Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز گشت‌زنی مشترک آمریکا-ترکیه در منبج سوریه، دستیابی ترکیه به شواهد جدیدی از قتل خاشقجی، احتمال حل شدن جسد خاشقجی در اسید، رد پیشنهاد بن سلمان برای خرید باشگاه منچستریونایتد و معرفی حزب الله به عنوان یک سازمان جنایی فراملی از سوی آمریکا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به ورود سه هزار نظامی آمریکایی به قطر نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، وزارت دفاع قطر از ورود سه هزار نظامی آمریکایی به این کشور عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد.وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای که در صفحه خود در توئیتر منتشر شد، اعلام کرد شامگاه یکشنبه( 22 مهر) سه هزار نظامی آمریکایی وارد قطر شدند.

بر اساس این بیانیه، کشتی جنگی آمریکایی( USS "Essex" (LHD-2) ) یکشنبه در چارچوب همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم در بندر دوحه پهلو گرفت .

وزارت دفاع قطر افزود ورود این نظامیان آمریکایی در چارچوب طرح قبلی بوده است که هزار و ششصد نظامی از این تعداد تفنگدار دریایی آمریکایی هستند.وزارت دفاع قطر ورود این کشتی حامل نظامیان آمریکایی را دلیلی بر دوستی و عمق همکاری دوجانبه میان واشنگتن و دوحه قلمداد کرده است.

این گام پس از گذشت بیش از یک سال از شعله‌ور شدن آتش بحران میان رژیم سعودی و قطر و محاصره همه جانبه قطر از سوی سعودی و سه کشور عربی متحد آن و نیز در سایه فشار جهانی گسترده علیه ریاض در پی دست داشتن آن در ناپدید شدن جمال خاشقجی منتقد مشهور سعودی صورت گرفته است.

آغاز گشت‌زنی مشترک آمریکا-ترکیه در منبج سوریه

وزیر دفاع ترکیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد گشت‌زنی مشترک آمریکا-ترکیه به زودی در منبج سوریه آغاز می‌شود.

مطابق این توافق، شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق باید منطقه منبج را بدون سلاح‌های سنگین خود به سمت شرق رود فرات ترک می‌کردند.

دو کشور برای نظارت بر این منطقه اقدام به تشکیل گشت‌های مشترک نظامی در منبج کردند. با این حال ترکیه اکنون می‌گوید، توافق مذکور اجرا نشده و ارتش این کشور اقدام‌های لازم را اجرا خواهد کرد.

ارتش ترکیه تاکنون بدون اجازه دولت سوریه در شمال این کشور دو عملیات نظامی بزرگ موسوم به عملیات‌های «سپر فرات» و «شاخه زیتون» انجام داده است. این عملیات‌ها با مشارکت گروهک تروریستی «ارتش آزاد سوریه» صورت گرفت.

نیروهای ترکیه در اولین عملیات حد فاصل شهر «جرابلس» تا «اعزاز» را از عناصر داعش پاکسازی کردند و تا عمق بیش از ۱۰۰ کیلومترش پیشروی کردند و در دومین عملیات، کل مناطق تحت سیطره مدافع خلق در «عفرین» را به کنترل خود درآوردند.

دستیابی ترکیه به شواهد جدیدی از قتل خاشقجی

مقامات ترکیه اعلام کردند به شواهدی دست پیدا کرده اند که فرضیه به قتل رسیدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را تقویت می کند.

طبق اعلام دفتر دادستانی، تیم تحقیقاتی ترکیه به شواهدی مبنی بر "دستکاری شدن" آثار قتل داخل کنسولگری برخورده است، ضمن این که این یافته ها، گام مهمی پس از چندین روز بی خبری به شمار می روند.

بازرسان پلیس ترکیه بعدازظهر دوشنبه وارد کنسولگری عربستان شدند تا درباره ناپدیدشدن خاشقجی تحقیق کنند.

ترکیه معتقد است خاشقجی داخل کنسولگری به قتل رسیده و جسد وی از آنجا خارج شده است.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

احتمال حل شدن جسد خاشقجی در اسید

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود به نقل از تلویزیون هابرتُرک نوشت پلیس ترکیه در حال حاضر، در حال تحقیق بر روی این فرضیه است که عاملان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، جسد او را در اسید حل کرده‌اند.

تلویزیون هابرتُرک روز دوشنبه اعلام کرد پلیس ابتدا احتمال حل شدن جسد خاشقجی در اسید را بعید می دانست، اما با پیشرفت تحقیقات، پلیس ترکیه و مأموران امنیتی این کشور اکنون در حال تحقیق بر روی این فرضیه هستند.

رد پیشنهاد بن سلمان برای خرید باشگاه منچستریونایتد

منابع خبری انگلیس عصر دوشنبه گزارش دادند پیشنهاد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای خرید باشگاه منچستریونایتد انگلیس رد شده است.

دیلی میرور از جمله رسانه‌هایی است که این خبر را انعکاس داده و نوشته است: ولیعهد عربستان قصد داشت باشگاه منچستریونایتد را با مبلغ 4 میلیارد دلار خریداری کند. بااین‌حال منابع آگاه می‌گویند مالکان آمریکایی این باشگاه تمایلی به گفت‌وگو درباره فروش سهام خود ندارند.

معرفی حزب الله به عنوان یک سازمان جنایی فراملی از سوی آمریکا

جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه ادعا کرد که پنچ سازمان، از جمله حزب الله لبنان، جزو لیست "سازمان‌های جنایی فراملی" قرار گرفته‌اند.

چند کارتل مواد مخدر و گروه های جنایی نیز جزو این طبقه بندی قرار گرفته‌اند و بر این اساس مشمول شدیدترین تعقیبات قضایی و اعمال قانون از جانب آمریکا قرار می گیرند.

به گفته سشنز، وزرات دادگستری قصد دارد تا کارگروه جدیدی را با تمرکز بر فعالیت سازمان های جنایی فراملی ایجاد کند که مسئولیت آن بر عهده راد روزنشتاین معاون دادستان کل خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌

اواخر اسفندماه سال گذشته، مرد جوانی به شعبه هفتم دادسرای امور جنایی مراجعه کرد و گفت: «چند روزی می‌شود برادرم به ‌نام محسن که به ‌صورت مجردی در خانه‌اش زندگی می‌کند، ناپدید شده است و تلفن همراهش نیز خاموش است،»

این فرد ادامه داد: ساعتی پیش نیز دوست برادرم تماس گرفت و مدعی شد که محسن یک نفر را به قتل رسانده است و برای اختفای جسد و معدوم کردن مقداری مشروبات الکلی، به کمک نیاز دارد.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت، تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) با دستور بازپرس جنایی تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در نخستین گام دوست فرد گمشده را به نام آرش هدف بازجویی قرار دادند.

او در اظهارات ضدونقیضی گفت: «هنگامی که محسن از طریق تماس تلفنی درخواست کمک کرد، به خانه‌اش رفتم، اما فقط مشروبات الکلی را معدوم کردیم؛ جسد را ندیدم به هیچ عنوان نیز قبول نکردم که آن را مخفی کنم!»

بازپرس جنایی در این شاخه از تحقیقات دستور داد اقدامات اطلاعاتی کلید زده شود که مشخص شد چند روز قبل از اینکه فقدانی محسن اعلام شود از کارت بانکی‌اش در یک مغازه مصالح‌فروشی بشکه خریداری شده است که همین سرنخ کافی بود تا گرهی از این پرونده مرموز باز شود.

طولی نکشید که کارآگاهان سراغ مغازه مصالح‌فروشی رفتند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند زن جوانی این بشکه آبی‌رنگ را خریداری کرده است که در ادامه اقدامات اطلاعاتی حاکی از آن بود که زن جوان نامزد آرش است!

همین کافی بود تا آرش و نامزدش با دستور قضایی دستگیر شوند؛ زن جوان در همان بازجویی‌های اولیه گفت: «چند وقت قبل با آرش نامزد کردم؛ برای خرید لوازم به سمت جنوب تهران رفتیم، اما او ناگهان ترمز کرد و به بهانه اینکه جای پارک نیست یک کارت بانکی به من داد و درخواست کرد به مغازه مصالح‌فروشی بروم و یک بشکه بخرم؛ پس از اینکه خرید را انجام دادم بشکه را داخل صندوق عقب گذاشتیم و به سمت خانه محسن رفتیم؛ در آنجا آرش تنهایی با بشکه به خانه موردنظر رفت و بیست دقیقه بعد به پایین آمد!»

با قوت گرفتن فرضیه به قتل رسیدن آرش توسط زن و مرد جوان، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی به صورت ویژه‌ای توسط تیم جنایی کلید زده شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که اوایل فروردین‌ماه امسال، جسد سوخته یک مرد در داخل یک بشکه آبی‌رنگ در گردنه برگ جهان منطقه لواسانات به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شده بود که با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و با تحقیقات میدانی پی بردند که مرد جوانی به قتل رسیده است و عاملان جنایت جسد را به همراه محلول اسید داخل بشکه قرار داده و پس از انتقال به ارتفاعات گردنه برگ جهان پا به فرار گذاشته‌اند.

با توجه به شباهت سرنخ‌های موجود و جسد کشف شده در لواسانات، خانواده محسن برای آزمایش‌های DNA راهی پزشکی قانونی شدند که ازسوی متخصصان پزشکی قانونی مشخص شد که جسد سوخته متعلق به محسن است؛ از سوی دیگر اقدامات فنی نشان می‌داد که آرش با پسر جوانی برای از بین بردن جسد به صورت پیامکی در ارتباط بوده و برای او نوشته است: «بیل را خریدی؟»

در مرحله بعدی، کارآگاهان پسر جوان را بازداشت کردند که او در جریان بازجویی‌ها گفت: آرش مرتکب قتل شده است؛ او چندی قبل به من زنگ زد و درخواست کرد به‌ازای دریافت پول یک جسد را از بین ببریم؛ به خاطر همین به آدرسی که فرستاده بود، رفتم، جسد و محلول اسید را با کمک یکدیگر داخل بشکه آبی‌رنگ قرار دادیم، پس از آن به تنهایی بشکه را به ارتفاعات گردنه برگ‌جهان بردم و بلافاصله فرار کردم. پس از تکمیل پازل‌های پرونده و اعترافات پسر جوان و نامزد آرش به جرم خود، آرش همچنان منکر هرگونه ارتکاب جنایت بوده و به قتل اعتراف نکرده است، اما تحقیقات جنایی همچنان ادامه دارد.

با دستور قاضی غلامحسن صادق‌زاده؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هفتم دادسرای امور جنایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده دراختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: روزنامه اعتماد

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد