Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@11:48:42 GMT

روایت مستند یک روزنامه‌نگار از مرگ مشکوک مادرش

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۶۱۰۴

روایت مستند یک روزنامه‌نگار از مرگ مشکوک مادرش

رکنا: مستند «شامار» به کارگردانی محسن جعفری‌راد روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی آماده نمایش شد.

مستند «شامار» به کارگردانی محسن جعفری‌راد که تصویربرداری آن از سال ۸۹ آغاز شده و اواخر شهریور امسال به اتمام رسیده است، به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ارسال شد.

جعفری‌راد که علاوه‌بر فیلمسازی به‌عنوان روزنامه‌نگار و منتقد سینما Cinema نیز از سال ۸۷ با نشریات مختلفی همکاری داشته و هم اکنون عضو تحریریه مجله «فیلم» است، درباره عنوان مستند «شامار» و حال و هوای آن می‌گوید: شامار از اسامی قدیمی گیلکی به معنی بهترین مادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند هم روایت زندگی پرفراز و نشیب مادرم است که هفت سال قبل به مظلومانه‌ترین شکل ممکن، فوت کرد؛ مرگی که هنوز علتش مشخص نیست و فیلم سعی می‌کند علتش را پیدا کند.

وی درباره انگیزه خود از ساخت این مستند هم توضیح می‌دهد: تصاویری از بیماری مادرم در سال ۹۰ و زمانی که زنده بود داشتم. تصاویر را تدوین کردم، دوستان و همکارانم در مجله فیلم آن فیلم و تصاویری تازه از پدرم را دیدند و پیشنهاد دادند که تکمیلش کنم همچنین تعدادی از سینماگران سوژه فیلم و محتوای آن را پسندیدند و گفتند که در صورت پرداخت مناسب، فیلم موفقی می‌شود. مجموعه این‌ها باعث شد که انگیزه لازم را برای تکمیلش پیدا کنم و با کیوان کثیریان برای تهیه‌کنندگی کار، صحبت کردم و با همدلی و همراهی او، تصویربرداری فیلم تکمیل و تدوین آن تمام شد.

لوکیشن‌های این مستند ۶۰ دقیقه‌ای در شهرهای شرقی گیلان (رحیم آباد، لنگرود، رودسر) کرج، ساوه و تهران است.

جعفری‌راد فیلمسازی را از سال ۸۶ در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان آغاز کرده و تاکنون چند فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته است.

عوامل اصلی مستند «شامار» عبارتند از طراح، پڑوهشگر و کارگردان: محسن جعفری‌راد، مشاور کارگردان: پوریا ذوالفقاری، تصویربردار و تدوینگر: هادی محمدی، مدیر تولید: متین مهدوی، عکاس: هادی محمدی، رضا آقاجانی، تهیه‌کننده: کیوان کثیریان، محسن جعفری‌راد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نوعروس را زیر پل شهید رجایی تهران از کنار داماد دزدید ! + جزییات وعکس سرنشینان تیبا در جاده شیراز زنده زنده سوختند جزییات فاجعه خونین در هسته مرکزی بجنورد فرار جالب قاتل تهرانی ! آخرین خبر از حضور دوباره مهران مدیری در تلویزیون ! پشت پرده پرش خطرناک یک سلبریتی از هواپیما بدون چتر نجات! فریبا در تریلی شوهرش عکس او با عروس جوان را دید! پرونده پولشویی میلیاردی در یک روستا گرگان عروس کچل پس از ماه عسل به دادگاه تهران شکایت کرد + عکس دستگیری گردانندگان باند «داف‌های تهران» در فیس‌بوک! درگیری شدید فوتبالیست و خواننده‌ مشهور ترک جنجال به پا کرد / شوخی با همسر خواننده آغاز ماجرا بود +تصاویر مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تیراندازی وحشتناک مرد سیاهپوش در پارک کودک سنندج / شب گذشته رخ داد فوری / ربوده شدن 14 نیروی بسیجی و هنگ مرزی میرجاوه

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه مستند جشنواره سینما Cinema فیلم مشکوک روزنامه نگار مستند از مرگ مادرش عکس تصاویر ایران فیلم قتل پرونده زندگی جوان مرد خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی  و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.
وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.
این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.
دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.  
آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.
وی گفت: تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است  و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است.  
پیش از این نیز شورای سیاست گذاری  و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر