Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:30:51 GMT

روایت مستند یک روزنامه‌نگار از مرگ مشکوک مادرش

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۵۵۸۸

روایت مستند یک روزنامه‌نگار از مرگ مشکوک مادرش

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «شامار» به کارگردانی محسن جعفری‌راد که تصویربرداری آن از سال ۸۹ آغاز شده و اواخر شهریور امسال به اتمام رسیده است، به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ارسال شد.

جعفری‌راد که علاوه‌بر فیلمسازی به‌عنوان روزنامه‌نگار و منتقد سینما نیز از سال ۸۷ با نشریات مختلفی همکاری داشته و هم اکنون عضو تحریریه مجله «فیلم» است، درباره عنوان مستند «شامار» و حال و هوای آن می‌گوید: شامار از اسامی قدیمی گیلکی به معنی بهترین مادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند هم روایت زندگی پرفراز و نشیب مادرم است که هفت سال قبل به مظلومانه‌ترین شکل ممکن، فوت کرد؛ مرگی که هنوز علتش مشخص نیست و فیلم سعی می‌کند علتش را پیدا کند.

وی درباره انگیزه خود از ساخت این مستند هم توضیح می‌دهد: تصاویری از بیماری مادرم در سال ۹۰ و زمانی که زنده بود داشتم. تصاویر را تدوین کردم، دوستان و همکارانم در مجله فیلم آن فیلم و تصاویری تازه از پدرم را دیدند و پیشنهاد دادند که تکمیلش کنم همچنین تعدادی از سینماگران سوژه فیلم و محتوای آن را پسندیدند و گفتند که در صورت پرداخت مناسب، فیلم موفقی می‌شود. مجموعه این‌ها باعث شد که انگیزه لازم را برای تکمیلش پیدا کنم و با کیوان کثیریان برای تهیه‌کنندگی کار، صحبت کردم و با همدلی و همراهی او، تصویربرداری فیلم تکمیل و تدوین آن تمام شد.

لوکیشن‌های این مستند ۶۰ دقیقه‌ای در شهرهای شرقی گیلان (رحیم آباد، لنگرود، رودسر) کرج، ساوه و تهران است.

جعفری‌راد فیلمسازی را از سال ۸۶ در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان آغاز کرده و تاکنون چند فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته است.

عوامل اصلی مستند «شامار» عبارتند از طراح، پڑوهشگر و کارگردان: محسن جعفری‌راد، مشاور کارگردان: پوریا ذوالفقاری، تصویربردار و تدوینگر: هادی محمدی، مدیر تولید: متین مهدوی، عکاس: هادی محمدی، رضا آقاجانی، تهیه‌کننده: کیوان کثیریان، محسن جعفری‌راد.

کد خبر 4431486 محمد صابری

منبع: مهر

کلیدواژه: دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت سینمای مستند کیوان کثیریان اربعین ۹۷ تئاتر ایران موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی سینمای مستند هالیوود فیلم سینمایی فیلم کوتاه سریال ایرانی سینمای آمریکا کارگردان تئاتر انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری مهر، با فروکش کردن پاسخ تنبیهی و ضربه شصت عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به حمله تروریستی اخیر صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق، اینک مرحله دوم عربده‌کشی اشغالگران در فضاسازی جنگ روانی با صف کردن پیاده نظام سایبری و رسانه‌ای خود در شبکه‌های اجتماعی علیه منافع کشورمان بار دیگر آغاز شده است.

در همین ارتباط، یک مفسر ترکیه‌ای سوری تبار و تحلیلگر مسائل غرب آسیا و امور ترکیه در پستی اینستاگرامی با انتشار پیامی به تهدیدات روزهای اخیر متجاوزان صهیونیستی در حمله به منافع کشورمان واکنش نشان داد.

بر پایه این گزارش، «حسنی محلی»، روزنامه نگار و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در ترکیه که پیشتر در واکنش به عملیات پرصلابت موشکی و پهپادی ایران ضد اهداف نظامی در اسرائیل در سخنانی عملیات ایران را «پرستیژ» و اعتبار و حیثیت دوباره به جهان عرب و فلسطینیان در مبارزه با اشغالگران توصیف کرده بود، با انتشار تصویری در اینستاگرام از یک قالی دست بافت و پر نقش و نگار ایران به نبوغ و صبر راهبردی تهران در مقابل تاریخ پوشالی این رژیم پاسخ داد.

حسنی محلی در پیام متنی خود با به رخ کشیدن قالی دست بافت و پر نقش و نگار و آکنده از پیچیدگی و ظرافت ایرانی و تاریخ دست‌کم ده هزارساله و با عظمت ایرانیان، رژیم با تاریخ پوشالی اسرائیل را مورد استهزاء قرار داد.

وی در آخرین پستی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده است، گفت: «چنانچه رژیم جعلی اسرائیل که در سال ۱۹۴۸ برپا شده و قدمت صفر دارد، گمان می‌کند که می‌تواند با ایرانی‌هایی که با سابقه تاریخی حداقل ده‌هزار ساله و با نقشی این چنین (قالی دست بافت پر نقش و نگار) می‌تواند در برابر ایرانی‌ها عرض اندام کند، کاملاً به خطا رفته است.»

مفسر امور ترکیه پیشتر نیز در سخنانی گفته بود که ایران تنها کشوری در میان کشورهای اسلامی و عربی است که در برابر آرمان آزادی فلسطین در مقابل اشغالگران مستحکم و با اخلاص ایستاده است.

وی با انتشار تصویر قالی دست بافت و آکنده از نقش و نگار پیچیده بار دیگر رفتار سیاسی و صبر راهبردی و معروف ایران را بار دیگر به دشمنان فلسطین و حامیان رژیم صهیونیستی گوشزد کرد.

کد خبر 6081552

دیگر خبرها

  • لحظه احساسی رسیدن بچه روباه به مادرش در خیابان ولنجک + فیلم
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما