Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است در مورد حواشی نمایش بینوایان که توسط مدیر شبکه خانگی سازمان سینمایی تولید شده است، جابه‌جا کردن یک مدیر توسط وزیر می‌تواند پیام مثبتی به جامعه هنری باشد. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

حجت‌السلام پژمانفر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره حواشی رخ داده پیرامون نمایش «بینوایان» و باب شدن اصطلاح تئاتر لاکچری و حضور حسین پارسایی، مدیر شبکه خانگی سازمان سینمایی در رأس هرم این جریان گفت: «این اتفاق موردی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از وزیر ارشاد می‌خواهم بر موضع خود پافشاری کند؛ ولو شده مدیر نخواهد این کار را بکند، جابه‌جا کردن یک مدیر پیام مثبتی به جامعه هنری است. بالاخره ما مرزی از رفتارها را تحمل می‌کنیم؛ اما بیشتر از آن مرز مدارا گذشته و هنجارشکنی رخ داده است. انتظار داریم دربرابر این قضایا مسئولان ما ایستادگی کنند. هم مسئولان مستقیم حوزه، یعنی وزارت ارشاد و هم کسانی که نقش‌آفرینی غیرمستقیم دارد. این موضوعی نیست که در همین جا تمام شود. این یک بدعتی در جامعه است که انتهایش معلوم نیست چه می‌شود. وقتی بپذیریم کسانی که پول دارند از هر امتیازی بهره‌مند شوند و این امتیاز برایشان به وجود آید که مردم نتوانند در کنارشان بنشیند و اینها با تافته جدابافته باشند، این می‌تواند با حضور در یک سالن نمایش باشد؛ اما انتهایش فاصله طبقاتی عمیق و مشکلات امینی خواهد بود.»

این نماینده مجلس گفت: «اینکه کسی خدمات با کیفیت‌تری را با قیمت بالاتری ارائه دهد، طبیعی است. آنچه امروز در جامعه ما رخ می‌دهد اتفاق عجیبی است که افراد خواهان افزایش قدرت خود در صنف‌ها هستند. اینکه یک نفر برای مثال تصمیم می‌گیرد بلیت یک سانس سینما را خریداری کند و به تنهایی اثری را تماشا کند با این ادعا که چون پول دارم می‌توانم همه یک سانس را بخرم و اجازه ندهم کس دیگری در سالن حضور داشته باشد.»

وی با تقبیح چنین حرکاتی در عرصه هنر آن را مؤثر بر ایجاد جریان‌هایی دانست که اثرات سویی بر جامعه خواهد گذاشت. وی افزود: «این جریان در حال افزایش فاصله طبقاتی میان مردم است و وظیفه ما آن است که نگذاریم فاصله طبقاتی در جامعه شکل بگیرد و مانع جریان‌های فاصله‌ساز شویم.»

پژمانفر با اشاره به اینکه به هر حال قیمت‌گذاری نمایش‌ها روالی دارد و این روال براساس دستمزدها و ساختار است و این امر متعارفی است، تأکید کرد: «اگر بخواهیم حرکتی انجام دهیم که متعارف نباشد و موجب آن شود که تنها مخاطبان شاهزادگان باشد، خود اصل این حرکت، قطع نظر اینکه چه کسی این کار را انجام می‌دهد، مسئولیت فرهنگی دارد یا ندارد، مصداق یک حرکت ضدفرهنگی است. »

آقای پژمانفر با یادآوری دادگاه یک سارق مسلح و حضورش در دادگاه این متهم، از گفتگویش با متهم و دلایل سرقتش سخن گفت و اظهار داشت: «متهم گفت زمانی که من در جامعه‌ای زندگی می‌کنم به واسطه نداشتن، محرومیت‌هایی برای من پدید آمده، من هم وارد این موضوع شدم انتقامم را از افراد پیرامونیم بگیرم و از این رویداد یا پولدار می‌شوم یا در نهایت من را از بین می‌برند.»

وی این مسائل را پیچیده برشمرد که نیاز به واکاوی دارد و افزود من موضوع را در کمیسیون فرهنگی مطرح می‌کنم و تلاش می‌کنم حساسیت مسئله را به دیگر نمایندگان مجلس انتقال خواهم داد.

انتهای پیام/
 

R1369/P1356/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم کمیسیون فرهنگی سازمان سینمایی تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم کمیسیون فرهنگی سازمان سینمایی تئاتر مجلس دهم کمیسیون فرهنگی سازمان سینمایی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور علی سروری مجد؛ قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و رؤسای استان‌ها روز سه شنبه ۴ اردیبهشت برگزار شد.

طهرانچی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصاء شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار(ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت(ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فرازهای این زیارت را به متن جامعه ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت.

گفتنی است جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هر ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت فراهم شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقای برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی