Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: می‌توانیم بگوییم که امام (ره) به آرزوی خودش رسید و ما امروز از یک ارتش ولایی، مومن، متدین، انقلابی، جهادی و شهادت‌طلب برخوردار هستیم. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ۲۴ مهر ۱۳۵۸ با پیشنهاد حکیمانه مقام معظم رهبری و تصویب امام خمینی (ره)، برای تعمیق باور‌های دینی در میان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: می‌توانیم بگوییم که امام (ره) به آرزوی خودش رسید و ما امروز از یک ارتش ولایی، مومن، متدین، انقلابی، جهادی و شهادت‌طلب برخوردار هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ارتش ما امروز یک ارتش قرآنی و نورانی است، گفت: محور و جانمایه تلاش‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حول «قرآن» است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: نقشه راه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای آینده اجرای طرح‌های دوازده گانه فرهنگی مصباح است که در یک سال گذشته تهیه شده و امروز هم در حال اجراست و همه مخاطبین در ارتش را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح‌های مصباح در ارتباط با ساماندهی امور دینی، فرهنگی و مکتبی مربوط به سربازان، کارکنان پایور، خانواده‌های کارکنان و بسیجیان و هیئات ارتش است، تصریح کرد: کتابخوانی، ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه و به ویژه توانمندسازی جوانان برای استفاده صحیح از فضای مجازی، از جمله مصادیق گنجانده شده در طرح‌های مصباح است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان اینکه ما موظف هستیم به‌عنوان امانت‌داران شهدا، راه این عزیزان را ادامه بدهیم و بهترین راه ادامه مسیر نورانی شهدا، الگو گرفتن از سبک زندگی آنهاست، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این است که سبک زندگی شهیدان را به نسل نو منتقل کند و به فضل الهی در این زمینه کار‌های فراوانی از طریق فضای مجازی، فیلم‌ها، سخنرانی‌ها و نشریه‌ها و مجله‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۷۱۰ ویژه‌برنامه در نقاط مختلف این استان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۱۵ شوال، سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است و در این راستا تبیین سبک زندگی بزرگان دین ضروری است.

وی با بیان اینکه باید بزرگان دین را همواره به‌عنوان الگو به نوجوانان و کودکان معرفی شوند، افزود: ایام شهادت استاد مطهری به‌عنوان هفته معلم و هفته عقیدتی - سیاسی نامگذاری شده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: استاد مرتضی مطهری یک عالم مخاطب‌شناس و دشمن‌شناس بود و در طول زندگی خود همواره توجه به این دو اصل را به دیگران توصیه می‌کرد.

حجت‌الاسلام عبدی تصریح کرد: ۷۱۰ ویژه‌برنامه در نقاط مختلف این استان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی اجرا می‌شود و بر این اساس امسال برنامه‌های متنوع‌تر از سال گذشته در مدارس، آموزشگاه‌ها، کانون‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد در نظر گرفته شده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در سپاه روح‌الله استان مرکزی، تجلیل و تکریم معلمان، هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و فراگیران برتر سال را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته برشمرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، مربیان عقیدتی و جانبازان معلم و مربی، اجرای برنامه‌های تبیینی و ترویجی با محوریت «اندیشه مطهر» در قالب سخنرانی، پخش فیلم و کارگاه‌های علمی و تخصصی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حجت‌الاسلام عبدی، نواخته شدن زنگ قرآن و ولایت در ۲۵ مدرسه استان، گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری اردوی «راهیان پیشرفت» به قصد دیدار از نمایشگاه هوا و فضا، فضاسازی شهری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار فرهنگیان، مربیان و اساتید بسیجی با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، تشکیل گروه‌های صالحین، برپایی محافل انس با قرآن با رویکرد تفسیر در کانون‌ها و پایگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته عقیدتی سیاسی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از روزهای هفته عقیدتی سیاسی با یک عنوان نامگذاری شده است، اضافه کرد: روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با عنوان شهید مطهری خودسازی و جامعه پردازی، نهم اردیبهشت ماه با عنوان تعلیم، تربیت، منزلت و حقوق زنان، دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با عنوان شهید مطهری ملت، انقلاب و بسیج، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با عنوان مشق مطهر، پژوهش و تولید علم، چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با عنوان قرآن، عطرت و ولایت، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه با عنوان شهدا و ولایت مداری و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با عنوان فریاد مطهر، معنویت، مهدویت و قدس شریف نامگذاری شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: سپاه در کنار دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و مقابله با شبیخون فرهنگی به مباحث اعتقادی و قرآنی توجه ویژه دارد که ثمره آن در خارج از مرزها و نمونه آن در «وعده صادق» نمایان می‌شود.

اعزام ۴۰ معلم از استان مرکزی برای دیدار با مقام معظم رهبری

رضا محمدگلی مسئول بسیج فرهنگیان استان مرکزی هم از اعزام ۴۰ معلم از استان مرکزی برای دیدار با مقام معظم رهبری خبر داد و اظهار کرد: برای قدردانی از زحمات معلمان و پاسداشت روز معلم، ویژه برنامه‌های مختلفی در استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد شهدای استان را اقشار فرهنگی شامل می‌شوند، افزود: برای اولین بار در سطح ملی طرح «معلم ماندگار» درحال اجرا است تا معلم ماندگار مورد نظر معرفی شود و در این راستا در استان مرکزی ۱۰ معلم معرفی و از زحمات آن‌ها قدردانی می‌شود.

مسئول بسیج فرهنگیان استان مرکزی تصریح کرد: بازدید ۴۰۰ معلم بسیجی استان از نمایشگاه هوا فضا، برگزاری همایش معلمان بسیجی در کانون امام علی اراک روز سیزدهم اردیبهشت و تجلیل از معلمان در تیم پیشرفت مدرسه از جمله برنامه‌های بسیج فرهنگیان استان در روز معلم است.

محمدگلی اضافه کرد: نزدیک به ۴۰ هزار شهید کشور معلم و دانش‌آموز هستند که از این تعداد ۱۲۰۰ شهید به استان مرکزی تعلق دارند و حدود ۲۰ درصد شهدا از معلمان و دانش‌آموزان هستند.

کد خبر 747634

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • بزرگداشتی برای امیر انقلابی ارتش
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران