Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - مهر نوشت: مستند «شامار» به کارگردانی محسن جعفری‌راد روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی آماده نمایش شد.

مستند «شامار» به کارگردانی محسن جعفری‌راد که تصویربرداری آن از سال ۸۹ آغاز شده و اواخر شهریور امسال به اتمام رسیده است، به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ارسال شد.

جعفری‌راد که علاوه‌بر فیلمسازی به‌عنوان روزنامه‌نگار و منتقد سینما نیز از سال ۸۷ با نشریات مختلفی همکاری داشته و هم اکنون عضو تحریریه مجله «فیلم» است، درباره عنوان مستند «شامار» و حال و هوای آن می‌گوید: شامار از اسامی قدیمی گیلکی به معنی بهترین مادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند هم روایت زندگی پرفراز و نشیب مادرم است که هفت سال قبل به مظلومانه‌ترین شکل ممکن، فوت کرد؛ مرگی که هنوز علتش مشخص نیست و فیلم سعی می‌کند علتش را پیدا کند.

وی درباره انگیزه خود از ساخت این مستند هم توضیح می‌دهد: تصاویری از بیماری مادرم در سال ۹۰ و زمانی که زنده بود داشتم. تصاویر را تدوین کردم، دوستان و همکارانم در مجله فیلم آن فیلم و تصاویری تازه از پدرم را دیدند و پیشنهاد دادند که تکمیلش کنم همچنین تعدادی از سینماگران سوژه فیلم و محتوای آن را پسندیدند و گفتند که در صورت پرداخت مناسب، فیلم موفقی می‌شود. مجموعه این‌ها باعث شد که انگیزه لازم را برای تکمیلش پیدا کنم و با کیوان کثیریان برای تهیه‌کنندگی کار، صحبت کردم و با همدلی و همراهی او، تصویربرداری فیلم تکمیل و تدوین آن تمام شد.

لوکیشن‌های این مستند ۶۰ دقیقه‌ای در شهرهای شرقی گیلان (رحیم آباد، لنگرود، رودسر) کرج، ساوه و تهران است. جعفری‌راد فیلمسازی را از سال ۸۶ در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان آغاز کرده و تاکنون چند فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته است.

عوامل اصلی مستند «شامار» عبارتند از طراح، پژوهشگر و کارگردان: محسن جعفری‌راد، مشاور کارگردان: پوریا ذوالفقاری، تصویربردار و تدوینگر: هادی محمدی، مدیر تولید: متین مهدوی، عکاس: هادی محمدی، رضا آقاجانی، تهیه‌کننده: کیوان کثیریان، محسن جعفری‌راد.

241241

کلید واژه‌ها : جشنواره سینما حقیقت - سینمای مستند - سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جشنواره سینما حقیقت سینمای مستند سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر