Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  رخساره فضلی درباره زمان استقرار و پوشش همگانی دوره پیش دبستانی اظهار کرد: آموزش و پرورش پیچیدگی‌های خودش را دارد و بسیار گسترده است و نمی‌توان در شرایط فعلی باری بر دوشش اضافه کرد.

وی افزود: توسعه پیش دبستانی‌ها را به سمت مناطق محروم، دوزبانه، مرزی و حاشیه شهر‌ها متمرکز کردیم و از حمایت دولت برخوردار شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همه کلاس‌های پیش دبستانی، کودکان با نیاز‌های ویژه و دارای معلولیت، کودکان با خانواده دشوار، بی سرپرست و بدسرپرست را نیز مورد توجه خاص قرار دادیم گفت: در چندسال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و نرخ پوشش ما در این دوره در استان خوزستان به حدود ۱۰۰ درصد، در سیستان و بلوچستان به بالای ۸۰ درصد، در خراسان شمالی به بالای ۹۰ درصد و در سمنان به حدود ۹۸ درصد و در ایلام به ۹۹ درصد رسیده است.

فضلی ادامه داد: رشد پیش دبستانی در استان پهناوری مانند سیستان که شرایط اقتصادی و فرهنگی متفاوتی دارد دستاورد قابل توجهی است و نشان می‌دهد باید فرهنگ حضور در پیش دبستانی نهادینه شود تا به اهدافمان دست یابیم. به همین علت چندان به دنبال اجباری شدن این دوره نیستیم و فرهنگ سازی اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در حاشیه شهر‌های بزرگ از جمله تهران است اظهار کرد: حاشیه شهر‌ها و سکونتگاه‌های غیررسمی نیازمند توجه هستند. امسال با تاکید ویژه وزیر توانستیم در سازمان مدیریت از توسعه و حمایت پیش دبستانی‌ها دفاع کنیم و آن را وارد دستورالعمل ساماندهی پیش دبستانی‌ها کنیم، البته هنوز نتوانسته‌ایم به عنوان یک بخش مجزا ردیف اعتباری برایش بگیریم. پیش دبستانی‌ها در حاشیه شهر‌ها در دستورالعمل به عنوان بخش دولتی با مشارکت مردم شناخته شده‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۲ هزار مربی برای ۹۸۴ هزار نوآموز داشتیم عنوان کرد: امسال برای جذب نیرو سیاست‌هایی را اعلام و شاخص‌هایی را معین کرده بودیم و سعی‌مان این بود که رشته‌های غیرمرتبط کمتر وارد این حوزه شوند، البته این گفته به این معنا نیست که همه مربیان ما فارغ‌التحصیل رشته علوم تربیتی، کودک و روانشناسی‌اند، اما اکثرا اینگونه‌اند و امیدواریم کیفیت آموزش پیش دبستانی در آینده بهتر باشد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش پیش دبستانی مهدکودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جلیل نژاد در مراغه اظهار کرد: امسال تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان به شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت متصل می شود که پوشش روستا‌ها با اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی تا پایان سال از ۹۰ درصد به ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: توسعه شبکه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت روستایی در اولویت برنامه‌های این اداره کل در آذربایجان شرقی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه گفت: تا سه ماه آینده با اجرای فیبر نوری، خانواده‌ها در شهر مراغه نیز به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: در شهرستان مراغه ۲۹ روستای بالا ۲۰ خانوار، فاقد پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت هستند.

مینویی افزود: پوشش تلفن همراه و روستا‌های مراغه تا پایان سال به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی هچنین خواستار افزایش پوشش تلفن همراه در جاده مراغه - هشترود و مراغه_بناب_تبریز شد.

فرماندار مراغه، برآسفالت ریزی اصولی و ساماندهی مسیر‌های حفاری شده برای اجرای فیبر نوری در این شهر تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد بارش سال آبی استان سیستان و بلوچستان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی