Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی ادیانی راد گفت: تا کنون اعداد 10 ، 15 ، 20 میلیون لیتر برای قاچاق بنزین عنوان شده ولی باید گفت عدد دقیقی از این قاچاق نداریم و فقط می‌توانیم بگوییم کف رقم قاچاق بنزین­ روزانه 10 میلیون لیتر است. او ادامه داد : با احتساب دلار 15 هزار تومانی می توان گفت ؛­ ارزش 10 میلیون لیتر قاچاق سوخت چیزی حدود روزانه صد و پنجاه میلیارد تومان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندیان معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این گفتگو گفت: تا سال 92­ حجم قاچاق سوخت چیزی حدود 7 یا 8 میلیارد تومان بود اما حد فاصل 92 الی 96 این رقم به 500 میلیون دلار تبدیل شد.

او ادامه داد: طی 3 ماه گذشته چیزی حدود یک میلیارد لیتر قاچاق داشته ایم یعنی روزانه حدود 10 تا 13 میلیون لیتر سوخت قاچاق می شده است.

هندیان افزود: با وجود اینکه قاچاق در آنسوی مرز، گرانتر فروخته می شود اما متقاضی بیشتری هم برای خرید وجود دارد . برای مثال بنزین در ایران لیتری 1000 تومان و در ترکیه یک دلار و بیست و نه سنت است یعنی چیزی حدود 14 هزار تومان ، در کشورهای شرق هم در محدوده مرز حدود 5 هزار تومان معامله می شود و داخل­ پاکستان بین 7 تا 8 هزار تومان خرید فروش می شود.

موسوی خواه مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی خبری شبکه دو گفت: میزان افزایش مصرف سوخت در 6 ماه اول امسال در مدت مشابه سال قبل با 1% افزایش به 8/9 درصد رسیده است.

او ادامه داد: برای قاچاق 10 میلیون لیتر سوخت چیزی حدود 3 هزار تانکر با ظرفیت 20 هزار لیتر لازم است.

ادیانی در استودیو گفت : با اجرای طرح کارت سوخت هوشمند از سال 85 الی 93 حدود 100 میلیارد دلار به­ نفع اقتصاد کشور رقم خورد که 75% این رقم مستقیم به صرف­ صلاح کشور باز می گردد و مابقی به آثار غیر مستقیم ارجاع می شود. پس کنار گذاشتن کارت سوخت اصلا به مصلحت ملی نبود. در سال 95 مجلس با کنار گذاشتن کارت سوخت موافقت کرد و در عرض کمتر از 90 روز مشغول طراحی و تدوین طراحی دوباره برای اجرای دوباره کارت سوخت شده است.

موسوی خواه در ادامه ارتباط تلفنی با این برنامه گفت : کنار گذاشتن کارت سوخت منطقی نیست اما پس از یکسان­ سازی قیمت بنزین ، عده زیادی در هنگام مراجعه به جایگاه های سوخت اعلام می کردند که کارت خود را جا گذاشته یا گم کرده اند پس ما رفته رفته اقدام به کاهش کارتهای سوخت مردمی و افزایش کارت های جایگاه‌داران کردیم.

هندیان در خصوص چگونگی قاچاق و حمل سوخت به دیگر کشورها گفت: لزوما قاچاق سوخت نیازمند تانکر نیست بی شک چنین جرمی سازمان یافته است.

ادیانی گفت: با توجه به اینکه تولید و پخش سوخت توسط دولت انجام می پذیرد، پس مبداء مشخص است و باید از همه دستگاه‌های نظارتی جویا شد که سوخت با چه انحرافی به سمت قاچاق هدایت می شود.

موسوی خواه در ادامه ارتباط تلفنی گفت : قاچاق کالا بی شک از جایگاه ها و نازل های انرژی انجام نمی شود اما ما مصرف کنندگان عمده نفت و گاز داریم مانند پالایشگاه ها هستند که اقدام به خرید عمده نفت و گاز می کنند.

رایگانی سخنگوی تعزیرات در دیگر ارتباط تلفنی با این برنامه گفت : از آغاز امسال تا ماه جاری حدود 6 هزار و هفتصد و بیست و شش پرونده قاچاق سوخت مایع و گازی در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل شده که 6 هزار و 478 فقره از آنها مختومه شده است.

وی گفت: قاچاق چیان سوخت در 5 هزار و 97 پرونده علاوه بر ضبط سوخت به پرداخت 67 میلیارد و چهارصد و چهل و هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

او ادامه داد : مهمترین پرونده های قاچاق سوخت در استانهای سیستان و بلوجستان، ­خراسان جنوبی ، هرمزگان و خراسان رضوی بودند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنزین قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر بنزین در دهه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند ماه نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و 493 هزار و 949 مترمکعب CNG در استان مصرف شده است.
 محمدرضا عابدانی با بیان اینکه این رقم معادل با مصرف مدت مشابه سال گذشته در استان است، افزود: با مصرف این مقدار گاز سی ان جی یک میلیون و ۴۹۳ هزار ۹۴۹ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شد.
وی با بیان اینکه  امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی  سفر‌ها  در استان کاهش چشمگیری داشته است،  بر نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان و آماده‌باش کامل منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی و لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هم استانی‌ها و مسافران تاکید کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه  استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰۸۰۰ کیلومترمربع دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ی سوخت مایع و ٢۵ جایگاه سی‌ان‌جی است گفت: در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود
  • راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در سال ۱۴۰۳