Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@03:33:57 GMT

ممنوعیتدمبتلایان به آلرژی در خوردن پنیر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۵۱۹۴

ممنوعیتدمبتلایان به آلرژی در خوردن پنیر

رکنا: پنیر برای افرادی که به شیر حساسیت دارند مضر به شمار می رود.

میزان مصرف پنیر در میان کشورهای جهان متفاوت است و بیشترین میزان مصرف آن در کشورهای اروپایی مانند یونان، فرانسه و آلمان است.

اینکه پنیر گزینه سالمی برای تغذیه باشد، بسته به خصوصیات فردی شما، نوع میزان و پنیر مصرف‌شده دارد. برخی از پنیرها هستند که میزان بالایی از پروتئین و کلسیم دارند، اما انواع دیگری هم از پنیر مملو از سدیم و چربی‌های اشباع‌شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای فردی که به شیر آلرژی دارد، مصرف هر نوع پنیری ممنوع است. افرادی که دچار عدم تحمل به لاکتوز (قند شیر) هستند، بسته به میزان عدم تحملشان ممکن است بتوانند برخی از انواع پنیر را مصرف کنند.

افراد گیاهخوار و سایر افرادی که به دلایل شخصی یا بهداشتی از مصرف فراورده‌های حیوانی پرهیز می‌کنند، اصلا پنیر نمی‌خورند و ممکن است جانشین‌های غیرلبنیاتی مانند پنیر سویا را انتخاب کنند.

انواع پنیر

هزاران نوع پنیر وجود دارند که ممکن است از شیر حیوانات گوناگون ساخته‌شده باشند. پنیر شیر گاو، گوسفند و بز ازجمله پرطرفدارترین انواع پنیر هستند.

پنیر شیر کامل: پنیری که از شیر کامل ساخته‌شده و حاوی 6 تا 10 گرم چربی در وعده 28 گرمی‌اش است. 4 تا 6 گرم این چربی‌ها اشباع‌شده هستند.

پنیر تازه: پنیرهای تازه که روند کهنه‌شدن را نگذرانده‌اند، معمولا میزان رطوبت بالاتر، قوام نرم‌تر و مزه ملایم‌تری نسبت به پنیرهای کهنه دارند. برخی از نمونه‌های پنیر تازه شامل پنیر ریکوتا، پنیر خامه‌ای، پنیر کاتج و پنیر ماسکارپونه هستند.

پنیر کهنه: پنیر کهنه قوام سفت‌تری دارد و عموما عمر آن شش ماه یا بیشتر است. هر چه پنیر کهنه‌تر باشد، غلیظ‌تر است و رایحه تندتری دارد. پنیرهای چدار، سوئیس، پارمسان و گرویر از نمونه‌های پنیر کهنه هستند.

پنیر فراوری‌شده (پنیر پروسس): پنیرهای فراوری‌شده با نام‌هایی مانند cheese spread یا cheese flavored را نمی‌توان اصولا ازجمله پنیرهای واقعی شمرد و برچسب آنها هم باید این مساله را قید کند. هدف از ساخت آنها ایجاد فراورده‌ای با دوام فروشگاهی بالا، برای افزودن اجزایی مانند تشدیدکننده‌های رایحه یا امولسیون‌کننده است.

پنیرهای غیرلبنیاتی: برای افرادی که لبنیات مصرف نمی‌کنند، جایگزین‌های غیرلبنی پنیر مانند پنیر سویا و دائیا (daiya) وجود دارد.

ارزش تغذیه‌ای پنیر

پنیر به‌طورکلی سرشار از کالری، سدیم و چربی اشباع‌شده است. میزان کلان‌مغذی‌های موجود در پنیر برحسب نوع آن متفاوت است.

28 گرم پنیر خامه‌ای حاوی 84 کالری، 8 گرم چربی، یک گرم کربوهیدرات و 2 گرم پروتئین است. 28 گرم پنیر چدار حاوی 115 کالری،

10 گرم چربی، 7 گرم پروتئین و بدون چربی است.

