Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پیش‌بینی می‌شود «طرح جامع دوره دکتری» در راستای ساماندهی این دوره تا ۲ ماه آینده تصویب شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، به تشریح جزئیات «طرح جامع دوره دکتری» پرداخت و گفت: در حال حاضر این طرح در مرحله تدوین قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده تصویب شود تا بتوانیم آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه تصریح کرد: برنامه وزارت علوم این بود که این طرح تا پایان مهرماه جاری ابلاغ شود، اما هنوز شورای گسترش معاونت آموزشی این وزاتخانه درخصوص آن تصمیم گیری نهایی را انجام نداده چرا که ایرادات تدوین این طرح باید در شورا اصلاح شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح جامع دوره دکتری نوعی ساماندهی دوره‌های دکتری به شمار می‌رود که ما با ابلاغ آن بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که رشد بی رویه دوره دکتری در دانشگاه‌ها کنترل شود. البته فعلا در قالب این طرح بحث کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره را مطرح نمی‌کنیم، اما تلاش داریم شرایطی را فراهم کنیم که رشد بی رویه پذیرش در این دوره کنترل و کیفیت آموزش دانشجویان این مقطع افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در قالب تدوین طرح فوق تلاش داریم جلوی رشد بی رویه و کمی دانشجویان دکتری کاهش یابد و ما بتوانیم دوره‌های دکتری را هدفمند کنیم و همچنین توسعه دوره‌های دکتری را با نیاز بازار منطبق کنیم. ضمن اینکه سطح نقش آفرینی این دوره‌ها در رفع مشکلات کشور را ارتقا بدهیم و این اهدافی است که در قالب طرح ساماندهی دوره‌های دکتری دنبال می‌شود.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: طرح ساماندهی دوره دکتری یکی از طرح‌هایی است که در قالب برنامه ساماندهی آموزش عالی تدوین می‌شود و هدف ما این نیست که ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در برخی از دانشگاه‌های زیر نظام‌های آموزشی را کاهش بدهیم و هیچ دانشگاهی در قالب این طرح هدف گذاری نشده است، اما شرایط عمومی توسعه دوره‌های دکتری باز تعریف می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت علمی کیدکد شریف با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز، در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، دانش آموزان از سن ۷ تا ۱۷ سال از سراسر ایران با حضور در سومین دوره مسابقات کیدکد شریف، به رقابت برای تکنولوژی‌های آینده پرداختند.

این دوره از مسابقات با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه نویسی بر روی سخت افزار (IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO برگزار شد که رقابت‌های جذابی را به نمایش گذاشتند، این رویداد یک پلتفرم برای کشف استعداد‌های جوانان در عرصه برنامه‌نویسی نرم افزار و سخت افزار است.

این رویداد در محل دانشگاه صنعتی شریف، و با هدف ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی و کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک برگزار شد. دانش آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد.

نتایج نهایی این دوره از مسابقات در ۲۸ اردیبهشت طی مراسم اختتامیه با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند