Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شد که نیروهای ارتش ترکیه به همراه عناصر تروریستی ارتش آزاد سوریه برای حمله به هفت نقطه شهر منبج سوریه در آماده باش کامل هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه ینی شفق با انتشار گزارشی تحت عنوان 'آماده باش در هفت نقطه' نوشت: 'نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه در هفت نقطه شهر منبج در حالت آماده باش برای مبارزه با 20 هزار ستیزه جوی پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک هستند.'
روزنامه ینی شفق در این گزارش به قل از عدنان ابوفیصل فرمانده گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه در منبج نوشت: ستیزه جویان پ.ک.ک بسیار ترسو هستند و اتکای آنها به نیروهای آمریکایی است و به همین علت نیروهای آمریکایی از ماشین آلات عمرانی و ادوات نظامی نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در منبج حفاظت می کنند.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه در ادامه این گزارش به سخنان ابوفیصل استناد کرده و اعلام کرد: آمریکایی ها قصد ماندن در شهر منبج را دارند و به همین دلیل همه تلاش خود را برای مشروعیت بخشیدن به تروریست های پ.ک.ک را به کار بسته اند.
این فرمانده ارشد ارتش به اصطلاح آزاد سوریه در گفت و گو با ینی شفق تاکید کرده است که 'نمایندگان حاضر در مجلس منبج از تروریست های ساکن کوهستان قندیل هستند و نمی توانند منبج را نمایندگی کنند و به همین دلیل ما همه تلاش خود را برای پاکسازی این منطقه از تروریست ها خواهیم کرد.'
این رسانه بر اساس ادعای ابوفیصل عنوان کرد که حداقل پنج هزار ستیزه جوی پ.ک.ک در منبج حضور دارند و در شرق این شهر از روستای کراآتا تا منطقه سوکاریه بیش از 20 هزار ترورریست و ستیزه جوی حامی پ.ک.ک وجود دارند که ارتش ترکیه با همراهی ارتش آزاد سوریه، خود را برای نابودی این تروریست ها آماده می کند.
روزنامه ینی شفق به نقل از این عضو ارشد نیروهای تروریست مخالف دولت سوریه نوشت: ستیزه جویان پ.ک.ک فاقد انگیزه های قوی هستند و در حالت وحشت به سر می برند و تنها به پرچم، خودروهای زرهی و نظامیان آمریکایی اطمینان دارند چرا که واشنگتن به طور کامل از آنها و دارایی این تروریست ها حفاظت می کند.
بر اساس گزارش منتشره ینی شفق، نیروهای پ.ک.ک فقط به همراه نیروهای آمریکایی در بعضی نقاط منبج گشت زنی می کنند و در غیر این صورت خبری از آنها نیست.
روزنامه ینی شفق هفته گذشته نیز با انتشار گزارشی تحت عنوان پ.ک.ک می کارد، آمریکا محفاظت می کند مدعی شد، بسیاری از اراضی که در شمال سوریه در شرق فرات توسط نیروهای پ.ک.ک غصب شده و برای کشت گیاهان مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد، اغلب در کنار پایگاه های نظامیان آمریکایی قرار دارد.
ینی شفق در این گزارش به نقل از صاحبان پیشین اراضی تحت تصرف پ.ک.ک در حسکه، رقه و دیرالزور نوشت: 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رقه با زور و تهدید صاحبان اصلی آن توسط پ.ک.ک و با حمایت آمریکا غصب شده و در قالب پرورش، تولید، توزیع و تشویق به مصرف مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که مواد مخدر تولیدی در منطقه در مغازه ها، لوازم التحریری ها و داروخانه ها در رقه، حسکه، دیرالزور و تل ابیض در راستای درآمدزایی برای نیروهای پ.ک.ک به فروش می رسد و همچنین با تشویق به مصرف مواد مخدر، جوانان این مناطق معتاد شده و در ادامه به درون تشکیلات پ.ک.ک جذب می شوند.
انور رشدی از مالکان پیشین چندین هکتار زمین کشاورزی در شهر رقه به خبرنگار ینی شفق گفت: بسیاری از مراتع و زمین های قابل کشت پیش از آغاز جنگ داخلی در این مناطق، امروز به مزارع کشت گیاه ماری جوانا تبدیل شده و نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) نیز در نزدیکی این مراتع پایگاه های نظارتی و کنترل ایجاد کرده اند.
وی افزود: مزارع کشاورزی نزدیک پایگاه های آمریکایی در شهرهای رقه، حسکه، دیرالزور و تل ابیض مخصوص کشت انواع گیاهان افیونی به وِیژه حشیش است و کسی حق نزدیک شدن به این مزارع را ندارد چرا که با عکس العمل نظامیان آمریکایی در راستای حفاظت از کارگران و محصولات پ.ک.ک مواجه می شود.
روزنامه ینی شفق در ادامه مدعی کسب اطلاعات دیگری از منابع محلی در خصوص کشت و تجارت مواد مخدر توسط پ.ک.ک شد و نوشت: نیروهای پ.ک.ک طی سال های 2012 تا 2017، شهر عفرین را به بزرگترین منطقه کشت، تولید و صادرات مواد مخدر تبدیل کرده بودند که پس از حمله ارتش ترکیه به این منطقه، بسیاری از سوداگران مواد مخدر مرتبط با پ.ک.ک به حسکه، تل ابیض و به ویژه شهر رقه متواری شدند و در این منطقه، بسیاری از صنایع به کارخانه های تولید مواد مخدر تغییر کاربری داده شد به طوری که امروز شهر رقه به مرکزی جدید برای کشت، تولید و صادرات مواد مخدر به کشورهای ایران، ترکیه، عراق، لبنان، حوزه خلیج فارس و بعضی از کشورهای اروپایی بدل شده است.
روزنامه ینی آکیت از دیگر رسانه های نزدیک به دولت ترکیه نیز با اشاره به این گزارش به نقل از محمد سعید از مالکان پیشین مزارع کشاورزی در تل ابیض نوشت: نوح زوآیتر از ثروتمندان لبنانی فعال در قاچاق مواد مخدر نیز به روش های مختلف از فرایند تولید و صادرات مواد مخدر در شهر رقه پشتیبانی می کند و بخشی از مواد مخدر تولید شده در این منطقه را از طریق گذرگاه حسکه ـ حمص، به لبنان منتقل کرده و از آنجا به کشورهای عربی و اروپایی از جمله ایتالیا صادر می کند.
به نوشته این رسانه، فرایند کاشت، داشت، برداشت، تولید و صادرات این مواد افیونی توسط پ.ک.ک در شمال سوریه به طور کامل با حمایت، همراهی و نظارت آمریکایی ها انجام می شود و سود سرشار این کالای سیاه صرف هزینه های نظامیان آمریکایی و اقدامات تروریستی پ.ک.ک می شود.
رسانه های خبری ـ تحلیلی ترکیه به ویژه آژانس های خبری نزدیک به حزب حاکم این کشور پیش از این بارها مدعی تجارت مواد مخدر و اسلحه توسط پ.ک.ک با همراهی آمریکایی ها شده و عنوان کرده اند که سود این تجارت سیاه صرف اقدامات پ.ک.ک علیه جامعه ترکیه شده است.
روزنامه ینی شفق اواسط فوریه امسال(بهمن ماه 1396) با انتشار گزارشی تحت عنوان خط را مسدود کردیم نوشت: گذرگاه مرزی تروریست ها از جین دره سی در غرب عفرین تا کوه برصایا که در جریان عملیات عفرین موسوم به شاخه زیتون مسدود شده، محل کسب درآمد غیرقانونی گروه پ.ک.ک و تجارت سیاه آنها بود.
به نوشته این رسانه، تروریست های پ.ک.ک از طریق گذرگاه مرزی جین دره سی ـ کوه برصایا به قاچاق انسان و توزیع مواد مخدر با نظارت آمریکایی ها می پرداختند که با مسدود شدن این گذرگاه، درآمد روزانه 550 هزار دلاری آنها قطع شده است.
این رسانه در آن گزارش تاکید کرده بود که گذرگاه 120 کیلومتری جین دره سی ـ کوه برصایا یک مسیر استراتژیک برای معارضان کُرد سوری بود که سالانه بالغ بر 200 میلیون دلار را از طریق تجارت مواد مخدر عاید نیروهای پ.ک.ک می کرد.
روزنامه استار اواخر ماه مارس سال جاری با انتشار گزارشی تحت عنوان تجارت کثیف آمریکا و پ.ک.ک نوشت: منطقه دیرالزور از ابتدای جنگ داخلی سوریه، محل مناقشه و کشمکش بوده است به طوری که از یک طرف آمریکا و پ.ک.ک و از سوی دیگر روسیه و ایران تلاش می کنند کنترل این منطقه را به دست گیرند.
به نوشته این رسانه، در حالی مبارزه برای گرفتن دیرالزور بین طرفین ادامه دارد، آمریکا تاکنون اقدامات موفقیت آمیز و موثرتری را در تصاحب مالکیت این منطقه انجام داده است به طوری که همراه با گروه پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) به سیاست تاسیس پایگاه های نفتی و نیز توزیع مواد مخدر روی آورده و با کمک این گروه های تروریستی به قاچاق مواد مخدر و نفت مبادرت می ورزد.
خاورم/1905**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه

منابع خبری سوریه از شنیده شدن صدای ۳ انفجار در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان «الحسکه» خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یکشنبه شب اطراف یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان الحسکه (شمال سوریه) هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

منابع خبری سوریه گزارش دادند در اثر این حمله پهپادی، صدای وقوع سه انفجار در اطراف این پایگاه آمریکایی شنیده شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله پهپادی را بر عهده نگرفته است، اما گروه مقاومت اسلامی عراق طی ماه‌های اخیر در راستای همبستگی با غزه، بارها پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه