Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهان در نیمه اول سال 2018 ، 41 درصد کاهش یافت و به رقم تخمینی 470 میلیارد دلار آمریکا رسید. مقدار این سرمایه گذاری در زمان مشابه سال 2017 حدود 794 میلیارد دلار محاسبه شده بود.

دلیل افت 41 درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان طی نیمه نخست 2018 بروز جنگ تجاری در جهان و بازگرداندن درآمدهای خارجی بسیاری شرکت های مادر آمریکایی از وابسته هایشان در خارج از کشور پس از اصلاحات مالیاتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کاهش جریان سرمایه‌گذاری بیشتر در کشورهای پیشرفته متمرکز بود که با افت شدید 69 درصدی به 135 میلیارد دلار رسید و به طور قابل توجهی تحت تأثیر جریان های منفی در ایرلند(81 میلیارد دلار) و سوئیس(77 میلیارد دلار) قرار داشت. کاهش شدیدی هم در آمریکا گزارش شد(73-درصد) معادل 46 میلیارد دلار. رشد سرمایه گذاری در حوزه های سبز هم در کشورهای پیشرفته ناچیز و کمتر از 5 درصد بود.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه در نیمه اول سال 2018 کاهش کمی داشت و تنها 4 درصد کمتر از زمان مشابه در سال 2017 و 310 میلیارد دلار محاسبه شد. سهم اقتصادهای در حال توسعه در سرمایه گذاری مستقیم خارجی به 66 درصد رسید که یک رکورد بود.

چین بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان بود. کشورهای در حال توسعه آسیایی همچنان با دارا بودن 47 درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در نیمه اول سال 2018 ، بزرگ‌ترین منطقه میزبان بودند.

در سطح منطقه ای، کاهش جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اروپا (93-%)، آمریکای شمالی(18-%) و اقتصاد های در حال گذار(18-%) مربوط می شود به کاهش جهانی. جریان سرمایه گذاری خارجی در سایر کشورهای پیشرفته افزایش یافت (49%) و در مناطق در حال توسعه نسبتا ثابت بود.

در نتیجه روندهای مختلف سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سطح منطقه‌ای ، سهم اقتصادهای در حال توسعه به رکورد 66 درصد رسید. نیمی از ده اقتصاد میزبان از کشورهای در حال توسعه هستند. چین بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی است و در نیمه اول سال 2018 حدود 70 میلیارد دلار سرمایه را جذب کرده است. پس از آن انگلستان با 66 میلیارد دلار قرار دارد و بعد هم آمریکا با 46 میلیارد دلار.

در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی 6 درصد کاهش داد. در آمریکای جنوبی بیشترین افت سرمایه‌گذاری در برزیل(22-%) گزارش شده است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در شیلی ، پرو و کلمبیا به خاطر قیمت بالای نفت و مس به طور قابل توجهی افزایش یافته است ( 158 درصد ، 43 درصد و 15 درصد).

در آفریقا روند کاهش سرمایه گذاری مستقیم خارجی از سال 2017 ادامه یافت(3 درصد). فقط آفریقای جنوبی توانست درصد سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهد.

در اقتصادهای در حال گذار جنوب شرق اروپا، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در نیمه نخست سال 2018 ، 18 درصد کاهش یافت. روسیه هم 19 درصد کاهش سرمایه‌گذاری داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری آمریکا پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید

آفتاب‌‌نیوز :

این رویداد که تعداد سکه‌های جدید وارد بازار را کنترل می‌کند، هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد و معمولا با افزایش قیمت توکن دنبال می‌شود. هاوینگ‌های قبلی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ صورت گرفته است.

به نقل از مارکت، در ساعت ۲و ۱۰ دقیقه بامداد به وقت اروپا، بیت‌کوین و اتریوم ثابت معامله شدند و به ترتیب در آن زمان ۶۳هزار و ۸۰۰ و ۳۰۵۶ دلار بودند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۲۰ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۱۸ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۳ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸.۵ میلیارد دلار است که ۰.۳۴ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۸۸ میلیارد دلار است که ۸.۰۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۳.۱۵ میلیارد دلار است که ۹۴.۵۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۵۵ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۹۱۷.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۵۴.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۰ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۵۷.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۱ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۲.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۴۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۷۵ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۶.۴۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۰۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۶.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۶۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۱.۴۱ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۷۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۴۰ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، شعار سال را محقق می کند
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست