Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود جدی وزارت امور خارجه در مسئله بازداشت غیرقانونی دیپلمات ایرانی در اروپا گفت: جای سوال دارد که چرا در اوج همکاری با اروپا نتوانستیم وی را آزاد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد در خصوص بازداشت غیرقانونی سه ماهه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در آلمان اظهار داشت: انتظار ما این است همان رفتاری که در ایران در رابطه با خارجی‌ها انجام می شود و آنها برای آزادی حتی جاسوس‌های‌شان به ما فشار می‌آورند دو طرف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالی که جاسوس‌های اروپایی آزاد می‌شوند، اما دیپلمات با مصونیت سیاسی زندانی می‌شود در واقع در اوج اعتقاد به همکاری بین اروپا نتوانستیم حق دیپلمات خود را بگیریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حداقل انتظار ما از اروپایی‌ها این است در کنار وعده‌هایی که ذره‌ای از کلام خارج نشده و هیچ جنبه عملی پیدا نکرده چه آن چیزهایی که ربطی به آمریکا نداشته و اروپایی‌ها به خاطر حسن نیت به این صورت عمل نمی‌کردند و چه غیر آن بر سر گفته‌های خود بایستند.

مصری گفت: این اتهامات اسدالله اسدی دیپلمات زندانی ایرانی هم مسائلی ساخته شده و برنامه‌ریزی شده از سوی منافقین و سرویس‌های اطلاعاتی صهیونسیتی است.

وی بیان داشت: ما هنوز یک جنبه مثبت ازچندین سال مذاکره با اروپا برای ایران چه در برجام و چه بعد از برجام به جز بحث‌های کلامی تریبونی پیدا نمی‌کنیم و در اوج مذاکره و گفتگوهای برجام که در خود آلمان مذاکره می‌رفت به وزارت خارجه سوخت ندادند و گفتند شما تحریم هستید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود جدی وزارت امور خارجه در مسئله این دیپلماتگفت:  اینکه ما بگوییم داخل کشور امن و ایمن است اما در عمل کوچکترین توجهی به موضوعی که در ایران پیش می‌آید این جای بحث دارد.

مصری بیان داشت: چگونه است که در جامعه اروپا فردی را در داخل سفارتخانه شکنجه می‌کنند و اروپا کاری نمی‌کند، اما درباره یک امر ساخته شده واهی علیه دیپلمات ما توسط گروهک‌ها بازی درمی‌آورند.

گفتنی است، حدود سه ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه می‌گذرد و وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته از حقوق بدیهی این دیپلمات در مقابل اتهامات واهی اروپایی‌ها دفاع کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از 17 خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ 25 فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • کلوپ از هواداران لیورپول عذرخواهی کرد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا