Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیات دولت از اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد ریال به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله به واحد‌های مسکونی در خراسان شمالی خبر داد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی یکشنبه شب اظهار داشت: در یکصد و پانزدهمین جلسه هیات وزیران بسته حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بسته نیازمند منابع است و درباره این منابع، این موضوع بحث شد که چگونه تامین شود و به چه اقشاری برسد و کیفیت این حمایت و آثار و پیامد‌های گزینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ادامه بررسی‌ها درباره این طرح به جلسه بعدی هیات دولت موکول شد، تصریح کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به منظور برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت تأمین هزینه‌های اضطراری و ضروری ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور، به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت.
دبیر هیات دولت یاداور شد: همچنین ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات یکی از واحد‌های مرغداری به دلیل بارش برف امهال شد. اختصاص مبلغ ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی واحد‌های مسکونی و تأسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از زلزله ۲۴ تیرماه ۹۷ در شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالی، از دیگر موارد مصوب هیات وزیران بود.
وی افزود: اعتبار یادشده شامل کمک بلاعوض معیشتی برای ۳۸۰ واحد آسیب دیده از زلزله به ازای هر واحد مبلغ ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض تعمیری جهت ۸۵ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده به ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال است.
حاجی میرزایی ادامه داد: با تصویب دولت، مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به آسیب دیدگان ناشی از زلزله در استان مذکور برای بازسازی واحد‌های مسکونی اختصاص یافت.
وی گفت: این تسهیلات در جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی خسارت دیده به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، تعمیر تعداد ۸۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال و تأمین لوازم معیشتی تعداد ۲۹۵ واحد مسکونی به ازای هر واحد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمک بلاعوض به مناطق زلزله زده کمک به مناطق زلزله زده بازسازی مناطق زلزله زده جلسه هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات

به گزارش خبرآنلاین بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه و ۴۵ ثانیه امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در وقیاس ریشتر دماوند در استان تهران را لرزاند.

جزئیات زلزله:

تاریخ وقوع زلزله:

سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 در 15:15:45
(وقت محلی - تهران)

2024-05-07 11:45:45
(UTC)

بزرگی زلزله:

۲.۹

نوع بزرگی:

MN

موقعیت رومرکز زلزله: ۳۵.۷۷ شمالی و ۵۲.۰۶ شرقی
عمق: ۱۰ کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: ۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
۱.۱۱+/- کیلومتر در جهت شرقی - غربی
منطقه:

استان تهران

فاصله‌ها:

6 کیلومتری دماوند، تهران
14 کیلومتری رودهن، تهران
18 کیلومتری بومهن، تهران

منبع:

موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903945

دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد