Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@22:32:58 GMT

کسری بودجه بی سابقه آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۵۹۳۰

کسری بودجه بی سابقه آمریکا

خبرگزاری میزان- براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، کسری بودجه سال ۲۰۱۸ این کشور با افزایشی ۱۱۳ میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته به مبلغ ۷۷۹ میلیارد دلار رسیده که بالاترین میزان کسری بودجه در ۶ سال اخیر است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان و به نقل از رویترز، براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، کسری بودجه سال ۲۰۱۸ این کشور با افزایشی ۱۱۳ میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته به مبلغ ۷۷۹ میلیارد دلار رسیده که بالاترین میزان کسری بودجه در ۶ سال اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وزارت خانه اعلام کرد، انتظار می‌رود کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ از ۱۰۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رود. این رکوردشکنی در کسری بودجه به دلیل تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای کاهش مالیات‌ها و در نتیجه بالارفتن بدهی دولت به منظور تامین هزینه‌ها به وجود آمده است.
اقتصاددانان به طور کلی کاهش مالیات شرکت‌ها و افراد که اواخر سال گذشته با حمایت جمهوری خواهان در کنگره به تصویب رسید، و نیز تلاش برای تامین هزینه‌های رو به افزایش دولت را از عوامل مهم کسری بودجه می‌دانند.
دولت ترامپ و هم حزبی‌های جمهوری خواه وی کاهش مالیات را عامل مهمی در رشد اقتصادی و اشتغال زایی عنوان کرده بودند.

مایکل مولونی، مدیر اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید در بیانیه‌ای که به همراه داده های مالی منتشر کرد، اعلام نمود:" رشد اقتصادی آمریکا باعث افزایش درآمد دولت خواهد شد که یک گام مهم در جهت پایداری مالی بلند مدت است. "
کسری بودجه آمریکا طی ۱۲ ماه گذشته تا سپتامبر سال جاری معادل ۱۱۳ میلیارد دلار - یا ۱۷ درصد - بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با در پیش داشتن انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه آینده، افزایش تریلیون دلاری کسری بودجه و گسترش بحران اقتصادی باید مساله‌ای جدی برای رای دهندگان و نیز نامزد‌های انتخابات باشد.
بخش عمده‌ای از کسری بودجه آمریکا به دلیل افزایش بد‌های های دولتی بر اثر کاهش مالیات بر درآمد و نیز افزایش هزینه‌های نظامی کشور بوده است.
ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز در واکنش به طرح احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی گفت: "بانک مرکزی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود".
این انتقاد شدید در حالی است که انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را افزایش دهد. احتمال افزایش نرخ بهره باعث شده که شاخص سهام بازار‌های بورس در دنیا کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا خزانه داری آمریکا کسری بودجه مالیات افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

کد خبر 6087759 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد