Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - شاعران آستارا و انزلی به بهانه بزرگداشت روز حافظ، سروده های جدید خود را در نشست ادبی مشترک قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا شامگاه دوشنبه در این آئین در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: استعداد خارق العاده حافظ در تلفیق مضامین و صنایع ادبی، او را به شاعری سرآمد در همه زمان ها تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوشنگ مجرب افزود: نشست های مشترک انجمن شعر آستارا با انجمن های شهرستان های دیگر باید استمرار یابد و باعث شناسایی و معرفی استعدادهای ادبی می شود.
فرامرز کوچکی زاد مولف ده ها اثر ادبی و پژوهشی از بندر انزلی نیز در این نشست گفت: حافظ به شعر شاعران ماقبل خود توجه داشته و این حقیقت در سروده های او مشهود است.
وی همایش های ادبی را مایه دلگرمی شعرا به خلق آثار فاخر و تبادل نظر آنها در حوزه زبان و ادبیات دانست و بر تداوم این برنامه ها تاکید کرد.
در ادامه این نشت، 20 نفر از شاعران سروده های خود را خواندند.
20 مهر روز بزرگداشت حافظ نامگذاری شده است.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن ساماندهی شده است.
7105 / 7124 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گيلان روز حافظ آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک