Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:29:02 GMT

واکسیناسیون دام های سنگین در زنجان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۶۱۱۱

واکسیناسیون دام های سنگین در زنجان آغاز شد

محمدباقر حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر به آغاز اجرای مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دردام های سنگین استان زنجان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح برای جمعیت گاوی در دو بخش صنعتی و سنتی اجرامی‌شود. 

وی اظهار کرد: برای اجرای واکسیناسیون در واحدهای صنعتی، نیمه‌صنعتی و روستایی ۱۴ اکیپ  ۲ نفره دامپزشکی دام‌ها را واکسینه می‌کنند و پیش‌بینی‌شده بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دام سنگین مایه‌ کوبی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هزینه تزریق واکسن رایگان است و دامداران  و روستائیان استان لازم است با گروه‌های دامپزشکی در طرح واکسیناسیون همکاری کنند.

حاج کاظمی تأکید کرد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که سریع منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد و اقدامات پیشگیری را باید مدنظر قرار داد. 

وی علائم بیماری تب برفکی را زخم دردهان، زبان، پستان و سم حیوان عنوان کرد و افزود: واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین تا شعاع سه کیلومتری کانون‌های بیماری به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی توسط اکیپ‌های دامپزشکی انجام می‌شود و روستاییان اگر موردی را مشاهده کردند با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

کد خبر 4431425

منبع: مهر

کلیدواژه: تب برفکی دام و طیور اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه اربعین حسینی خبرگزاری مهر بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک در زرند

لطفعلی پور رئیس شبکه دامپزشکی زرند گفت: با شروع سال جدید طرح واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام سبک روستایی در شهرستان زرند شروع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های به‌شدت کشنده جمعیت دام سبک است در راستای ایمن‌سازی دام‌های روستایی، طرح ایمن‌سازی دام‌های سبک در شهرستان از ابتدای سال جاری شروع شده است 

وی گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های ویروسی به‌شدت کشنده جمعیت دامی است که در چراگاه‌های مشترک با حیات‌وحش قابلیت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات‌وحش را دارد.

وی از همه دامداران شهرستان خواست برای ایمن‌سازی رایگان دام‌ها با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک در زرند
  • فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان