Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته هم‌زمان با آغاز تردد زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان همدان گفت: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان همدان و اورژانس به دو بخش یکی برای زائران استان همدان و دیگری زائرانی که مسیر ترددشان از استان همدان است؛ تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از بیماری‌ها طی توافق‌های صورت گرفته ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه زائران و افرادی که در موکب‌های خارج از مرز و داخل کشور فعالیت می‌کنند اقداماتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال زائرانی که از استان‌های هم‌جوار از همدان عبور می‌کنند، گفت: ۵۵ پایگاه اورژانس استان همدان به استعداد ۹۰ دستگاه آمبولانس در نقاط مختلف استان آماده خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) هستند.

آماده باش تمام بیمارستان‌های استان همدان

وی بابیان اینکه در این راستا ۴۰۰ نفر نیروی انسانی بکار گرفته شده است، گفت: تمامی بیمارستان‌های استان همدان علاوه بر قسمت‌های مختلف دانشگاه همچون بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و واحد تغذیه نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند و به‌صورت مستمر بر مواد خوراکی که در ایستگاه‌های صلواتی طبخ و توزیع می‌شود نظارت می‌کنند.

معصومی با اشاره به زمان اوج بازگشت زائران اربعین که عمدتاً در ۳ روز انجام می‌شود، گفت: در این ایام تمام نیروهای اورژانس در پایگاه‌های اورژانس به‌صورت ۱۰۰درصد آماده‌باش هستند و آماده پاسخگویی به هم‌وطنان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه امکان انتقال بیماری‌ها از عراق به ایران در شرایط سرما و گرما و جود دارد و اوضاع متفاوت است، گفت: در این خصوص نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به خدمات استان همدان که در استان‌های مرزی صورت خواهد گرفت، گفت: مقرر است در صورت بازگشایی مرز خسروی در کرمانشاه با دستور وزارتخانه ۷ دستگاه آمبولانس به استعداد ۱۴ نفر از نیروهای استان همدان به این مرز اعزام شوند.

اعزام نیروها به مرز مهران

وی ادامه داد: بخش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز ۱۵ کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و ۵ کارشناس بهداشت محیط را فراخوان کرده تا در صورت اعلام وزارت بهداشت برای خدمات‌رسانی به مرز مهران اعزام کند.

معصومی افزود: بخش درمان دانشگاه نیز برای اعزام دستیاران تخصصی و پزشکان متخصص تعدادی را در آماده‌باش دارد که در صورت نیاز و اعلام مسئولان بالادستی به مرز خوزستان، ایلام و کرمانشاه اعزام می کند.

وی همچنین از برگزاری ۴ جلسه آموزشی داخلی و عمومی و همچنین دو جلسه ستادی در راستای اجرای هرچه بهتر مراسم اربعین در استان همدان خبر داد و گفت: امیدواریم همه زائران امام حسین(ع) بدون حادثه و اتفاقی همان‌طور که صحیح و سالم از خانه بیرون می‌آیند سالم به خانه و خانواده خود بازگردند.

کد خبر 4431142

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اورژانس ایلام خوزستان دانشگاه علوم پزشکی همدان مرز چذابه مرز خسروی مرز مهران همدان کرمانشاه اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه اربعین حسینی خبرگزاری مهر بوشهر گرگان یاسوج مشهد شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 

دریافت 72 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6082209

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام شد
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود