Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21؛ ملک سلمان قرار است امشب با تعدادی از اعضای خانواده خاشقچی به عنوان اولیای دم دیدار کند.   براساس این گزارش، دیدار پادشاه عربستان با خانواده خاشقچی به معنای اعتراف رسمی به قتل این روزنامه‌نگار منتقد در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول است.
 
در همین رابطه اخباری منتشر شده که بازرسان ترکیه به شواهدی دست یافتند مبنی بر این که خاشقچی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  شبکه «سی ان ان» آمریکا نیز اعلام کرد که عربستان سعودی درصدد آماده‌سازی گزارشی است که در آن به کشته‌شدن خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کند، اما عربستان قصد دارند در این گزارش قتل وی را به خاطر اشتباه در بازجویی توجیه و تأکید کند که این اقدام بدون هیچ‌گونه دستوری از مقامات ارشد کشور انجام شده است.   کمیته بین‌المللی   همچنین، در حالی که عربستان قصد دارد به قتل خاشقچی اعتراف کند، اما خانواده وی خواستار تشکیل یک کمیته مستقل و بی‌طرف بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت وی شدند.   براساس این گزارش، فرزندان جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی امروز(24 مهرماه) با صدور بیانیه‌ای پیرامون ناپدیدشدن پدرشان در کنسولگری عربستان در استانبول، ضمن ابراز اندوه و نگرانی از اخبار ضد و نقیض پیرامون پدرشان، خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مستقل و بی‌طرف بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت وی شدند.
خاشقجی روزنامه‌نگار ۵۹ ساله سعودی که پس از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، کشورش را ترک کرد و به آمریکا رفت، از دهم مهرماه جاری پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شده است.
وی در مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست، از تهاجم عربستان به یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و سرکوب مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.
به گفته برخی منابع غیر رسمی خبری، ماموران سازمان های امنیتی سعودی، وی را پس از شکنجه در داخل ساختمان کنسولگری عربستان به قتل رسانده و جنازه وی را قطعه قطعه و معدوم کرده‌اند.   دفن در بقیع
 
همچنین، عمر زهرانی، از معارضان سعودی ساکن کانادا در توئیتی اعلام کرد که به وصیت‌نامه جمال خاشقچی دست یافته است. وی در این توئیت نوشت، خاشقچی وصیت کرده بود تا در بقیع و در شهر رسول الله(ص) دفن شود، اگر جسد او سالم است در بقیع دفنش کنید.
 

 
جمال خاشقچی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به گفته نامزدش که منتظر او بوده دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی نیز ادعا کردند که وی از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا عرستان خاشقچی روزنامه نگار قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین هتل و استخر معلق جهان در عربستان ساخته می شود (فیلم)

استخر یا پل؛ می‌توان درباره هویت این سازه نامتعارف در شمال غربی عربستان سعودی گمانه‌زنی کرد اما با نگاهی به امکانات این تفریحگاه آبی می‌فهمیم که «تریام» مانند دیگر طرح‌های «نئوم» تصویری از آینده را ارائه می‌دهد.

تریام به‌شکل پل روی یک تالاب قرار دارد. این استراحتگاه میزبان یک استخر بزرگ و هتلی به مساحت ۴۵۰ متر است که سواحل شمالی و جنوبی تالاب را به هم متصل می‌کند.

پل دو بخش دارد: در بخش‌ پایین اتاق‌های هتل قرار دارند که کف و سقفشان شیشه‌ای است. بالای اتاق‌های هتل استخری با چشم‌انداز وسیع قرار گرفته که فضای سبز، استراحتگاه، سایه‌بان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی دارد.

امکانات رفاهی و فضای باز مشخصه اصلی پل‌اند: سالن بدن‌سازی، حوضچه آب‌گرم و تفریحاتی مانند غواصی و بادـموج‌سواری. در ویدیوی تبلیغاتی نئوم یک استخر و بهارخواب‌های کوچک‌تر نیز دیده می‌شود. نئوم طرح ۵۰۰ میلیارد دلاری و بلندپروازانه عربستان سعودی و بخشی از «چشم‌اندازی سعودی ۲۰۳۰» است.

 



منبع:فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معلق شدن زن سالمند بریتانیایی با بالا رفتن کرکره برقی یک مغازه (فیلم) پل معلق واژگون و گردشگران آویزان شدند/ همگی سالم پائین آمدند (فیلم) معلق شدن یک کامیون پس از عبور از حصار پل در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • دیدار از چهار هزار و ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد توسط خیران قزوینی
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • فریبکاری انگلیس در معامله تسلیحاتی با عربستان
  • وزارت دفاع انگلیس در معامله تسلیحاتی ۱۹۸۰ با عربستان «فریبکاری» کرده است
  • هشدار حوثی ها به عربستان
  • طولانی‌ترین هتل و استخر معلق جهان در عربستان ساخته می شود (فیلم)