پنیر همچنین حاوی مقادیر گوناگونی ویتامین A، ویتامین B12، ریبوفلاوین، فسفر، سلنیوم و سدیم است. پنیر شیر گوسفند و بز میزان بالاتری از ویتامین A دارد و پنیر شیر گاو بتاکاروتن بیشتری دارد.

دلایلی به نفع خوردن پنیر

محصولات لبنی یکی از بهترین منابع غذایی کلسیم از لحاظ دسترس‌پذیری زیستی (جذب گوارشی) کلسیم هستند. کلسیم نقش مهمی در ایجاد و حفظ استخوان‌ها و دندان‌های سالم ایفا می‌کند و همچنین برای لخته شدن خون، ترمیم زخم و حفظ فشارخون طبیعی مهم است.

همیشه سعی کنید غذاهای غنی از کلسیم را با منابع ویتامین D همراه کنید، چراکه ویتامین D به جذب کلسیم در روده کوچک کمک می‌کند.

56 گرم از بسیاری از انواع پنیر می‌تواند حاوی

40 تا 50 درصد نیاز روزانه کلسیم باشد.

دلایل بر ضدخوردن پنیر

رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی سدیم و چربی اشباع‌شده باشد، احتمالا خطر فشارخون بالا، بیماری قلبی-عروقی و دیابت Diabetes نوع 2 را ا فزایش می‌دهد.

گزارش کمیته مشورتی اصول راهنمای غذایی (DAGC) آمریکا در سال 2010 کاستن از میزان چربی‌های اشباع را به کمتر از 7 درصد کل کالری‌ها (حدود 15 گرم چربی اشباع‌شده در یک رژیم غذایی 2000 کیلوکالری) توصیه می‌کند.

پنیر هم حاوی چربی‌های اشباع‌شده است، هر چند که برخی از بررسی‌ها حاکی از آن بوده‌اند که چربی اشباع‌شده حاصل از لبنیات ممکن است به‌اندازه چربی اشباع‌شده از سایر منابع زیان‌بار نباشد.

برخی از افراد به خاطر گیاهخوار مطلق بودن- یعنی اجتناب از هر غذای با منشا حیوانی شامل شیر، پنیر، تخم‌مرغ و عسل- لبنیات نمی‌خورند.

گروهی دیگر لبنیات را از رژیم غذایی‌شان حذف می‌کنند تا از هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های موجود در شیرهای معمولی پرهیز کنند، یا برای اینکه آکنه‌هایشان تشدید نشود، یا از رژیم غذایی مد روز «پالئو» پیروی کنند.

آلرژی، عدم تحمل و حساسیت

عدم تحمل به لاکتوز عارضه‌ای است به علت فقدان آنزیم تجزیه‌کننده قند موجود در شیر برای گوارش مناسب آن به وجود می‌آید. افراد دچار عدم تحمل لاکتوز ممکن است دچار آروغ زدن، نفخ و بادکردگی یا اسهال هنگام خوردن شیر یا فراورده‌های لبنیات شوند.

میزان عدم تحمل لاکتوز در میان افراد بسیار متفاوت است. شخصی ممکن است بتواند لبنیات تخمیرشده با میزان کم لاکتوز مانند ماست یا پنیر کهنه را تحمل کند؛ اما شخص دیگر ممکن است نتواند حتی چند قطره شیر در یک فنجان قهوه را تحمل کند. محتوای لاکتوز موجود در پنیرهای سفت و کهنه مانند پارمسان و چدار کم است. می‌توانید مقدار اندکی (حدود 15 گرم) از این فراورده‌ها را اول امتحان کنید تا ببینند بدنتان چه واکنشی نشان می‌دهد. تحمل پنیرهای تازه مانند موزارلا ممکن است برای دچار عدم تحمل به لاکتوز مشکل‌تر باشد. ازآنجایی‌که بسیاری از افراد دچار عدم تحمل به لاکتوز کمبود کلسیم هم دارند، پنیر ممکن است بتواند به بخشی مهمی از رژیم غذایی آنها تبدیل شود.

آلرژی به شیر با عدم تحمل به لاکتوز متفاوت است و به واکنش غیرطبیعی ایمنی‌زا اشاره دارد که در آن دستگاه ایمنی بدن پادتن‌های آلرژی به نام ایمونوگلوبولین E تولید می‌کند که باعث ایجاد علائم آلرژی مانند خس‌خس سینه، اسهال یا استفراغ می‌شود.

افراد که واقعا آلرژی به شیر دارند، باید به‌شدت از مصرف لبنیات در هر شکلی، ازجمله پنیر پرهیز کنند. علائم آلرژی می‌تواند شامل آسم، اگزما، ناراحتی گوارشی و نیز خونریزی، ذات‌الریه و حتی شوک آنافیلاکسی باشد.

جدا از آلرژی و عدم تحمل به لاکتوز، برخی از افراد هستند که به کازئین، یک نوع پروتئین موجود در شیر حساسیت دارند. این حساسیت ممکن است باعث التهاب در سراسر بدن شود و به بروز علائمی از پرخونی سینوس‌های اطراف بینی، شعله‌ور شدن آکنه، بثورات پوستی و میگرن بینجامد.

اما اغلب افراد بدون هیچ‌کدام از این مشکلات می‌توانند لبنیات را مصرف کنند، اما اگر گمان می‌کنید که لبنیات عامل ایجاد برخی از این علائم در شماست، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا آزمایش حساسیت غذا روی شما انجام دهد و مشخص کند آیا رژیم غذایی عاری از لبنیات می‌تواند علائم شما را بهبود بخشد یا نه.

احتیاطات

مصرف بیش‌ازحد فسفر که ممکن است پنیر حاوی مقدار زیادی از آن باشد، ممکن است برای افرادی که کلیه‌شان دچار نارسایی است، زیان‌بار باشد. تجمع فسفر در خون به علت ناتوانی کلیه در زدودن آن از خون ممکن است مرگبار باشد.

همچنین برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که مصرف بالای کلسیم با افزایش خطر سرطان پروستات ارتباط دارد، هرچند که بررسی‌های دیگری هم‌چنین رابطه‌ای میان سرطان پروستات و دریافت کلسیم را نشان نداده‌اند.

افرادی که داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (گروهی از داروها که برای درمان افسردگی و پارکینسون به کار می‌روند) مصرف می‌ کنند، باید از مصرف غذاهای حاوی میزان بالای اسیدآمینه تیرامین که به‌طور طبیعی در پنیرهای کهنه و غذاهای ترشی‌انداخته و گوشت‌های نمک‌سود یافت می‌شود، خودداری کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نوعروس را زیر پل شهید رجایی تهران از کنار داماد دزدید ! + جزییات وعکس جزییات فاجعه خونین در هسته مرکزی بجنورد فرار جالب قاتل تهرانی ! پشت پرده پرش خطرناک یک سلبریتی از هواپیما بدون چتر نجات! فریبا در تریلی شوهرش عکس او با عروس جوان را دید! عروس کچل پس از ماه عسل به دادگاه تهران شکایت کرد + عکس آخرین خبر از حضور دوباره مهران مدیری در تلویزیون ! دستگیری گردانندگان باند «داف‌های تهران» در فیس‌بوک! جزییات سرقت مسلحانه 6 نقابدار از بانک مرکزی + عکس دوربین مداربسته درگیری شدید فوتبالیست و خواننده‌ مشهور ترک جنجال به پا کرد / شوخی با همسر خواننده آغاز ماجرا بود +تصاویر جزییات مرگ بازیگر فیلم های ناجور که با وثیقه آزاد بود! + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا راز زیبایی برخی زنان آرایشگر لو رفت! تیراندازی وحشتناک مرد سیاهپوش در پارک کودک سنندج / شب گذشته رخ داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه دیابت Diabetes قهوه غذا سرطان آلرژی شیر خوردن آمریکا دندان پنیر عکس ایران تصاویر فیلم قتل پرونده جوان خانواده زندگی دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرص جی سی بهتره یا گلوریا

در این یادداشت به بررسی گزارش "وبسایت گلدن کویین" در این مورد که قرص جی سی بهتره یا گلوریا می پردازیم.  قرص لاغری جی سی از مواد گیاهی مانند سبزیجات، گیاهان دارویی و آنزیم‌ها تهیه شده است. این محصول به کاهش جذب چربی و تسهیل متابولیسم چربی در بدن کمک می‌کند. در عین حال، قرص لاغری گلوریا شامل ترکیبات مختلفی از جمله عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. گلوریا به طور عمومی برای کاهش سطح کلسترول خون، کاهش اشتها و کنترل وزن مصرف می‌شود.

عملکرد قرص لاغری جی سی بر اساس دو روش کاهش وزن عمل می‌کند. ابتدا، این قرص می‌تواند جذب چربی را کاهش دهد و سپس می‌تواند سطح متابولیسم چربی را افزایش دهد تا بیشترین میزان چربی‌ها سوخته شوند. اما قرص لاغری گلوریا اصطلاحاً با کاهش اشتها عمل می‌کند. این محصول باعث کاهش سطح کلسترول خون و تحریک متابولیسم سلول‌های چربی می‌شود.

استفاده از هر دو محصول ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته شود. قرص لاغری جی سی ممکن است عوارضی مانند مشکلات گوارشی، اسهال و افزایش ضربان قلب را ایجاد کند. به علاوه، عوارض جانبی قرص لاغری گلوریا شامل سردرد، اضطراب، خشکی دهان و افزایش ضربان قلب می‌شود. بنابراین، قبل از شروع مصرف هر قرص لاغری، بهتر است با پزشک مشورت کنید. از دیگر محصولات پر استفاده در بازار کنونی میتوان به قرص آلفا اسلیم و قرص بلک اسلیم اشاره کرد.

نکته مهم این است که قبل از استفاده از هر یک از این محصولات، با پزشک خود مشورت کرده و دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های آن‌ها را رعایت کنید. هر فرد ممکن است نیازها و شرایط خاص خود را داشته باشد و پزشکان با توجه به وضعیت شما، بهترین راهنمایی را ارائه خواهند کرد.

 

قرص جی سی بهتره یا گلوریا

 

قرص لاغری جی سی یا قرص گلوریا: مکملی برای کاهش وزن و مدیریت چربی

گاهی در تلاش برای کاهش وزن، برنامه‌های رژیمی ممکن است کافی نباشند و نیاز به مکمل‌های تغذیه‌ای باشد. یکی از این مکمل‌ها، قرص لاغری جی سی است که برای کمک به کاهش وزن و مدیریت چربی بدن استفاده می‌شود.

ترکیبات اصلی این قرص شامل موادی مانند گارسینیا کامبوجیا، کوآنزیم کیوتن، آنیتین، ال-کارنیتین و ویتامین C است. گارسینیا کامبوجیا یک گیاه است که به طور سنتی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده مسئول تضعیف فرآیند تولید چربی توسط آنزیم لیپوژنز، که یک آنزیم مرتبط با سوختن چربی است، می‌باشد. همچنین، این ماده فرآیند هضم و جذب چربی را تسهیل می‌کند.

عملکرد قرص لاغری جی سی به این صورت است که با افزایش سطح سروتونین مغزی، احساس سیری و کاهش استرس را ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود که مصرف غذا به میزان کمتری صورت بگیرد و بدن به جای ذخیره‌سازی انرژی در قالب چربی، ترجیح می‌دهد چربی‌های موجود را سوزاند.

مزایای قرص لاغری جی سی شامل کاهش سطح چربی بدن، کاهش سطح قند خون، بهبود عملکرد قلب و عروق، کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، و کاهش خواص التهابی بدن است. همچنین، این قرص می‌تواند به تنظیم سطح کلسترول خون کمک کند.

بنابراین، قرص لاغری جی سی می‌تواند به عنوان یک مکمل موثر در برنامه‌های رژیمی و رژیم‌های غذایی استفاده شود. با این حال، پیش از استفاده از این محصول، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض جانبی و مشکلات ممکن با این محصول آگاه شوید.

ترکیبات

گاهی اوقات، قرص های لاغری جی سی ترکیباتی از عصاره سبزه ها، آنزیم ها و عصاره های دیگر شامل می شوند. ترکیبات اصلی آنها ممکن است شامل عصاره سبزه ها، گیاهان دارویی نظیر گارسینیا کامبوجیا و عصاره های سبزه های خوراکی و موادی با خواص فعالیت متابولیک چربی باشد.

عملکرد

قرص لاغری جی سی مانند قرص الفا اسلیم نارنجی شامل کاهش جذب چربی از طعام و افزایش متابولیسم چربی است. با کمک این قرص، جذب چربی ها از طعام کاهش می‌یابد و مقدار چربی های دریافتی کاهش می‌یابد و در عوض چربی های ذخیره شده در بدن سوخت و سازی می‌شود. همچنین، قرص لاغری جی سی می‌تواند سطح متابولیسم چربی را افزایش داده و بدن را مجبور به بیشترین استفاده از چربی های موجود در بدن کند تا به کاهش وزن برسد.

فواید بالقوه قرص لاغری جی سی:

1. سلامت قلب و عروق: مصرف قرص لاغری جی سی ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند. با کاهش چربی بدن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی کاهش می یابد.

2. حفظ توده عضلانی: استفاده منظم از قرص لاغری جی سی می تواند در حفظ توده عضلانی بدن نقش داشته باشد. حفظ توده عضلانی و تناسب اندام بدن به قوی تر و سالم تر شدن آن کمک می کند.

3. کنترل قند خون: قرص لاغری جی سی ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند. با کاهش چربی و افزایش متابولیسم، سطح قند خون در بدن کنترل می شود و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می یابد.

4. بهبود کیفیت خواب: مصرف قرص لاغری جی سی می تواند به بهبود کیفیت و مدت خواب کمک کند. با کاهش وزن و افزایش سطح انرژی، خواب عمیق تر و بهتری را تجربه خواهید کرد.

5. افزایش روحیه: قرص لاغری جی سی ممکن است به بهبود روحیه و خلق و خو کمک کند. با کاهش استرس و افزایش انرژی، شما قادر خواهید بود بهتر به موقعیت های روزمره خود پاسخ دهید و احساس بهتری داشته باشید.

 قرص جی سی بهتره یا گلوریا

نکات کلیدی در مورد قرص لاغری جی سی و گلوریا:

مصرف مسئولانه:

مشورت با پزشک: قبل از مصرف هر نوع قرص لاغری، حتما با پزشک خود مشورت کنید. پزشک با بررسی شرایط سلامتی شما، می تواند تعیین کند که آیا قرص لاغری جی سی برای شما مناسب است یا خیر و در صورت مصرف، نحوه ی صحیح مصرف آن را به شما آموزش دهد. رژیم غذایی و ورزش: مصرف قرص لاغری جی سی به تنهایی کافی نیست. برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید آن را به همراه یک رژیم غذایی سالم و متعادل و فعالیت بدنی منظم استفاده کنید. دستورالعمل های مصرف: برای رسیدن به بهترین نتیجه، به دقت دستورالعمل های مصرف ارائه شده توسط شرکت سازنده قرص لاغری جی سی را دنبال کنید.

موارد احتیاط مصرف قرص جی سی و گلوریا:

محدودیت سنی: مصرف قرص لاغری جی سی فقط برای افراد بالای 18 سال مجاز است. عدم جایگزینی: قرص لاغری جی سی نباید جایگزین یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم باشد. مصرف متعادل: برای حفظ سلامتی و وزن مناسب، ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و مصرف متعادل مواد غذایی ضروری است.

سخن پایانی:

قرص لاغری جی سی می تواند در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، به شما در کاهش وزن کمک کند. با این حال، به یاد داشته باشید که مصرف مسئولانه و با مشورت پزشک، کلید دستیابی به بهترین نتیجه است.

نکات تکمیلی مصرق قرص جی سی یا گلوریا:

اصالت محصول: برای اطمینان از اصل بودن قرص لاغری جی سی، آن را از منابع معتبر و داروخانه های مجاز تهیه کنید. عوارض جانبی: قبل از مصرف قرص لاغری جی سی، از عوارض جانبی احتمالی آن آگاه باشید و در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی، مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک خود مراجعه کنید. تعاملات دارویی: اگر از داروهای دیگری استفاده می کنید، قبل از مصرف قرص لاغری جی سی با پزشک خود در مورد احتمال تداخلات دارویی مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی