Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی روز گذشته درباره تخلف محرز در تبلیغات نمایش بینوایان به تهیه‌کنندگان این نمایش تذکر داده می‌شود؛ اما هر دو تهیه‌کننده در یک حرکت مشترک نظر شورا را به سخره گرفتند. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در حالی که هفته‌های گذشته بیشتر توجه رسانه‌ها به تخلفات تبلیغاتی حسین پارسایی، از مدیران فرهنگی کشور معطوف شده است، شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی تحت فشار رسانه‌ها،  روز یکشنبه 22 مهر تشکیل جلسه می‌دهد و به گفته شهرام کرمی با اتفاق آرا نظر به ارائه تذکر به تهیه‌کنندگان نمایش «بینوایان»، میثم احمدی و محمد قدس می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه به نظر رأی مذکور مخدوش است؛ چرا که مجوزهای لازم برای هر نمایش به نام کارگردان نمایش صادر می‌شود و به نظر می‌رسد اهالی شورا - که از دوستان قدیمی حسین پارسایی به حساب می‌آیند - نسبت به رفتار پارسایی چشم‌پوشی کرده‌اند.

با این حال با اعلام رأی شورا، میثم احمدی و محمد قدس در یک حرکت مشترک نظر شورا را به سخره گرفتند و آن را فاقد وجاهت لازم دانستند. میثم احمدی در حساب تلگرامی خود تصویر زیر را منتشر کرده است:

محمد قدس نیز در یک پست کنایه‌آمیز تصویر زیر را منتشر کرده است:

شهرام کرمی در پیامی به خبرنگار تسنیم گفته است تهیه‌کنندگان حق به سخره گرفتن نظر شورا را نداشته و این رفتار قدس و احمدی نشان دهنده زیاده‌خواهی و بی‌انصافی آنان است. در حالی که حسین پارسایی، کارگردان «بینوایان» روی آنتن زنده شبکه چهار از خانواده تئاتر درخواست رفتار مهربانانه داشت، رفتار زیردستان او با این گفته مدیرکل هنرهای نمایشی مواجه شده است: «مهربانی شورای مرکزی بابت رعایت حرمت هنرمندان است. این رفتار نوعی بی‌حرمتی به همه اعضای شوراست.»

شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی اساساً از هنرمندان شاغل در تئاتر تشکیل شده است.

حسین پارسایی در تماس خبرنگار تسنیم نسبت به این توهین واکنشی نشان نداده است. آقای پارسایی در حالی نسبت به وضعیت شکل گرفته سکوت می‌کند که خود مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی را در میانه دهه هشتاد برعهده داشته است و این روزها بر کرسی دفتر نمایش خانگی تکیه زده است.

چندی پیش وزیر فرهنگ در توییت نسبت به رفتارهای توأم با تبختر و تفرعن شکل گرفته در تئاتر از اداره کل هنرهای نمایشی خواسته اقدامات لازم صورت گیرد؛ اما به نظر می‌رسد چنین اقتداری در اداره کل هنرهای نمایشی یا بدنه وزارت فرهنگ وجود ندارد. کما اینکه در اعتراض بیشتر رسانه‌ها نسبت به رفتار حسین پارسایی، وزیر فرهنگ هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است.

از نکات قابل توجه رخ داده درباره نمایش «بینوایان» سانسور بخشی از یک نمایش به واسطه نام بردن از هتل اسپیناس پالاس، محل اجرای بینوایان است. مشخص نیست به چه دلیلی شورای نظارت از نام بردن محل اجرای یک نمایش در نمایشی دیگر هراس دارد.

انتهای پیام/

R1369/P1356/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند

مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

«عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که ایرنا منتشر کرده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند