Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های اخیر آمریکا و تحریم نفتی ایران امکان پذیر نیست و اپک نیز امکان جبران کمبود نفت را ندارد. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ استانها خوزستان نظرات

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران وحدت سابق را ندارد و کشورهای جهان، حامی تحریم‌های اخیر و یک جانبه ایران توسط آمریکا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که آمریکا به دنبال کاهش و به صفر رساندن صادرات نفت ایران است ولی این برنامه عملیاتی نمی‌شود، افزود: با وجود تحریم‌های اخیر آمریکا، خریداران سنتی و هم پیمانان کشور نفت ایران را خریداری و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا در تحریم‌هایاخیر خود علیه ایران تنها است، عنوان کرد: علی رغم تهدید و برنامه ریزی‌های گسترده توسط آمریکا و به جهت تحریم نفتی ایران، این کشور بازنده اصلی و بزرگ در این زمینه است.

در دوران تحریم ایران فقط به دنبال فروش نفت خود به مشتریان سنتی نیست

وی با اشاره به این که تحریم نفت ایران شکست سیاست‌های اقتصادی و خارجی آمریکا را به دنبال دارد، گفت: فشار به کشورها و شرکت‌های بزرگ و فعال درحوزه‌های اقتصادی جهان توسط آمریکا از مدت‌ها قبل آغاز شده و مربوط به روزها وماه‌های اخیر نیست.

حسنوند با بیان این که در دوران تحریم ایران فقط به دنبال فروش نفت خود به مشتریان سنتی نیست، ادامه داد: با برنامه ریزهای صورت گرفته و تمایل کشورهای مختلف جهان به خرید نفت ایران، فروش نفت کشور در دوران تحریم هرگز به صفر نمی‌رسد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت نفت در طول ماه‌های اخیر، افزود: حتی در صورت موفقیت آمریکا در تحریم و کاهش تولید نفت ایران، این موضوع با افزایش قیمت نفت در جهان و افزایش درآمدهای کشور از فروش نفت،کم اثر می‌شود.

با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت میزان درآمد ایران از فروش نفت تغییری نخواهد داشت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سیاست‌های اخیر آمریکا و تحریم نفتی ایران امکان پذیر نیست و اپک نیز امکان جبران کمبود نفت را ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی، نفت میزان درآمد ایران از فروش این محصول در جهان، تغییری نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی جهان، شرایط خاص برخی از تولیدکنندگان عمده و نفت نیاز کشورهای مختلف جهان به نفت، تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران نتیجه معکوس می‌دهد و امکان رسیدن قیمت جهانی نفت پس از تحریم نفتی ایران به 120 دلار وجود دارد.

حسنوند تصریح کرد: برخی از کشورهای عضو اپک حتی با استفاده از ذخایر نفتی خود به دنبال تأمین و جبران کمبود نفت و رسیدن به سقف تعیین شده اپک هستند تا بازار فروش نفت در جهان به تعادل و ثبات برسد ولی برنامه آن‌ها در این زمینه موفق نبود و نتیجه این اقدامات، افزایش قیمت نفت در جهان است.

آمریکا وسیاست‌های رئیس جمهور این کشور عامل افزایش و بی ثباتی قیمت نفت در جهان هستند

وی ادامه داد: ادامه سیاست‌های آمریکا در فروش نفت و تأثیر بر بازارهای جهانی این محصول موجب افزایش فشار اقتصادی به مردم کشور آمریکا و متقاضی نفت می‌شود و در نتیجه و به زودی، تحریم نفتی ایران کم اثر و آمریکا در مسیر تحقق اهداف خود، شکست می‌خورد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا وسیاست‌های رئیس جمهور این کشور ،عامل افزایش و بی ثباتی قیمت نفت در جهان و عدم ثبات لازم در حوزه تولید و فروش نفت برای کشورهای مختلف و متقاضی خرید این محصول در سطح جهان است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سیاست‌های نفتی آمریکا و ترامپ موجب ایجاد چالش‌های مختلفی در حوزه تولید و فروش نفت در جهان شده است و با توجه به وضعیت صادرات نفت ایران و وضعیت فروش نفت در جهان، آمریکا در تحقق اهداف خود در مسیر تحریم ایران به موفقیت نمی‌رسد.

گفت‌وگو از: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/ن

R41468/P1361/S6,57/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!

ایران خودرو هم قیمت انواع پژو پارس را در سال ۱۴۰۳ مجدد افزایش داد.

در حال حاضر قیمت حواله‌های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.

خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت‌های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.

دریافت مجوز افزایش قیمت پارس

پژو پارس این خودروی پر حاشیه با دریافت مجوز افزایش قیمت رو‌به‌رو شد.

این مبالغ بدون در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث است.

ایران خودرو شرایط جدید خرید پارس در فروردین ۱۴۰۳ را به شرح زیر اعلام کرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # پژو پارس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است