Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:59:36 GMT

500 هزار روادید برای زائران صادر شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۶۲۳۲

500 هزار روادید برای زائران صادر شده است

قصرشیرین - ایرنا - دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت که تاکنون 500 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

شهریار حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز نام نویسی تاکنون 920 هزار تن از زائران برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین در سامانه سما ثبت نام کرده اند.
وی اظهارداشت: 200 هزار تن از زائران ثبت نامی نیز مدارک خود را تحویل داده اند تا برای آنها روادید صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با تمهیدات صورت گرفته ، در 24 نقطه از کشور روادید صادر می شود که شامل 20 دفتر موقت و چهار کنسولگری در استان های کرمانشاه، اهواز ، تهران و مشهد کار صدور روادید را انجام می دهند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: مرزهای شلمچه ، چذابه و مهران به عنوان مرزهای سه گانه برای خروج زائران اربعین تعیین شده است که زیرساخت ها و امکانات لازم برای زائران در این مرزها فراهم است .
حیدری ادامه داد: مرز رسمی خسروی اکنون برای تردد انفرادی زائر ، مبادلات تجاری ، ترانزیت کالا و صادرات باز است ولی بازگشایی این مرز برای تردد پرحجم زائران در ایام اربعین همچنان در دستور کار طرف عراقی است و ما منتظر اعلام نظر دولتمردان این کشور هستیم.
وی افزود: مرز خسروی آماده ترین مرز کشور با طرف عراقی برای تردد زوار است و تمام زیرساخت ها و امکانات و شرایط لازم در این مرز فراهم است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یکهزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
اربعین حسینی (ع) امسال با هشتم آبان مصادف شده است.
7079/3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رواديد اربعين قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: سه میلیون نفر از پایگاه‌های میراث فرهنگی در نوروز بازدید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

 

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

 

وی گفت: رفتار فرهنگی مردم ما و توجه به میراث فرهنگی بسیار مهم است و مردم عمق فرهنگی خود را نشان دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

ضرغامی افزود: در تحویل سال در حافظیه یک مانور فرهنگی بزرگ اتفاق افتاد که حاکی از نظم و انضباط مردم ماست. دشمنان از اینکه مردم بدون کوچکترین حاشیه فرهنگی و سیاسی در اماکن تاریخی حضور پیدا کردند، بسیار ناراحت هستند.

 

وی افزود: مصوبه قبلی در لغو روادید به قوت خودش باقیست و در‌ها را باز کردیم تا مردم کشور‌های مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند. ما به دنبال افزایش لغو روادید هستیم و طرح اولیه ما برای لغو روادید ۶۰ کشور بوده است.

 

قطع نهال در منطقه نور هیچ ارتباطی با وزارت گردشگری ندارد

ضرغامی در پاسخ به خبرنگاران گفت: از دادستان مازندران درخواست میکنم با جدیت به پیگیری ادامه دهند تا تخلفاتی اگر هست، برطرف شود.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است. مدیران استانی ما موظف هستند علاوه بر حفظ میراث فرهنگی، محیط زیست را نیز حفظ کنند.

 

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • جان باختن یک نفر در قصرشیرین بر اثر انفجار مین
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • سیستان و بلوچستان میزبان بیش از ۲ هزار نفر مسافر ورودی نوروزی در ۲ روز شد
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین