Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@23:07:26 GMT

​انتقاد کره شمالی از آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۶۶۰۰

​انتقاد کره شمالی از آمریکا

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این اعلامیه تهدید به متوقف کردن مذاکرات میان واشنگتن با کره شمالی کرده، در حالی که از مدتی پیش این انتظار به وجود آمده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است به زودی نشست دومی با کیم جونگ اونریال رهبر کره شمالی داشته باشد.

آن‌ها در اولین نشستشان در ماه ژوئن در سنگاپور یک توافق مبهم در زمینه خلع سلاح هسته‌ای امضا کردند، اما از آن زمان تاکنون پیشرفت بر سر این فرآیند ناچیز بوده و دو طرف بر سر معنای متن این توافق اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیونگ یانگ تاکنون هیچگونه وعده علنی مستقیمی برای تسلیم کردن سلاح‌های هسته‌ای موجود خود نداده، اما بارها خواهان برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده علیه خود از بابت برنامه‌های تسلیحاتی‌اش شده است.

واشنگتن نیز از جانب خود مصر بوده که این تحریم‌ها تا زمان خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی حفظ شوند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در مطلبی نوشت: واشنگتن در حال انجام یک بازی دوگانه و در آستانه از بین بردن فرصت دیپلماتیک کم سابقه میان دو طرف است.

این مطلب خاطرنشان کرد: سیاست خصمانه و جبران دو طرفه نمی‌توانند با همدیگر به پیش بروند و مذاکرات به سبب مانعی به نام تحریم حتی یک سانیمتر هم جلو نخواهد رفت.

این رسانه نوشت: آمریکا پاسخ حسن نیت را با شرارت می‌دهد.

این مقاله نسبتا طولانی متشکل از حدود 1700 کلمه طبق نوشته خبرگزاری کره شمالی توسط کیم چول میونگ انتشار علنی پیدا کرده است. هیچ توضیح بیشتری درباره منشأء این مقاله و یا وابستگی‌های نویسنده این مقاله ارائه نشده و این نشان می‌دهد که کیم چول میونگ احتمالا یک نام مستعار است.

 اما این حقیقت که این مقاله توسط خبرگزاری رسمی انتشار یافته،‌ نشان می‌دهد که مقاله تایید مقامات را داشته است.

چند روز پیش از این مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ سفر کرده و گفت: مذاکراتی ثمربخش با رهبر کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای داشته است.

این رسانه کره شمالی در مطلب اخیرش به شکلی تلویحی از رئیس جمهور آمریکا که به اهمیت دادن به روابط شخصی مشهور است، انتقاد کرده است.

این مطلب بدون ذکر مستقیم نام ترامپ به اظهار نظرهای چند روز پیش او در خصوص اینکه سئول بدون تایید آمریکا تحریم‌هایش علیه کره شمالی را برنمی‌دارد، اشاره کرد.

در این مطلب نوشته شد: حتی کاخ سفید نیز یک چنین صحبت‌های تهدیدآمیزی را مطرح کرد که نه فقط باعث خشم کره جنوبی،‌ بلکه باعث خشم همه کره‌ای‌های دیگر شد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقیع تاریخ زنده است 

در کارگاه‌های همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»، سه کارگاه علمی - تخصصی «شخصیت‌شناسی مدفونان بقیع»، «مطالعات بین‌الملل بقیع» و «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» در نوبت عصر 29 فروردین ماه در ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با حضور پژوهشگران و صاحبنظران بقیع‌پژوه از حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در کارگاه علمی تخصصی «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» که ریاست آن با حجت‌الاسلام والمسلین ناصر رفیعی؛ استاد حوزه و دانشگاه بود، چهار مقاله ارائه شد. حجت‌الاسلام رفیعی در ابتدا از بقیع بعنوان یک تاریخ و جغرافیای سیاسی یاد کرد که می‌توان بسیار از آن درس گرفت.

مقاله نخست این کارگاه با عنوان مرقد ائمه البقیع در آئینه معماری بیناتمدنی(اسلامی ایرانی) توسط حمید رضانژاد رمضانی ارائه و احمد خامه‌یار آن را نقد کرد. رضانژاد در بخشی از مقاله خود آورده است: اولین بنای قبرستان بقیع توسط یک معمار ایرانی ساخته شده است و با ورود اسلام‌ به ایران معماری آرامگاه‌ها و مساجد در ایران رواج پیدا کرد. 

در مقاله دوم این کارگاه با عنوان «مساجد بقیع در منابع تاریخی» نوشته سید محمدحسین میرعبداللهی شمس که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی اوصیا نقد شد می‌خوانیم: با بررسی‌های فراوان می‌توان فهمید که چهار مسجد در بقیع بوده که اولین مسجد در پایین قبور ائمه قرار داشته است، مسجد دوم‌ مربوط به مسجد امام زین‌العابدین(ع) و دو مسجد دیگر نیز در بقیع است.

مقاله سوم این کارگاه با موضوع «گونه‌شناسی باورهای زائران بقیع با تأکید بر سفرنامه‌های مغربیان از سوی حامد قرائتی و محمدرضا حیدری خراسانی ارائه و از سوی علی‌اکبر عالمیان نقد شد. در این مقاله تأکید شده است که براساس این سفرنامه می‌توان فهمید برای موضوع شناسنامه و فضیلت قبور در آن زمان شغلی وجود داشته مبنی بر اینکه فرد برای کسانی که به بقیع می‌آمدند در مورد فضیلت‌های اهل قبور اطلاعات می‌داده است.

مقاله چهارم این همایش هم از سوی اعظم ابوالحسنی با موضوع «تاریخ نگاری ابن شبه درباره بقیع در آینه گزارش‌های کتاب تاریخ المدینه المنوره و نقد آن» ارائه و از سوی ناهید طیبی نقد شد. نویسنده تأکید کرده است: در این‌ کتاب اولین‌ها توسط نویسنده ذکر شده و این اولین‌ها بسیار جالب است. همچنین آداب و رسوم تدفین و دعاهای پیامبر(ص) در این کتاب آمده است.

کارگاه دیگر نوبت عصر همایش به «مطالعات بین‌الملل بقیع» اختصاص داشت که ریاست آن برعهده حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم سید باقری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود. در این کارگاه نیز چهار مقاله ارائه شد. مقاله نخست با موضوع «تجربه مسلمانان نیجریه از زیارت جنت البقیع نوشته یوسف عبدو یوسفف پژوهشگر نیجریه‌ای بود و نکویی سامانی آن را نقد کرد. در این مقاله تأکید شده است: یافته‌های تحقیقی نشان می‌دهد که تجربه مسلمانان نیجریه از زیارت بقیع تجربه‌ای به یاد ماندنی است و آن‌ها احساس قرابت با امامان و اهل بیت(ع) و صحابه داشتند.

بقیع مورد تکریم شیعیان نیجریه

مقاله دیگر این کارگاه با عنوان «بقیع، تخریب تاریخ و تشکیل باوری نادرست» نوشته آنجل هوراسیو مولینا بود و در ادامه مقاله «اطلاعات مسلمانان شمال نیجریه درباره قبرستان بقیع» نوشته محمد ابوبکر ارائه شد که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محمدی مورد نقد قرار گرفت. در این مقاله تصریح شد که بقیع به‌عنوان آرامگاهی مقدس مورد تکریم مسلمانان نیجریه اعم از شیعه و سنی است.

«نگاهی به تلاش‌های مسلمانان هند و یمن برای پیگیری مسئله بقیع» عنوان دیگر مقاله این کارگاه نوشته محمدسعید نجاتی بود؛ در این مقاله آمده است: اسنادی در کشور هند به دست آمده است که به سال 1930 میلادی برمی‌گردد و نشان می‌دهد، انجمن خلافت هند چندین سال قبل از تخریب بقیع هیئت‌هایی را به سرزمین حجاز می‌فرستد که با گفت‌وگو و دعوت به صلح و آرامش مانع از تخریب این مکان مقدس شود. این مقاله هم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد یاوری نقد شد.

آخرین کارگاه نوبت عصر با موضوع «شخصیت‌شناسی مدفونان بقیع» به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عبدالمحمدی و ارائه پنج مقاله برگزار شد. در مقاله اول با عنوان «درآمدی بر شخصیت‌شناسی اسماعیل بن جعفر از مدفونان بقیع(از منظر منابع حدیثی و رجالی» نوشته حافظ نجفی که از سوی آقایان حسن احمدیان دلاویز نقد شد، آمده است: درباره این شخصیت با دو طیف از روایت‌ها مواجهیم و عده‌ای وی را امامِ پس از امام صادق(ع) معرفی کنند. از سوی دیگر روایت‌هایی هم به چشم می‌خورد که وجود ایشان را تنقیص می‌کنند و مورد ذَم قرار داده‌اند.

مقاله دوم این کارگاه به موضوع «مشاهیر علوی مدفون در بقیع » اختصاص داشت که از سوی محمدمهدی فقیه محمدی جلالی(بحرالعلوم) ارائه و از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان محمدی نقد شد.

«صاحب منصبان و اندیشه‌وران ایرانی تبار مدفون در بقیع» عنوان سومین مقاله این کارگاه بود که سیدکاظم محمدی، ارائه دهنده و ناقد آن حجت‌الاسلام سید علی غضنفری بود. سیدکاظم محمدی بر مبنای این مقاله، گفت: پس از رسالت پیامبر(ص) برخی از اندیشه‌ورزان کشورمان به سرزمین وحی رفتند و با در نظر گرفتن قداست بقیع برخی از صاحب منصبان یا در آنجا از دنیا رفتند یا وصیت می‌کردند پیکرشان در بقیع دفن شود. بنابراین حدود پنج صاحب منصب و ۹ اندیشه‌ورز ایرانی تبار در بقیع مدفون هستند.

استفاده از واژه حرم به جای قبرستان

همچنین در مقاله چهارم این کارگاه هم به موضوع «بیت‌الاحزان یا مسجد فاطمه و واکاوی ماهیت تاریخی آن» از سوی حجت‌الاسلام عمار ابوطالبی پرداخته شد و حجت‌الاسلام والمسلمین زارع خورمیزی آن را نقد کرد. در این مقاله بر این موضوع تأکید شده است که به جای بکار بردن عبارت «قبرستان» برای توصیف بقیع از نام «حرم» استفاده شود.

مقاله پایانی این کارگاه هم نوشته المیرزا مهدی عباس الربیعی از پژوهشگران عراقی با موضوع «القول الارجح فی تحدید قبر السیده الزهرا» بود که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجاسم جزایری مورد نقد واقع شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • بقیع تاریخ زنده است 
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا