Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:16:58 GMT

آمریکا در بحث صلح افغانستان جدی نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۷۰۹۴

آمریکا در بحث صلح افغانستان جدی نیست

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه ایران با توجه به تلاش‌های جدید آمریکا برای صلح افغانستان، تاکید کرد که این نوع اقدامات آمریکا نشان می دهد که این کشور اهداف دیگری را در افغانستان و منطقه دنبال می‌کند و در بحث صلح افغانستان جدی نیست.

وی افزود:  آمریکا به دنبال جبران برخی موانع و مشکلاتی است که مسبب و ایجادکننده آن در گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد برنامه جدید امریکا در مورد صلح افغانستان و موضع ین کشور گفت: هدف آمریکا در مناسباتش با افغانستان و دیگر کشورهای منطقه روشن است و این کشور در جهت امنیت و ثبات کشورها اقدام نمی‌کند.

وی افزود: حضور آمریکا در منطقه عمدتا مایه تفرق و درگیری‌های داخلی در کشورها و دامن زدن به بی ثباتی ها بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با توجه به دیدار زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با کشورهای عربی چون عربستان، امارت و قطر پیرامون صلح کشور تصریح کرد: تنها چند کشور نمی‌تواند در مساله افغانستان و صلح این کشور مورد گفتگو قرار بگیرد و حل و فصل شود.

وی تاکید کرد که تاکنون شرایط افغانستان به علت دخالت‌های نابجای آمریکا و برخی کشورهای منطقه از امنیت مطلوبی برخوردار نیست.

قاسمی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند که اگر به دنبال صلح واقعی و امنیت در افغانستان است، باید از روش ها و سیاست های دگرگونی استفاده کند تا بتواند به نتیجه برسد.

وی افزود، این نوع اقدامات آمریکا نشان می‌دهد که این کشور اهداف دیگری را در افغانستان و منطقه دنبال می‌کند و در بحث صلح افغانستان جدی نیست، بلکه آمریکا به دنبال جبران برخی موانع و مشکلاتی است که مسبب و ایجادکننده آن در گذشته بوده است.

امیدواریم انتخابات سالم و آرام در افغانستان برگزار شود

سخنگوی وزارت خارجه ایران در بخش دیگر نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان گفت: انتخابات افغانستان یک اقدام مبارک است و امیدواریم یک انتخابات سالم، آرام و مورد دلخواه مردم این کشور برگزار شود.

وی تاکید کرد، هر نتیجه این انتخابات که برگرفته از رای مردم افغانستان است، مورد رضایت و پذیرش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

تدوین سند همکاری‌های جامع آغاز شده است

بهرام قاسمی در عین حال پیرامون ادامه همکاری‌های دو کشور و مذاکرات برای دست یابی به سند جامع همکاری ها با افغانستان تاکید کرد: همکاری‌های ما با افغانستان ادامه خواهد یافت، مذاکرات دو کشور برای تهیه سند جامع همکاری در ۵ کمیته در حال پایان است، پیرامون مسائل مختلف چون قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم، مسایل مرزی، آب، همکاری های اقتصادی و... مذاکره و تبادل نظر شده و به نتایج خوبی دست یافته‌ایم که مورد رضایت طرفین است.

به نوشته فارس، وی خاطرنشان کرد که بحث‌های مقدماتی برای نگارش و تدوین سند جامع همکاری ها میان دو کشور آغاز شده که در نهایت به امضای روسای جمهور 2 کشور خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد