Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا قلمکاری رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به آمارهای سازمان جهانی غذا و کشاورزی (فائو) در خصوص امنیت غذایی جهان اظهار کرد: امنیت غذایی مقوله بسیار مهمی است که یکی از ارکان توسعه پایدار به حساب می‌آید و بنا بر آمارهای موجود، جمعیت جهان تا سال 2100 میلادی به 11 میلیارد خواهد رسید و طبیعتاً مصرف مواد غذایی نیز در این افق افزایشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: تحلیل‌ها نشان می‌دهد تا سال 2050، نیاز برای تولیدات کشاورزی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا 150 درصد افزایش می‌یابد و از این رو لازم است که از همین حالا، برنامه‌ریزی دقیق برای رفع نیازهای محصولات کشاورزی را شروع کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، محیط زیست و آب اتاق بازرگانی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: حفظ امنیت غذایی کشور از مهم‌ترین الزامات است و باید از همین امروز به فکر آن باشیم.

قلمکاری در تعریف امنیت غذایی بیان داشت: دسترسی همه مردم در همه اوقات به غذای کافی برای داشتن زندگی سالم را امنیت غذایی گویند که پایداری و موجود بودن آن برای همه، دو ویژگی دیگر امنیت غذایی در هر کشوری است.

به گفته وی، رتبه امنیت غذایی ایران در بین 125 کشور جهان، 82 است و یکی از دلایل کسب این رتبه، هدر رفت بیش از حد محصولات کشاورزی در ایران است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه یادآور شد: در زنجیره تولید محصولات کشاورزی در مراحل کاشت تا برداشت، انبار، فرآوری و بسته‌بندی، از 130 میلیون تن تولید، بیش از 25 میلیون تن ضایعات ایجاد می‌شود که همگی ناشی از روش‌های نادرست استحصال، نگهداری و فرآوری این محصولات است.

 

انتهای پیام/م

  صحبتهای رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان درخصوص امنیت غذایی ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر