Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: نبود متولی برای خرید تضمینی دام عشایر از مهمترین مشکلات عشایراستان است.

بهرام زینال زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: نبود متولی برای خرید تضمینی دام عشایر و نبود صنایع تبدیلی برای تولیدات دامی عشایر همچون صنایع پشمی و صنایع تبدیلی لبنی از جمله مهمترین مشکلات جامعه عشایری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی  بااشاره به صعوبت ارائه خدمات به عشایر با توجه به کوچنده بودن آنان خاطر نشان کرد: کوچک بودن پروژه ها از نظر حجم عملیاتی ، مبالغ اعتباری در نظر گرفته شده برای پروژه ها و عدم رغبت پیمانکاران برای انجام کار در مناطق عشایری دوردست و عدم استفاده از پیمانکار محلی ارائه خدمات به عشایر را با مشکل مواجهه کرده است.

وی در خصوص اقدامات امور عشایر استان در مناسب سازی راههای عشایری خاطرنشان کرد: حدودا 300 کیلومتر از ایل راه های عشایری در مناطق ییلاقی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان که مورد استفاده بیش از 1500 خانوار عشایری استان است مرمت و بازسازی شده است.

زینال زاده اظهار کرد: در بحث بهداشت امور عشایر تعداد 13 حمام خورشیدی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 900میلیون ریال در مناطق عشایری احداث شده که حدود 130 خانوار از این حمام های خورشیدی استفاده می کنند.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نزدیک به 2 میلیون واحد دام عشایر در استان وجود دارد افزود: عشایر استان در 6 ماهه نخست امسال 7500 تن گوشت قرمز، 3500 تن شیر و 2968 تن پشم تولید کرده اند که نزدیک 10 درصد از تولیدات عشایری کشور را شامل می شود.

زینال زاده ادامه داد: در آذربایجان غربی 15 هزار و 599 خانوار عشایر با جمعیت 103 هزار و 927 نفر در 12 ایل و21 طایفه مستقل زندگی می کنند.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان آذربایجان غربی جامعه شیر گوشت قرمز عشایر راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجراست.

مرتضی صفری افزود: اعتبار این اداره ‌کل در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص پنج برابر رشد داشته است و با حمایتهای استاندار آذربایجان‌غربی درحال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ طرح در حال اجراست.

صفری، با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته گفت: یکی از اولویتهای این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

وی اظهارکرد: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاههای اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاههای متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای با ارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در ادامه از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است