Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد: تا زمانی که مسئله کشمیر به صورت کامل حل نشود منطقه جنوب آسیا رنگ ثبات و آرامش را نخواهد دید. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد: سازمان ملل باید با جدیت بیشتری به مسئله کشمیر بپردازد زیرا تا زمانی که این مشکل حل نشود منطقه جنوب آسیا با تنش مواجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما قصد داریم بمب های اتمی خود را نابود کنیم ولی آزمایش های  اتمی پی در پی باعث می‌شود تا نتوانیم به تصمیم خود جامه عمل بپوشانیم.

عارف علوی گفت: اسلام آباد از امنیت در منطقه و جهان حمایت می‌کند و به همین دلیل مخالف گسترش تسلیحات هسته‌ای است.

رئیس جمهور پاکستان اضافه کرد: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد و هیچ مورد نقض قوانین آژانس در فعالیت‌های ما مشاهده نشده است.

بالاترین مقام سیاسی پاکستان اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای تمام کشورهای جهان باید دست به دست هم دهند و قوانینی را تصویب کنند که رعایت آنها مانع ترویج استفاده از این ابزار کشنده و مهلک شود.

وی تاکید کرد: برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه جنوب آسیا کشورهای منطقه باید پای میز مذاکره بنشینند و مشکلاتی که وجود دارد را در سایه گفتگو حل و فصل کنند.

گفتنی است دو کشور هند و پاکستان در سال 1999 به فاصله 2 هفته موفق شدند بمب هسته ای خود را با موفقیت آزمایش کنند و به کشورهای دارای قدرت هسته‌ای بپیوندند.

هر دو کشور مدعی هستند که استفاده آنها از تسلیحات هسته ای تنها جنبه دفاعی دارد و نمی خواهند از بمب اتمی برای حمله به دیگر کشورها استفاده کنند.

از سوی دیگر هند با اشغال بخش وسیعی از کشمیر حاضر نیست این منطقه را به مردم آن بسپارد و طی 28 سال اخیر 98 هزار نفر از مردم کشمیر را به قتل رسانده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های صنعتی مرزی به منظور ارتقای امنیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، فدا حسین مالکی اظهار داشت: اخیراً مرز‌های شرقی متأثر از یکسری تحرکات گروهک‌ها واقع شده و مشکلاتی را برای استان‌های شرقی و به ویژه مناطق چابهار، راسک، زاهدان و کرمان به وجود آورده است. طبیعی است دولت پاکستان و افعانستان باید در این خصوص پاسخگو باشند چرا که اکثر مقرهای پایگاه‌های تروریست‌ها در پاکستان واقع شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در ملاقات‌هایی که با فرماندهان کل ارتش پاکستان انجام شد آنها نیز بر آسیب دیدن از این گروهک‌ها اشاره داشتند و بر لزوم انجام عملیات مشترک هر دو کشور در مبارزه با تروریست‌ها تأکید شد تا از این طریق مشکل برطرف شود. نماینده مردم زاهدان در مجلس با توجه سفر هفته آینده رئیس جمهور به کشور پاکستان و تأثیر مثبت آن بر معادلات منطقه‌ای، گفت: ایران و پاکستان دو کشور قدرتمند در حوزه‌های مختلف دانش فنی، هسته‌ای و تکنولوژی هستند و با توجه به اینکه هم مرز نیز هستند، ارتباطات تنگاتنگی با هم دارند. براساس آخرین توافقنامه بین دو کشور در پاکستان قرار بر این شد که در طول مرز‌های دو کشور شهرک‌های مختلف صنعتی مشترک به منظور برقراری زمینه تجاری و صنعتی مرزنشینان ساخته شود تا امنیت به مرز‌ها بازگردد. وی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی در چابهار و سیستان و بلوچستان موجب ارتقاء امنیت در کشور پاکستان نیز می‌شود، بیان کرد: از آنجایی که هر از چند گاهی وقوع یکسری اتفاقات ناخوشاید به طور مستقیم یا غیرمستقیم در چابهار منجر به کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این شهر می‌شود، نیاز است تا در سفر پیش رو رئیس جمهور با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و زرداری رئیس جمهور پاکستان در این خصوص مذاکرات لازم انجام شود، چرا که اگر چابهار و سیستان بلوچستان از نظر موقعیت تجاری، اقتصادی و صنعتی رشد پیدا کرده و برجسته‌تر شود ضرری برای کشور پاکستان نخواهد داشت و حتی باعث بهبود وضعیت مسیر ترانزیتی که از پاکستان عبور می‌کند نیز می‌شود و در نهایت این مسئله به نفع دو کشور خواهد بود. رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس ادامه داد: باید تلاش شود تا امنیت در استان‌ها برقرار باشد چرا که در تعاریف سیاسی دغدغه احساس ناامنی بیشتر از خود ناامنی آسیب می‌رساند. از صاحبان تریبون و بزرگان استان انتظار می‌رود تا از مطرح کردن صحبت‌هایی که باعث کدورت و شکاف بین مردم می‌شود، پرهیز کنند و ضروری است به دنبال وحدت و همدلی بین شمال و جنوب و شیعه و سنی در استان باشیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  همچنین بر ضرورت انسداد مرز‌ها تأکید کرد و گفت: این مسئله در کمیسیون امنیت با حضور وزیر کشور و مسئولان امنیتی مطرح شد، لذا ضروری است در سفر هفته جاری رئیس جمهور نیز این مسئله مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های صنعتی مرزی به منظور ارتقای امنیت
  • نشست حل مسئله در استان سمنان برگزار شد
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید