Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:01:11 GMT

پمپ بنزین های هیدروژن مایع راه اندازی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۵۴۸۵

پمپ بنزین های هیدروژن مایع راه اندازی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یک شرکت آمریکایی به نام Sandia National Laboratories  در تلاش برای تولید نرم افزاری است که به گردانندگان پمپ های ذخیره هیدروژن کمک می کند تا در مورد زمان مناسب برای تبدیل گاز هیدروژن به هیدروژن مایع بهتر تصمیم بگیرند. از سوی دیگر از این نرم افزار می توان برای کنترل استانداردهای امنیتی این گاز خطرناک و مستعد برای انفجار هم کمک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیدروژن از مدت ها قبل به عنوان یک سوخت پاک برای جایگزینی بنزین یا گازوئیل مطرح شده، اما سوزاندن مستقیم آن در موتورهای خودروهای فعلی ممکن نیست و باید تغییراتی در طراحی آنها به منظور عرضه خودروهای هیبریدی جدید صورت بگیرد.

فراوانی بسیار زیاد هیدروژن در جهان نیز علاقه به استفاده از آن به عنوان سوختی ارزان و پاک را افزایش داده است. در عین حال مخازن سوخت گیری هیدروژنی بسیار اندکی در جهان وجود دارد که عموما تک پمپی بوده و ظرفیت ذخیره سازی بالایی نیز ندارند.

هیدروژن مایع بر خلاف هیدروژن گازی چندان خطرناک نیست، اما برای این کار باید دمای محیط به منفی ۲۵۳ درجه کاهش یابد و این امر یک چالش جدی و نیازمند اعمال استانداردهای امنیتی خاصی است. نرم افزار ابداع شده توسط شرکت اس ان ال، کسب اطلاع از شرایط هیدروژن مایع را ساده تر کرده و شناسایی موارد نشت احتمالی آن را تسهیل می کند. همچنین از آن می توان برای مدیریت سوخت رسانی به خودروهای هیدروژنی هم استفاده کرد.

قرار است بعد از استفاده آزمایشی از این نرم افزار در ۱۲ مخزن سوخت هیدروژن در امریکا برای استفاده گسترده تر از آن برنامه ریزی شود.

کد خبر 4431475

منبع: مهر

کلیدواژه: پمپ گاز حفاظت از محیط زیست صنعت خودروسازی اربعین ۹۷ نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات تحقیقات علمی فناوری نانو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هوش مصنوعی هوشمندسازی محمد جواد آذری جهرمی دانشگاه امیرکبیر فناوری فضایی سورنا ستاری گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

تیم فرمول یکی فراری ایتالیا نام رسمی خود را تغییر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فراری ایتالیا رسما نام کامل خود را به اسکودریا فراری HP تغییر داد. دلیل تغییر نام تیم فراری امضای قرارداد جدید اسپانسرینگ با شرکت آمریکایی تامین کننده سخت‌افزار و نرم‌افزار Hewlett Packard است.

داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟

پیش از این گفته شده بود که شرایط قرارداد برای اسکودریا بسیار سودمند خواهد بود و به این تیم اجازه می‌دهد حقوق بالایی برای لوئیس همیلتون راننده جدید انگلیسی‌اش که از فصل آینده فرمول یک به آن ملحق خواهد شد، تضمین کند.

فراری هم اکنون با 151 امتیاز در جایگاه دوم رده‌بندی تیمی فصل جاری فرمول یک قرار دارد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور