام از مسئولان ترویج فرهنگ کتابخوانی را در مناطق محروم استان امری بسیار مهم و اساسی عنوان کردند و به ارائه راهکارهایی برای ایجاد علاقه‌مندی در بین کودکان و نوجوانان اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتابخوانی نیازمند نهادینه‌سازی در بین کودکان است

علی نواداد در این جلسه اظهار داشت: کتابخوانی نیازمند نهادینه‌سازی در بین کودکان است و تلاش و جدیت ما بر این است که بتوانیم علاقه‌مندی به مطالعه در کودکان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی محقق کرده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: تدوین برنامه‌های جامع و اثرگذار نیازمند برنامه‌ریزی‌های لازم توسط دستگاه‌های تاثیرگذار است تا بتوانیم با تدوین برنامه‌های جامع و اثربخش کتابخوانی را از دوران کودکی در بین کودکان نهادینه کنیم و این مسئله را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان این حوزه اولویت اساسی است و باید از کتاب‌زدگی در این زمینه جلوگیری شود و کودکان کتاب را همانند یک سرگرمی برای خود بدانند و از اثرات ارزشمند کتاب بی‌بهره نمانند.

77 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در اردبیل فعالیت می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر 77 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در اردبیل فعالیت می‌کنند و تا پایان سال دو کتابخانه عمومی تا پایان سال در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

رباب عزیزخانی ادامه داد: در نیمه نخست امسال جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی، مراسم‌های نقد و رونمایی از کتاب های فاخر، نشست‌های تخصصی کتاب خوان، راه‌اندازی بخش صفویه شناسی در کتابخانه مرکزی، شاداب سازی بخش کودکان در کتابخانه‌های عمومی جزو مهمترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی بیان کرد: ساماندهی کتاب‌ها و نیز اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت کتاب از دیگر اقداماتی است که با جدیت پیگیر هستیم تا بتوانیم خروجی مورد انتظار را در این زمینه به دست آورده و مشکلات موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

10 میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل فروخته شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب اردبیل که در هفته نخست مهر ماه برگزار شد 10 میلیارد ریال کتاب فروخته شد و خوشبختانه در شرایط مطلوبی در ارتباط با توسعه حوزه فرهنگی استان قرار داریم و باید اعتبارات ویژه‌ای به این حوزه تزریق کنیم.

ناصر اسحاقی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی یک فرهنگ مورد نیاز در جامعه است که باید با رفع کمبودها و خلاها مشکلات این حوزه را برطرف کرده و به اهداف خود  در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

478 نمایشگاه در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود

معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل نیز بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته امسال 478 نمایشگاه در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود که محوریت این نمایشگاه‌ها کتابخوانی است.

مصطفی کافی افزود: 52 هزار جلد کتاب در مدارس استان توزیع شده که 21 هزار جلد از این کتاب ها توسط وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است و بقیه این کتاب ها نیز توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم